Herään klo 3-4 ja valvon pari tuntia. Onko unilääkettä,joka auttaisi?
aiemmin olen nukkunut hyvin. Nyt elämä on kriisissä ja saan nukuttua vain 5-6 tuntia maksimissaan. Nukahdan myös hitaasti, mutta se ei häiritse niin paljoa.
Onko tähän vaivaan tilapäistä apua saatavilla?
Kommentit (19)
ulkoile.
Turhaa noita mömmöjä ottaa.
Annostusohjeena oli 1-2tbl mutta minulla tosiaan puolikaskin auttoi huomattavasti. Jos heräsin kesken unien, kesti ottaa vielä toinen puolikas yöllä ilman että vaikutti aamuheräämiseen tai seuraavaan päivään.
Itse valvoin 2kk ennen kuin sain apua, ja elämä muuttui paljon valoisammaksi kun sai taas unta palloon.
auttoi miestä kun sillä oli samanlaisia uniongelmia
näin alkuun ruokalusikallisen-kaksi konjakkia ennen nukkumaanmenoa. Se on auttanut. Kun aikaa kuluu ja asiat menevät "raiteilleen" niin pärjäät ilmankin.
Konjakki ei minua ainakaan haitannut enkä tullut "riippuvaiseksi" vaan alkuun auttoi hyvään uneen.
Jos konjakki ei auta, sitten lääkäri voi määrätä jotain.
Mikä ap tilanteesi on päivän ohjelman suhteen?
Jos nousisit saman tien herätessäsi pois sängystä ja alkaisit päiväsi jo silloin.
Oletko kotona päivät jolloin voisit nukkua muutaman tunnin kun alkaa väsyttämään tai jos olet työssä niin vaikka töiden jälkeen tunnin että jaksat illan.
Tiedän että yöllä herättyään sängyss'ä kaikki asiat ovat moninkertaisesti huonommin ja noustua ylös näyttää hieman paremmalta, vaikkei asiat hyvin olekaan. Sängyssä ei kannata olla jos ei nuku, vaan pois sieltä.
Kokeile konjakkia silloin herätessäsi jos täytyy nukkua esim. työn takia. 1-2rkl ei ole kuin lääkettä, jos noissa määrissä pysyy.
Mutta ap, jos olet työssä käyvä, niin haet sairaslomaa. Silloin ainakin voit nousta aina ylös kun heräät ja nukut päivällä jos nukuttaa.
Tiedän kaverini, on opettaja jonka elämä meni avioerossa aivan unettomaksi. Hän sai lääkäriltä pitkän sairasloman ja neuvoin konjakkia, ei tarvinnut unilääkettä. Tämä opettaja ei ollut koskaan ottanuty vettä "väkevämpää" ja nauroi käynnistään Alkossa elämänsä ensimmäistä kertaa.
Parempaa jatkoa ap Sinulle, ymmärrän tilanteesi ja toivon että asat alkavat sujua paremmin.
Toki tilapäisesti voi kokeilla jotain nukahtmasilääkettä ei unilääkettä, varsinkin jos aiemmin ei ole ollut ongelmia. Melatoniinia voisi kans pyytää lääkäriltä, on paljon turvallisempi lääke, koska on ihmisen omaa unihormonia.
Pitkässä käytössä unilääkkeet hidastaa ihmisen muistia yms.
Kokeile konjakkia ja hiljentymistä.
No, nämä vain minun mielipiteitäni. Lääkkeisiin en koskisi pitkällä tikullakaan.
yleensä se unikin palaa sitten itsestään, kun tilanne helpottaa.
Mäkin suosittelen nousemaan sängystä. Kun herää hetkeksi kunnolla, saa sen piinallisen ajatusringin katkeamaan. Sitten voi kömpiä takaisin sänkyyn.
Tuo on tyypillinen masennusoire. Mene lääkäriin ja vaadi apua.
Kokeile konjakkia ja hiljentymistä.
No, nämä vain minun mielipiteitäni. Lääkkeisiin en koskisi pitkällä tikullakaan.
se on kevyt unilääke. Nämä "lisää liikuntaa plaaplaa" eivät tiedä oikeista uniongelmista mitään.
Toki ne auttavat moniin ongelmiin, mutta varsinaiseen unettomuuteen ei kyllä auta akuutisti kuin uni/nukahtamislääke.
t. 25 vuotta eriasteisista uniongelmista kärsinyt
tapettujen katulasten aivoista?
