Vihaan tulevaa talvea, palelee aina vaikka ei ole edes pakkasta ulkona vielä
Sisälläkin palelee. Keskuslämmitys ja huonelämpötila normaali, ei vedä mistään mutta silti. Villasukat ja villapaita sisälläkin.
Kommentit (39)
sinne linnakkeeseen muitakin? Voisin tulla sinne viettämään talvea minäkin
jo rakentanut linnakkeen peitoista ja patjoista. Tänä talvena en tule ulos, vaikka mikä olisi! >:(
Minulla on ollut jo muutaman viikon sisällä päälläni pitkä aluskerrasto (paita+housut) päällysvaatteitteni alla ja sukkieni päällä villasukat. Näin on siedettävän lämmin. Tosin voisi olla vähän lämpimämpikin. Kunhan talvi alkaa, alan pitää kaksia pitkiä aluskerrastoja päällysvaatteitteni alla sisällä, niin tarkenee. Meillä on sisällä +20 lämmintä. Minulla on aina kaikesta huolimatta kylmät jalat ja kädet.
Näin siis meillä enkä valita. :-) Näin olen tehnyt jo vuosikausia.
Pistäkääpä joskus kokeeksi pitkät puuvilla tms. lämpimät aluskerrastot - nilkkoihin ulottuvat lahkeet housuissa ja ranteisiin ulottuvat hihat paidassa - päälle sisällä ollessanne ja tunnustelkaapa tarkenetteko paremmin. :-)
Tietysti jos kyse on siitä, "että mitä ne muut ajattelevat jos minulla on päälläni pitkä aluskerrasto sisällä?" niin sitten en voi auttaa. :-)
Tahtoisin kysyä teiltä kenellä on päällä pitkä aluskerrasto ja villasukat ja huovan alla sohvalla siltikin jää paleltamaan, kertokaapas miltä teidän palelunne tuntuu? Hytisettekö kylmästä? Hampaatkin kalisevat? Vaiko ettekö muuten vaan tykkää kylmän tunteesta? Itselläni on jatkuva kylmän tunne sisällä paikoillani ollessa huolimatta hyvästä pukeutumisestani, mutta minusta se on ihan normaalia talvella, en tee siitä numeroa.
Minulla on ollut jo muutaman viikon sisällä päälläni pitkä aluskerrasto (paita+housut) päällysvaatteitteni alla ja sukkieni päällä villasukat. Näin on siedettävän lämmin. Tosin voisi olla vähän lämpimämpikin. Kunhan talvi alkaa, alan pitää kaksia pitkiä aluskerrastoja päällysvaatteitteni alla sisällä, niin tarkenee. Meillä on sisällä +20 lämmintä. Minulla on aina kaikesta huolimatta kylmät jalat ja kädet.
Pistäkääpä joskus kokeeksi pitkät puuvilla tms. lämpimät aluskerrastot - nilkkoihin ulottuvat lahkeet housuissa ja ranteisiin ulottuvat hihat paidassa - päälle sisällä ollessanne ja tunnustelkaapa tarkenetteko paremmin. :-)
Pistän paljon vaatetta ylle, ja suojaan nilkat ja ranteet.
Mulla on yksi ystävä, joka valittaa, että palelee aina sisällä, mutta ihmekö tuo, kun on useimmiten lyhythihaisella paidalla ja paljain jaloin/ilman villasukkia. (En siis nyt sano, että tämän ketjun keskustelijat tekevät näin, mutta tähänkin törmää!)
kuule, minulla on ollut jo iät ja ajat talvisin pitkät kerrastot päällysvaatteiden alla, ei ne auta mitään. Eikä puuvilla sitä paitsi ole edes lämmin materiaali, ihan vaan tiedoksi.
Ja se palelu ei ole mitään "en vaan tykkään kylmästä" vaan ihan oikeaa palelua. Kynnet ovat siniset, kroppaa pitkin kulkee väristyksiä ja suorastaan koskee kun on niin kylmä.
Tietysti jos kyse on siitä, "että mitä ne muut ajattelevat jos minulla on päälläni pitkä aluskerrasto sisällä?" niin sitten en voi auttaa. :-)
Tahtoisin kysyä teiltä kenellä on päällä pitkä aluskerrasto ja villasukat ja huovan alla sohvalla siltikin jää paleltamaan, kertokaapas miltä teidän palelunne tuntuu? Hytisettekö kylmästä? Hampaatkin kalisevat? Vaiko ettekö muuten vaan tykkää kylmän tunteesta? Itselläni on jatkuva kylmän tunne sisällä paikoillani ollessa huolimatta hyvästä pukeutumisestani, mutta minusta se on ihan normaalia talvella, en tee siitä numeroa.
kertokaapas miltä teidän palelunne tuntuu? Hytisettekö kylmästä? Hampaatkin kalisevat? Vaiko ettekö muuten vaan tykkää kylmän tunteesta? Itselläni on jatkuva kylmän tunne sisällä paikoillani ollessa huolimatta hyvästä pukeutumisestani, mutta minusta se on ihan normaalia talvella, en tee siitä numeroa.
En pidä kylmän tunteesta. Myös hytisen. Sormet ovat kylmät, nenä on kylmä. Iho on kananlihalla. Tuntuu että se kylmyys on tuolla ihan sisälläni asti. Mikään "ulkoinen lämmitys" ei pysty sitä sieltä poistamaan. Esim. saunominen on ihan yhtä tyhjän kanssa.
