Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä työsuhteeseen pitää kirjoittaa työajoista ja ylitöistä?

Vierailija
26.10.2010 |

Oon tekemässä ekaa vakkarisopimusta. Kyse on toimihenkilötyöstä, muttei mielestäni missään nimessä YLEMMÄSTÄ toimihenkilötyöstä. Ts palkka on alle 3000. Pieni epäilys on, että johto silti koittaa saada mut tekemään samalla tavalla ylitöitä kun hekin. Erotuksena, että heille siitä uhrauksesta maksetaan asiallinen kuukausipalkka.

Nyt pitäisi varmistaa, ettei mua liruteta linssiin. APuja?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

työsopimukseen kirjoittamista...

ap

Vierailija
2/4 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla sopimuksessa ns. kokonaistyöaika vai säännöllinen työaika? Kysymällä kannattaa selvittää, miten säännöllisen työajan ylittävät tunnit korvataan ja pyytää kirjaamaan se sopimukseen.

Alle 3000 palkalla kokonaistyöaika on aika huono juttu, koska ainakin minun työpaikassani sillä sopimuksella on käytännössä tehtävä valtavasti ylitunteja ilman korvausta. Vertailun vuoksi: toinen työntekijäryhmä saa säännöllisestä työajasta pienempää kuukausipalkkaa mutta käytännössä ylityö- ja lauantailisät saattavat nostaa kuukausipalkan korkeammaksi kuin näillä ns. ylemmillä toimihenkilöillä.

Mutta käytännöt ja palkkausasiat ovat kovin alakohtaisia. Mitä teidän työehtosopimus sanoo?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

työehtosopimusta. En ole nähnyt luonnosta.

Vierailija
4/4 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten myös ylimenevistä tunneista maininta+ korvaus, kuuluuko kokonaispalkkaan edut (puhelin,lounarit yms)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi viisi