Koska ihmisistä on tullut tuollaisia, että verhot pitää olla aina kiinni ja naapuri ei saa ovea
pimpottaa ex-tempore?? Kun minä olin lapsi, niin meidän taloyhtiössä lapset juoksivat PIMPOTTAMATTA kavereiden ovista sisään pyytämään Miinaa ja Markkua pihalle, poikettiin ilmoittamatta tädin luona kahvilla, kun kaupunkireissulla ajettiin ohi, KUKAAN ei ollut linnoittautunut verhojen taakse pimeään piilottelemaan ettei vain KUKAAN ihminen tulisi SOSIAALISTA KONTAKTIA ottamaan täällä minun PYHISTÄ PYHIMMÄSSÄ kodissani...
Koska ihmeessä tämä on muuttunut? Onko koko kansa mökkihöperöitynyt? Miksi te luulette, että kukaan ihminen tässä MAAILMASSA tahtoo tietää kaappienne sisällön ja mitä omistatte, miksi luulette heidän tulevan kylään PAHAT MIELESSÄ? Ihan käsittämättömän vainoharhaista meininkiä. =O
Kommentit (12)
ollut talviaikaan verhot lähes aina edessä, jotta kotiimme ei nähtäisi vastapäisestä talosta, ja näin varmaan jatkuukin.
Ihan se ja sama miten ennen on tehty.
Sen lisäksi enää ei päde sanonta "talo elää tavallaan ja vieraat käy ajallaan"...
Täältähän ne voi arvostelut lukea, jos taloa ei oltu siivottu/puunattu/sisustettu ja leivottu makeat ja suolaiset viimeisen päälle parin tunnin vierailua varten.
Ai niin ja jos ei koiraa ja kissaa muistettu nakata ulos vieraiden käynnin ajaksi...siitä ei hyvä seuraa av-palstalla...
Sen lisäksi enää ei päde sanonta "talo elää tavallaan ja vieraat käy ajallaan"...
Täältähän ne voi arvostelut lukea, jos taloa ei oltu siivottu/puunattu/sisustettu ja leivottu makeat ja suolaiset viimeisen päälle parin tunnin vierailua varten.
Ai niin ja jos ei koiraa ja kissaa muistettu nakata ulos vieraiden käynnin ajaksi...siitä ei hyvä seuraa av-palstalla...
Ei kai av-palstan takia voi elää pimeässä ja peloissaan. Voi tauti.
Osaa ihmisistä ohjaa pelko ja se näkyy monessa asiassa. Mutta vain pientä osaa. Meille esim saa tulla vapaasti kylään koska haluaa ja naapurien lapset ovat tervetulleita. Meidän naapurustossa on ihan hyvä henki :)
Osaa ihmisistä ohjaa pelko ja se näkyy monessa asiassa. Mutta vain pientä osaa. Meille esim saa tulla vapaasti kylään koska haluaa ja naapurien lapset ovat tervetulleita. Meidän naapurustossa on ihan hyvä henki :)
kun pidän verhoja edessä`?
tarkoitatko että pelkään,
Ei, vaan jos sairaalloisesti vetäytyy kotiinsa ja pelkää, että joku tulee käymään tmv. Ihan kuin jokainen ihmiskontakti olisi lähinnä potentiaalinen Riski jollekin kamalalle kuin että se voisi olla miellyttävä yllätys. Tarkoitan kokonaisasennetta muita ihmisiä kohtaan. En minäkään pidä verhoja illalla auki kun kuljeskelen vähissä vaatteissa :)
Jos haluan yksityisyyttä niin verhojen vetäminen on minun valinta.
Jos sinua nyppii se mitä ME teemme omalla tontilla niin hanki elämä, selvästi pyörit liikaa kotonasi.
Kerran on naapurin emäntä kännissä kehunut kun ON KATSELLUT miten syötin taaperoa lusikalla -siis olen istunut keittiössäni ja ruokkinut lasta!
