Voinko ottaa lapsen Ventolinea?
Olen flunssassa ja yskä on aika kaamea. Hengitykseni kuulostaa omituiselta. Kun vedän syvään henkeä niin ihan loppuhengityksessä tulee vähän astmaattista hengitystä muistuttava ääni. Ihan kuin loppuhengityksessä täyttyisi vielä joku uusi keuhkopussi. Minulla ei ole astmaa (lapsuusiässä olin kyllä astma-lääkityksellä). Ajattelin että jos hengitys menee enemmän tukkoon niin voisikohan Ventoline auttaa?
Kommentit (7)
Mä olen miettinyt samaa kun kuopuksella on silloin tällöin laryngiitti/kurkunpään tulehdus. Eihän se lääke tietty sitä kurkkua avaa, mutta jos avaa keuhkoputkia jolloin voisi saada happea vereen paremmin. Lapsella kun on joskus alkanut huulet jo sinertää. Tietty silloin olen lähtenyt sairaalaan mutta matkalla viileässä ilmassa ja turvaistuimen kohotetussa asennosta on henki alkanut taas kulkemaan.
kun on alkanut ahistaa. Samaa ne sielä lääkärissä määräis jos sinne lähtisin.
Varsinkin jos lapsellasi on sitä hengitettävää Ventolinea, nestemäisestä voi aikuiselle(kin) tulla vähän ikäviä sivuvaikutuksia kuten käsien tärinä ja sydämentykytys (täysin vaarattomia kylläkin).
Astman tunnistaa siitä että uloshengitys on vaikeutunut, ei sisäänhengitys. Mutta Ventoline laajentaa keuhkoputkia, aikuisella harvoin niillä on taipumus mennä niin helpomma "suppuun" kuin lapsella, mutta voit tosiaan hyvin kokeilla josko Ventoline parantaa oloa.
Voit ostaa ventoline ilman ennalta reseptiä et heidän online-kuuleminen tämä apteekki on lisensoitu Britannian hallitus http://www.europetabs.com
Muutamassa minuutissa helpotti, tai oikeastaan ne ikävät tuntemukset katosi kokonaan. Mutta nyt reilun tunnin päästä ne tuli jo takaisin. Otin tosin lapsen annostuksella, kaksi kertaa kaksi suihkausta.
En tiennytkään että asmaatikolla on nimenomaan uloshengitys vaikeaa. Minulla se sujuu ihan ok, mutta sisäänhengitys on hieman työlästä. Pitänee varata lääkäriaika jos tämä vielä jatkuu. Onko tällainen ihan normaalia flunsissa? En muista että aiemmin olisi tällaista ollut.
ap
Ventoline on harmiton lääke jota uskaltaa kokeilla ilman lääkärin määräystäkin.