***Elokuiset 2011***
Aloittelen nyt tätä elokuisten ryhmää, jos tänne vaikka joku muukin joutuu eksymään...
Eli täti tuli kylään niin kuin arvasin ja ei muuta kun uusia yrityksiä kohti... Ja miehen simppatulosten pitäisi tulla tällä viikolla ja sitten mietitään lisää...
Lumi kp3/30-32 ja yk 5
Kommentit (897)
Iltatähtönen
- 33v - 3. lapsi toiveena(pojat -99, -01) - yritys aloitettu 10/10, toivottu LA elokuu 2011
Ninnimari
- 33v (mies 35v) - esikoinen toiveissa - yk 5 - kp 5/24-27
Onnenhelmi
- 33v (mies 35v) - kolmas lapsi toiveena - yk 1 - kp 2/25-27
Basbartuu(Basse)
- esikoinen toiveissa - yk 4 - kp 21/24-32 (nyt dpo 7)- toivottu LA elokuu 2011
Evelina (Evis tai Eve)
- 39v -yritys aloitettu 09/09 (Viisi inssiä, yksi IVF, josta tuoresiirto ja nyt PAS) - toivottu LA elokuu 2011
Iinasofia
- 24v (mies 28v) - esikoinen toiveissa -yritys aloitettu 05/10 - toivottu LA elokuu 2011
poikien äippä
- 28v (mies 32v) - neljäs lapsi toiveissa - yk 1 - toivottu LA elokuu 2011
tuutuli
- 34v (mies 37v) - 4.lapsi haaveissa - Yk9 - kp10/28-34 - toivottu LA elokuu 2011
tinneri
- 25v (mies 24v) - esikoinen toiveissa -yk2 - toivottu LA elokuu 2011
polluxia
- 32v (mies 36v) - kolmatta yritetään- yritys aloitettu 12/09- toivottu LA elokuu 2011
luminainen84
-26v - yk 5- toivottu LA elokuu 2011
Solina
-29v - toista yritetään- yritys alotettu kesällä 2010 - toivottu LA elokuu 2011
Kiva tuo lista. Mutta mulla ois nyt kp12/28-34.
Tosin eipä se taida ketään kiinnostaa...
Toki kiinostaa! :-) Oliko sulla toi aikaisempi tuhruttelu ovista merkkaavaa? Vai tikuttelitko? Missä mennään? :-)
-Halauksin Pikku Basse kp 21/24-28-32
Tuutuli, totta kai kiinnostaa. Tikutitko ovista?
Basse, joko aloitat kohta testaamisen? Hui jänskää.
Mitenköhän tää homma mulla sitten oikein menee. Nyt on siis kp17 ja laskujeni mukaan menkat alkaa siis jos on alkaakseen jo ensi viikon lauantaina tai sunnuntaina. Kuitenkin siirto on vasta huomenna eli reilun viikon päästä alkais menkat jos en ole raskaana. Testi on neuvottu tekemään vasta kahden viikon päästä siirrosta. No mahdanko ehtiä edes testaamaan jos ei tärppää ja menkat tulee jo reilun viikon päästä. Arghhh...kuulemma tuo blastokysta -pikkumyy2 kiinnittyy hitaammin ja erittää hitaasti sitä raskaushormonia. no, mutta jos ne menkat sitten tulee niin siitähän sen sitten jo tietää. Voi elämä tätä ressiä..miksei aina voi olla perjantai, perjantai lalalaaa
Basse, mitäs sun hauveli tuumas lumesta? Vanhempi ei ollut millänsäkään, mutta toi uusi tulokas pomppi kuin aropupu, kyllä oli hauskaa katsottavaa.
Jooo kohta! Huomenna heti aamulla, mut negaa näyttäessä odotan (yritän) kyllä taas pari päivää.. Oon ihan innoissani, saa nähdä mitä ensi yöstä tulee! Kuinka sekaisin sitä tähän kuumeiluun oikein voikaan olla.. :-D
Sulla kyllä oudosti toi menee nyt :o Ehdottomastihan tikuttelet jo aikaisemmin? No mut ei mitään tätiä kato tuukkaan, kun pikkumyy2 on sitkeää sorttua ja roikkuu kiinni vaikka väkisten. Greippimehkaa! :-) Miten se siirto muuten, onko kivualias? Tsemiä huomiseen hirmusti!