Sen jälkeen on tarttenut alkaa verhoja pitää kiinni että saa syödä ilman että naapurit tuijottaa. :(
En edes tiennyt että naapurit tuijottaa meitä, meni itse kertomaan miten söpöä. Mitenköhän paljon ovat meitä katsellut? Meillä on keittiönikkunat vastapäätä toisiaan.
Ollaan tekemässä huoneitten vaihto (keittiö muuttuu makkariksi) ja sitten hankin täyspitkän verhon ikkunaan ja maksimoidakseni pimennon, ostan pihaan omenapuun ikkunan eteen kasvamaan.
Itse tykkään että keittiö on valoisa, ikävää että keittiöön vaan kyttää naapurit! Ennen muutosta verhot pysyy kiinni. En tajua miten jokkut kehtaa tuijotella naapureittensa kotiin.
Kyllä meille sopii tulla kahville mutta en halua että naapurit juo kahvia omassa keittiössään ja tuijottaa meitä!!!
olet mielestäni todella omituinen. Mitä se sua liikuttaa alkuunkaan kuka milloinkin verhot kotinsa ikkunoiden eteen vetää ja kuka pitää ne vaikka aina auki. Hanki itsellesi elämä, kyylä!
Ei mulla ainakaan ole siis aavistustakaan kuka naapureista pitää verhot kiinni kuka auki, se kun SE EI OLE MINUN ASIANI! En vahdi enkä kyttää heitä.
Ja se nyt vaan ei ole fiksua tunkea soittamatta kenenkään kotiin. Ehkä lasten vierailut jossakin määrin ovat eri asia, he kun tuossa menevät ja tulevat, mutta siis aikuisten kyllä pitää soittaa jos oikein kyläilystä kyse.
Ja ovetkin pitäisi olla aina auki, että voisit ihan itse marssia soittamatta sisään, voi luoja että sä olet OUTO!
Siperia on opettanut. Niin se vaan on.
Ja aina olen pitänyt verhot kiinni vähintäänkin pimeällä, kun olen asunut alemmissa kerroksissa.
En halua asua akvaariossa vaan oleilla vähissä vaatteissa.
Mitä naapureihin tulee, niin välillä olen asunut ihanissa taloyhtiöissä, joissa on mukavia naapureita, jotka ovat saaneet tulla kyllä kylään milloin haluavat. Lapset tai aikuiset.
Nyt asun kylmemmässä yhtiössä, ovelle ei tulla kolkuttelemaan muuta kuin jos on valittamista.
Lapset eri ikäisiä, joten eivät ole seuraksi.
Tai ollaan asuttu niin vähän aikaakin vasta, enkä itsekään tiedä, minkä oven takana asuu minkäkinlaista porukkaa. Pihalla näkee joskus, ja jotain rupatellaan. Tarkoitus on kutsua joku kerta kylään kahville asti pari mukavinta, jos tulee sopiva tilaisuus luonnostaan.
Joo, asuin lapsena maallakin keskellä metsää ainut talo 1-3km säteellä ei kulkureittien varrella, ja siellä pidettiin kyllä verhot yötä päivää auki ja naapurit tuli aina sunnuntaisin kyläilemään vaikka ei oltu sovittukaan. Ja ovet oli auki aina, luuta vaan laitettiin merkiksi oven eteen jos ei oltu kotona. Itse vaadin jo pienestä omaan huoneeseeni kunnon verhot, jotka vedin pimeällä kiinni, kun pelkäsin kaiken maaiman tonttuja, hiippareita ja muita mörköjä ja metsänpeikkoja, jotka sieltä ikkunasta saattaisivat kurkistella. :D
Maailma muuttuu. Enää ei käytetä luutaakaan vaan on lukot ovissa maallakin. Ja naapurit edelleen tulee kylään sunnuntaisin, mutta soittavat ensin, että ollaanko kotona, etteivät turhaan ajele.