Mutta mulla on kanssa kokemusta tosi pahasta kriisistä ja siitä johtuneesta unettomuudesta. Kun on paniikissa ja ahistaa, siihen ei auta pari lusikallista konjakkia vaan pari pullollista. Lepoa olisi kuitenkin saatava, edes jonkinlaista, ettei tila mene pahemmaksi. Lääkkeet on varmaan ihan hyvä tilapäinen apu. Mulla on erosta 7 kk ja vieläkin vietän unettomia öitä viikoittain kun alkaa ahistaa. :( mäkin tartteisin jotain. Yleensä vaan alan väkisin lukemaan yöllä jotain että saan ajatukset pois erosta ja luen niin kauan että nukahdan kirja käteen. Se uni kun tulee väkisin muutaman yön valvomisen jälkeen...
Uni tulee taas kun stressi poistuu Kokeile konjakkia ja hiljentymistä.
mutta myös se unettomuus lisää stressiä, eikä se näin ollen poistu.
Konjakki voi auttaa ehkä sinua rentoutumaan, mutte esim. minua. Kun mulla on paha unettomuusjakso meneillään (kop kop, ei ole ollut vuosiin) kofeiini, tupakka ja alkoholi aiheuttavat mussa vain enemmän ahdistusta ja kiihtyneisyyttä, eikä uni varmasti tule. Pahimmillaan jopa nukahtamislääkkeet aiheuttivat tuota kiihtynyttä olotilaa! Kaikkein pahimman unettomuusjakson paransi Remeron, jota söin vuoden, sen jälkeen söin vuoden Triptyliä.
Unettomuus ei ole mikään leikin asia. Multakin meni muisti kaikesta siitä valvomisesta. En mäkään mitään lääkkeitä mitenkään erityisesti halunnut syödä, mutta aivan samalla tavalla niitä tarvii tuohonkin sairauteen kuin esim. angiinaan. Se on vaan niin helppo sanoa, ettei koskisi mihinkään lääkkeisiin, kun ongelma ei ole omakohtainen.
Itse olen aina karttanut kaikkia lääkkeitä. En ole koskaan niitä syönyt särkylääkkeiden lisäksi. Olen kuullut niin paljon pahaa siitä, että uni ei ole samanlaista, sitä herää väsyneenä tai tokkurassa unilääkkeiden vuoksi.
Ihan joka yö en valvo aamuyöstä. Joskus nukahdan uudestaan, mutta se on sellaista koiranunta.
En missään tapauksessa pysty nousemaan keskellä yötä. En ole kuitenkaan pirteä yöllä, vaan haluan nukkua. Käyn myös töissä ja tarvitsen kipeästi sen yhden tunnin lisäunen, jonka saan nukkuessani klo 6-7.
Ei kai konjakki auta enää siihen, että aamuyöstä herään? Vai nousenko klo 03 juomaan konjakkia?
Minulla on kilpirauhasen vajaatoiminta, mutta sitä hoidetaan. Ulkoilut tms. ei auta tähän.
ap
Itse olen aina karttanut kaikkia lääkkeitä. En ole koskaan niitä syönyt särkylääkkeiden lisäksi. Olen kuullut niin paljon pahaa siitä, että uni ei ole samanlaista, sitä herää väsyneenä tai tokkurassa unilääkkeiden vuoksi.
Ihan joka yö en valvo aamuyöstä. Joskus nukahdan uudestaan, mutta se on sellaista koiranunta.
En missään tapauksessa pysty nousemaan keskellä yötä. En ole kuitenkaan pirteä yöllä, vaan haluan nukkua. Käyn myös töissä ja tarvitsen kipeästi sen yhden tunnin lisäunen, jonka saan nukkuessani klo 6-7.
Ei kai konjakki auta enää siihen, että aamuyöstä herään? Vai nousenko klo 03 juomaan konjakkia?
Minulla on kilpirauhasen vajaatoiminta, mutta sitä hoidetaan. Ulkoilut tms. ei auta tähän.
ap
on luontaistuotekin?
sun kilpirauhasen vajaatoimintaa hoitavista lääkkeistä uniongelmat?
ap
kyllä ihan oikeita lääkkeitä. Alkoholi huonontaa unen laatua. Ei sun tarvitse niitä lääkkeitä koko elämääs tarvitse syödä. Kuten jo tuossa edellä sanoin, lääkkeiden syöminen unettomuuteen on sama asia, jos söisi lääkkeitä angiinaan. Ei siihenkään auta ulkoilu tai konjakki.
luontaistuotteita tai melatoniinia vastaan. Nyt vaan on olo, että tarvitsen todella apua.
Muuten kriisini saan keskusteluapua. En ole vielä katsonut tarvitsevani lääkkeitä siihen. Ehkä se päivä vielä koittaa.
Unettomuus ei ole koskaan ollut kilpirauhasen oire.
ap
samantapaisessa kriisitilanteessa alkoi juuri tuo heräily ja valvominen.