Hauvveli vihaa tota lunta, on niin hienohelma ettei tykkäis tulla ulos vesisateellakaan, ja nytkun lunta on nassuun asti ja tassut jäätyy niin ei tykkää ei niin yhtään : D Yrittää pomppia semmosia kohtia pitkin, johon ois jo astuttu, hassu hauvva. Onko sulla pienemmälle vaatteita? Tolla meiän ukolla on muutamat toppatakit, kun muuten ei suostus varmaan senkään vertaa ulos tulemaan, et hommat saa tehtyä.. Tossuja en saa sillä pysymään!
en siis ole ainut jota vaivaa ilmavaivat, turvonnut olo ja janoin olo juuri ennen ovista ja sen aikana. Aikaisemmin en ole osannut yhdistää noita ovikseen mut kerta sinultakin samoja vaivoja löytyy niin nyt osaan yhdistää ne.
ON: eilen illalla vessassa asioidessa hieman säikähdin kun paperiin tarttui tosi tosi haaleaa verta. Tänään ei ole ilmennyt tuota ja muutenkaan ole yhtään sellainen olo et menkat olis alkamassa. Tosiaan jos kierto pysyy samana niin sunnuntaina pitäisi tädin tänne ilmestyä jos ilmestyy.
-tinneri kp25/28
On aivan mahtavaa kun on tälläinen paikka olemassa jossa voi purkaa niin ilot kuin surutkin sekä kanssaelää toisten ilot ja surut!
Joku jyseli,että millä testeillä oon testaillut tässä välissä nyt haamun jälkeen niin toinen oli se cittarin jonka tiesin olevan huono testi päiviini nähden ja toinen oli...hmmm..en edes nyt muista minkä apteekista ostin..
Mullahan siis nyt menee kierrot uusiksi kun tässä kierrossa oli clomit käytössä.
Ihanaa kun ja jos ei maratoni kiertoa tänne nyt enää tule!
14päivää oviksesta olis kulunut lauantaina...
Posteljoonia ja herkkiä testejään edelleenkin odotteleva Minny kp29/37-39 yk4 dpo12
TINNERI: Totta tosiaan, mä olen tätä oirelistaa seurannut useamman vuoden (!), ennen ovista alkaa ilmavaivat, turvotus, jano, nälkäkin, päätä särkee julmetusti jopa migreeni-tyyppisesti muutamana päivänä ja ketuttaa armottomasti, ihan kuin PMS-aikana. Kumma juttu :)
MINNY:peukkuja!! Toivottavasti ne testit tulee tänään, mä en malta odottaa tulosta :)
BASSE: Sä meinaat sitten huomenna tempasta?Siis plussajunan liikkeelle !!
ILTIS ilmavaivoineen kp. 10/ 36-38 (ne vaivat voi ynt kyllä olla vielä jotain muutakin, pitkässä kierrossa tuskin tässä kohtaa)
Ihanaa, kun maassa on lunta!
Kauanko teillä muilla kestää yleensä menkat?
Mulla näyttää olevan lyhyitä menkkoja...tai sit se menee taas niin, että pari päivää pois ja pari lisäpäivää tuhrua. Nyt siis kp4 ja hirveesti ei enää vuoda. Eka päivä pientä tuhrua, toka ja kolmas kunnon vuotoa, neljäs pientä vuotoa. Noh, eipä tietty haittaa, jos näin vähällä pääsee. :)
Kai sitä ensi viikolla pääsee tikuttamaan ovista...jiiihaaaaa!
Onnenhelmi kp 4/25-27
ja kiitos tsempistä. Yritän mukana roikkua, vaikka aika toivottomalta jo alkaa tämä vauvan teko tuntua. Pettymyksiä pettymysten perään. Aina toiveet nousee oviksen jälkeen kunnes täti punainen murskaa kaikki haaveet.
EVELINA: pidän sulle peukkuja huomenna. Toivottavasti nyt onnistuu! Olen lueskellut listaa jo tuolla heinäkuisissa ja toivoisin todella, että sulla nyt tärppäisi. Olet sen ansainnut. Tietenkin kaikki meistä, mutta sulla tuntui olevan vielä hieman eri tilanne kuin meillä muilla.
BASSE: peukutukset sullekkin!
MINNY: tuo on niin ikävää, kun ensin tulee plussaa ja innostuu, ja sitten vaan negaa... Itse myös esikoista tehtäessä tein monen monta plussa testiä, ja sitten alkoi kuitenkin pian menkat. Olin jo varma, että mussa on jotain vikaa. Käytiin lääkärissäkin asian tiimoilta. Ei vikaa. Ja viimein sitten reilun vuoden yrittelyn jälkeen olin ja pysyin raskaana. Isot peukutukset kuitenkin sulle nyt, että vielä vahvat plussat tulisi!
ILTATÄHTÖNEN: noista ovis oireista. Mulla on selkeästi ovikseen liittyen aina kova makean nälkä - ja yleensäkkin nälkä. sunnuntaina mulla oli tosi kipeä pää (en ollut juonut edellisenä päivänä;) ). Sunnuntaina oli kp8. Oiskohan sekin voinut olla lähestyvään ovikseen liittyvää.. En tiedä. Mulla ei yleensä pää ole kipeä, joskus menkkoihin liittyen kylläkin.
ON: En tikuttele ovista. Mulla on kuitenkin yleensä niin selkeät ovislimat, että niistä olen tunnistanut oviksen - ainakin muutaman päivän tarkkuudella. Nyt ei vielä ole tullut limoja, mutta eiköhän ne pian tule. Mies on onneksi jo tervehtymään päin, joten ehkä päästään jännäilemään tällekkin kuulle.
No niin, liitynpä joukkoonne vihdosta viimein:) Sivusta olen seurannut keskustelua innokkaana! Meillä siis haaveissa esikoinen, ehkäisy jätetty pois kesäkuussa, nyt kolmas yrityskierto meneillään. Kierron pituus ollut vaihtelevasti 28-36 vrk, viimeisin kierto 32 vrk. Ovis tikutettu viimeisimmässä kierrossa kp 16, ennen sitä ja sen jälkeen ollut yritystä kovasti.. tänään kp 29/32-36 ja jännitystä ilmassa. En olisi uskonut, että löydän itsestäni näin hermoheikon haaveilijan, mutta kuinkas kävikään :) Ovulaation jälkeen tuntunut satunnaisia vihlaisuja alavatsalla, kummallisia jomotuksia myös. Muita oireita ei juurikaan ole.. lukuunottamatta kasvoille puhjenneita kauhistuksia:) Johtunee varmasti hormonitoiminnan muutoksista, monihan sanoo, että ehkäisyn lopettamisen jälkeen kasvot kukkivat.. Huomaan jatkuvasti tarkkailevani milloin mitäkin oiretta, hulluksihan tässä tulee! Muutamille ystäville olen yrityksestä maininnut, mutta parhaiten olotilani toki ymmärtävät ne, jotka samassa tilanteessa olevat. Testauspuuhaan aion alkaa vasta kuukautisten ollessa myöhässä, viime kierrossa ehdin jo pettyä pahemman kerran.. josko maltti olisi valttia:) Täytyy yrittää pitää järki mukana tässä touhussa, eiköstä vaan tytöt?:)
Mukaan kuumeilemaan : ) Sullahan on jännät päivät käsillä, jee, toivottavasti plussa tärähtäis ja esikoinen pääsisi aluille :-) En ois minäkään koskaan itsestäni uskonut, että näinkin hermoheikko sitä voi jonkun asian suhteen olla.. mutta kuinkas tosiaan kävikään, tässä sitä ollaan! Oot kyllä kärsivällinen ihminen, jos jaksat odotella tädin alkamispäivään saakka, kuten toki järkevintä olisikin. Itse on vaan niin heikkona tuohon testailuun että hyvä ettei heti oviksen jälkeen ole tikuttelemassa.. :-D
ON: Tänään tommosta polttelua mahassa, välillä repivää kipua oikealla. En nyt tiedä mitä tosta polttelusta pitäs ajatella, sitä on kyllä tädinkin tullessa jonkun verran, mut tänään jotenkin erikoisen voimakkaana ollut, ettei vaan merkkais turbotädin tuloa..
Naama kukkii ja rinnat kipeät, kn noussut ylemmäs, limakalvot ei mitenkään erityisen turpeina ja lämmöt on asteen verran koholla, mikä tosin on normaaliakin.. Selkää särkee taas julmetusti! Aamusta testailemaan!
Rakensin parvekkeelle lumilyhdyn ja pistin kynttilän palamaa tsempiksi teille kaikille. Ukko ihmetteli kun kirjottelin lumeen plussan kuvia, mut jätin sen arvuuttelemaan, hihi.
Halauksia ja vihdoin valkeata yötä kaikille!
-Basse kp 21/24-28-32 dpo 7
.. minä yksin täyttelen palstaa :-)
Sellasta kyselisin, vähän ehkä poiketen aiheesta mut kuitenkin liittyen uuteen tulokkaaseen; eli oletteko miettineet mahdollista nimeä/nimiä jo etukäteen ? Vai oonko ainut näin pitkälle hurahtanut.. :-D Tuntuu että vaeltelen vuosi tolkulla edelllä ajatuksissani, mut on kiva suunnitella asioita valmiiksi! ;)
Itse olen pienestä asti sanonut että haluaisin nimeni olevan Mia, mutta myöhemmin oppinut arvostamaan tietenkin nimeä, joka minulle on annettu, ja päättänyt että ehkä joskus annan sen nimen lapselleni, jos sattuu olemaan siis tyttö.
Pojan sattuessa ei ole napannut mikään nimi niin lujasti, siis lempparit vielä hakusessa.. Minun ja ukkoni nimet ovat niin "tavalliset", että hirveän erikoista en viitsisi valita, mutta kuitenkin sellaisen joka ei tule joka kadun kulmassa vastaan.
Mua hirveästi kiinostaa tää aihe ! :-)
munkin puolesta. Täällä näköjään edelleen pyörin minäkin vaikka kuulun tuonne elokuisiin.
Oih Basse, taitaa olla sulla kuule nyt raskausoireita päällänsä. Jihaaaaa, nyt se onnistuu sanon minä. Testaako herkällä huomenna? Kyllä mä aion testailla jos nyt en heti huomenna mutta ensi viikollla joka päivä ja koko ajan, usko pois. Vaikka eihän se mitään näytä, mutta kun olen kerran testejä tilannut vinot pinot niin pitäähän niitä käyttää. Mulla ei muuten nyt kipeytynyt rinnat noista lugeista, joten sitä oiretta on mielenkiintoista seurata tuon siirron jälkeen. Mulla ei yleensäkään ennen menkkoja tule mitään tissituntemuksia.
voi vitsit et toi lumi muuttui sohjoksi. nyt ei munkaan koirat tykkää yhtään. toi poika on sellainen pyryharakka, että suhaa hirveellä vauhdilla lumessa, mutta vanhempi neiti on hienohelma eikä oikein tykkää. Selvästi sen tassut palelee jo nyt, silläkin on sellaiset piiiitkät laihat kintut. Eikä kummallakaan karvoja juurikaan anturoiden välissä. Se vanhus joka kuoli toukokuussa, sieti pakkasta tosi hyvin, sillä oli tosi paljon karvaa anturoissa ja muutenkin aika karvakas tapaus vaikka oli sellainen spanielityyppinen ratkaisu. Kyllä mun varmaan täytyy joku puku ostaa noille molemmille. jotkut töppöset olis kaikista parhaat jos ne vaan jotenkin pysyis tassuissa. Oon neulonut tolle pojalle itse sellaista pukua, mutta taitaa mennä rodekkaan koko homma kun nyt pitäis osata tehdä aukot etutassuille, eikä hajuakaan miten osaan ne tehdä, kääk. eli eläinkauppaan siis. Jos siellä on enää mitään jäljellä kun varmaaan aika moni juuri tällä hetkellä ostaa pukuja koirille.
Tuu Basse heti kertomaan aamuinen tulos, plussaaaaaaaaaa please.
Herkällä tikulla aattelin testailla, ja parempi ois ees viivanpaikkaa näyttää, et sais vähän toivoa, hihi. : 'D Pitää käyttää, ei turhaan siellä kaapissa hillu! Eihän sitä tiedä vaikka hyvinki pikkumyy 2 tahtos näyttää olemassa olostaan tosi aikasin! Pitäähän sitä pysyä ajan hermolla! :D
Jännä että tässä kierrossa sulla ei noi luget oo tuonu sitä tissikipua, kun viimeksi kuitenkin oli :o Ehkä kuitenkin hyväkin, että pääset kuten sanoit niitäkin seurailemaan :)
Oon kuullut semmosen kikan että vesisäällä, laittas koirille tassuihin semmosseet pienet vesi-ilmapallot ja kuminauhat nilkkoihin, niin pysyis. En oo kerennyt vielä ite kokeilemaan, mut kuulostaa vesisäille ihan kivalta vinkiltä, jos pitkääkin lenkkiä tekee. Talvella en tiedä mitä pitäs tehdä, kun toi ei suostu pitämään mitään jaloissaan >:(
Noita koiran vaatekauppojahan on netissä ihan hirveästi! Ja on osassa halvemmallakin kun kaupoissa (riippuu tietenkin että mistä kaupasta lähtee hakemaan, mut kaikki faunattaret jne on hirmu kalliita:O). Täällä onneks aura-auto kävi niin poitsu uskals hätänsä tehdä.. se on jännä kun on ihan sekasin taas, että mihin sitä hommat tekee, kun ei puskille pääsee ja joka paikka näyttää samalta.. tänään joutunut sitten auraamaan kakkakasoja sivuun, ihanaa hommaa ;)
PLIIS PLUSSAA TODELLAKIN!
voi vitsit, enhän mä tajunnutkaan, että niitä koiravaatteita vois netistä tilata. Tyhmä minä, on vissiin ollut vaan r-testin tilaukset mielessä. Pitääpä surffailla. Joo meilläkin on tossa aika lähellä Faunatar ja kovin on kallista, varsinkin jos kaksi pukua joutuu ostamaan. Vanhuksella oli aikoinaan sellaiset fleece-töppöset, missä oli tarrakiinnitys nilkassa. No eihän ne pysynyt kuin 5 metriä tassuissa kun sillä oli (uroksien kingi kun luuli olevansa) tapana kauheasti sutia takaperin kymmeniä metriä, siis oikeeesti. siinä sitten jossain kohtaa huomasin, että töppösiä puuttuu, ja eikun samaa reittiä takaisin keräilemään niitä. En tiedä josko noilla nykyisillä pysyis paremmin kun eivät sudittele paljoa. Mistäs sitä tietää sitten et on sopiva puku. Tolle pikkuiselle rääpäleelle menis joku kääpiöpinseri/chihu-kokoisen puku, mutta kun sillä on vähän pidempi toi kroppa. Sama neidillä, mahtuis kokonsa puolesta johonkin cockerin pukuun, mutta kun on pidempi malliltaan. Ääh..no pitää mennä surffailee..
siis ei meillä :D mutta luulen et bassella ja toivon että muillakin etenki evelle! Voi kun pääsis alkaa yrittää kanssa, menkkoja jo 7 päivää varmaa venähtää taas niin pitkiks että koko kierto aivan sekaisin niinku viime kierto mukavat 42 päivää eli toisin sanoen ei ovua. Ootteko miettinyt yhtään kun iltalehdessäkin on hirveesti juttua juuri kaikista kemikaalien vaaroista sikiölle, sitten kun plussa joskus näkyy niin harvennatteko hiusten värjäämistä ja käytättekö muutenkin vähemmän kosmetiikkaa?
BASSE: Plussaa toivon minäkin sinulle, peukkuja hirveesti, tule sit heti kertoo. Mutta älä pety, jos ei okaan, sula vasta aikaiset päivät, toisilla noilla päivillä voi vasta kiinnittyä. Kato testaaminen on kivaa ja jännää, sitä voi tehdä tosiaan joka päivä :).
EVE: Tsemiä huomiseen hurrrrjasti. Sitten jännätään sun testejä. Jihaa. Tissiasiaa: Mulla ei tullut kummastakaan lapsesta mitään tissioireita, 27 viikolla huomasin, että ne on hiukan turvonneet ja nännialue tummunut, ei muuta. Ei kipuja, ei arkuutta, ei pistelyitä, ei alussakaan mi-tään. Nyt "vanhemmiten" on alkanut tulla kaikenlaista :). POikia siis molemmat lapset, mies tuossa jo sanoi, että JOS me ikinä enää saadaa lapsia, mahtaako olla poika. Kato kyllä sekin jännää ja musta tuntuu,että vähän odottaakin. Ihanaa.
MIMI: Uuteen kiertoon vaan, eihän me lannistuta? Muuten kuin menkkojen alettua, pms poistuttua mulla ainakin alkaa hymyhuuli-päivät. Aina. Unohtaa koko angstin, ainakin hetkeksi. Kemikaalit: mietin itse samaa kuin kirjoittelit. Jotenkin musta tuntuu, että maalaisjärjellä selviää? Itse olen työssä läheisesti tällaisten asioiden kanssa, tutkitun tiedon parissa, opetus- ja koulutussuunnittelutehtävissä terveydenhuollon alalla, ja minusta suurimmassa osassa tietoa kannattaa miettiä, että järki käteen ja maalaisjärkeä peliin. Faktat toki on faktoja, mutta kohtuudella kaikkea :) KUkahan tästäkin sepustuksesta saa selvää?
NIMI LAPSELLE: Basseko sitä kyseli? Ja voit arvata ainakin mun vastauksen :D. Jos tähän ois testi, mulla se ois plussa. Meillä on pojilla kivat nimet, molemmilla kolme, tietyn "kaavan" mukaan. NYt olen jo pidempään miettinyt pojalle nimeä (jotenkin se tulee vaan ekaksi ja helposti), mielessä ollut Oiva, Ilmari, Aarni muun muassa. Tytölle toivoisin ihan tuikitavallista kuten Anna, Aino (mies ei suostu Ainoon, ei Ilonaan, ei Alinaan...nekin minä haluaisin), Anni (liian yleinen)Laura, Lotta (mies ei tykkää), Eveliina (mies ei tykkää, se ei tykkää mistään :D) tai vaikka JOhanna, se tulisi suvusta. MUtta jotenkin mulle tulee tästä ns. suunnittelusta sellainen huono fiilis: että voiko suunnittella ja paljonko ja jos siksi ei just tulekaan raskaaksi? Hiukan taikauskoa. Ehkä?
OMANAPA vimpaksi: ihmeellistä ei ole, jomotusta oikeella, ei terävää vielä, lämmöt (niin, niitäkin seuraan, kuten arvata saattaa) 36,2, mikä normaali mulle. Just ennen ovista 1-2 vrk lämmöt laskee mulla 35.8 tietämiin, siitä sit alkaa nousta, oviksen jälkeen n. 2-3 vrk kuluttua liki asteen korkeammiksi. Nyt vielä siis aika ennen ovista. Päätä särkee ja huippaa, nekin ennakoivat horm.muutosta minulla. VÄSYTTÄÄ. SEkin on enne. Oviksesta juuri. Samoin menkoista.
ILTIS kp 10/ 36-38
Iltatähtönen
- 33v - 3. lapsi toiveena(pojat -99, -01) - yritys aloitettu 10/10, toivottu LA elokuu 2011
Ninnimari
Onnenhelmi
Basbartuu(Basse)
- esikoinen toiveissa - yk 4 - kp 21/24-32 (nyt dpo 7)- toivottu LA elokuu 2011
Evelina (Evis tai Eve)
- 39v -yritys aloitettu 09/09 (Viisi inssiä, yksi IVF, josta tuoresiirto ja nyt PAS) - toivottu LA elokuu 2011
Iinasofia
- 24v (mies 28v) - esikoinen toiveissa -yritys aloitettu 05/10 - toivottu LA elokuu 2011
poikien äippä
tuutuli
- 34v (mies 37v) - 4.lapsi haaveissa - Yk9 - kp10/28-34 - toivottu LA elokuu 2011
tinneri
polluxia
- 32v (mies 36v) - kolmatta yritetään- yritys aloitettu 12/09- toivottu LA elokuu 2011
luminainen84
Solina
Lumikki87
-23v-kaksi lasta-yritys aloitettu alkukesällä
Iltatähtönen
Ninnimari
Onnenhelmi
Basbartuu(Basse)
- esikoinen toiveissa - yk 4 - toivottu LA elokuu 2011
Evelina (Evis tai Eve)
Iinasofia
poikien äippä
tuutuli
tinneri
polluxia
luminainen84
Solina