En tee numeroa asiasta ja enkä pittaa ulkonäöstäni talvisaikaan. Jos siis näytän maatuskalta, niin näytän. Ihan sama, mitään pitsiunelmia en päälläni talvella voi pitää, vaan kunnon kamaa sen olla täytyy. Ja sitten kun on oikein paksu olo, en oikein taivukaan enää mihinkään näine villapaitoineni ja monikerroshousuineni... ;DDD
Mutta, kesää odotellessa. Onneksi joulu saa ajatuksen muualla, sitä vastaan minulla ei ole mitään.
Villasukat jalassa ja nautin lämmöstä.
Mutta siinä se valitus alkaa kun joku tulee tänne.
Ovat hiestä märkiä ja tuskaisia kun on kuulemma kuuma.
Haluaisin vaipua 5kk talviuneen tai eristäytyä kaikesta. Vihaan kylmyyttä.
Mun olis pitänyt syntyä jonnekkin kaukomaalle.
Mulla on päivastainen ongelma, mutta ymmärrän täysin kun on huono olo. Minä en kestä kesän hellettä ja on kamalaa, kun on sisällä ja ulkona ja yöllä ja päivällä hiki ja kuuma ja ärsytys, eikä mikään auta.
Talvella taas on yleensä hyvä olla. Pidän monesti 3/4- hihaista puuvillapaitaa ja se on sopiva, muuten on kuuma sisällä. Ohuet sukkahousut ja farkut on päällä jos en erityisesti lähde ulkoilemaan, pidemmälle lenkille sitten kevyttoppapuku on hyvä. En siis kehuskele, sitä vaan että on meitä moneksi.
auta minullakaan esim. kuuma suihku. Paleltaa siellä suihkussakin vaikka kuinka kauan olisin ja heti sen jälkeenkin, sillä se kylmä on tosiaan jossain "sisällä", oikein tuntuu miten se hohkaa kylmää sieltä pintaan. Ei auta mikään vaate tms. silloin
mutta mua ei palele. Silti vihaan talvea (poikkeuksean joulu ja uusivuosi) ja toivon että menee todella nopeasti ohi! Vihaan märkää, pimeää talvea, loskapaskaa ja talvivaatteita. Inhoan ulkoilua talvella, vihaan koko talven kestävää väsynyttä olotilaa, yäk! Lapissa tykkään talvella käydä sitten keväämmällä, kun aurinko jo paistaa, mutta tää etelä-Suomen talvi on jotain aivan järkkyä! Kiitos kun sain avautua!
Lisää verenkiertoa ainakin hetkeksi.
hytinää lukuunottamatta, joskus on sitäkin tosin.
Luulen että minulla se on sitäkin kun olen sisäisesti mieleltäni aurinkoinen ja lämmin persoona, niin se pitää minut "lämpimänä" vaikka onkin pysyvä kylmän tunne syksystä kesän alkuun. Ajattelen myönteisesti jokaisesta vuodenajasta, jos on kylmä tai kuuma tai sataa tai porottaa tai tuulee kylmästi ja silmiin sataa paineella neulanteräviä jääkiteitä, niin kaikki käy! :-) Sitä tarkoitin sillä etten tee asiasta numeroa vaikka minua kylmää. :-) Jalkani ja käteni ovat kyllä kylmät kesälläkin. :-D Ai niin ja nenänpäänikin on kylmä, en olisi muistanutkaan ellei joku olisi kirjoittanut siitä! :-)
Vinkki: keittäkää ja juokaa riittävästi lämmintä teetä, kaakaota, kahvia, mehua, maitoa, siitä tulee lämmintä SISÄLLENNE! :-) Ei tietysti jokaisessa työpaikassa voi noin vaan, mutta missä voi tai jos olette työttömänä kotona, niin älkää pihdatko lämpimän juonnissa! :-) t. "ei-pihtari" ;-)
Talvi on jees ja tarkenee niin sisällä ja ulkona kun vaan pukee tarpeeksi! :)Kunnon toppavaatteet ulos eikä mitään "sievistely"-juttuja:)Opetelkaa siis pukemaan! ja Asennetta kehiin. Kannattee joskus tulla lapin talveen...niin loppuu se narina!!! :)
kun en ollut tätä itse keksinyt, ai hetkinen, olinpas.
En kulje talvella muotivaatteissa napa maailmalle paistaen, minulla on ihan kunnon talvikamppeet ja tiedän miten kerrospukeudutaan oikein jne. Mutta kun se ei auta!!!!!!!
Väännetään rautalangasta: vaatteet eivät estä eivätkä poista palelua!!!!!!!!
Minulla on ollut kylmä jo monta viikkoa, vai pitäisikö sanoa kuukautta. Aloin palella heti kun lämpötila laski alle +25 asteen. Eipä olisi silloin untuvatakissa kylmä, mutta en oikein voi sellaisella säällä untuvatakki päällä kulkea joutumatta työttömäksi tai hoitoon. Nytkin on kylmä vaikka sisällä on päälle 20 astetta lämmintä, ja on kylmä vaikka pidän villasukkia ja villapaitaa.
Suurin ongelma onkin tämä sisällä palelu. Ulkona ei ihan niin usein palella sillä ulkona useimmiten liikun enemmän, olen joko lenkillä tai kävelen rivakasti kauppaan tms. Mutta en vain voi edelleenkään harrastaa liikuntaa 24/7
Nautin kunnolla viime kesän helteistä, minulle sopivin lämpötila on juuri se +30 astetta ja vähän päällekin. +25-30 on vielä ok ja tarkenen mutta paras olo on kolmenkympin tietämillä.
Talvi on jees ja tarkenee niin sisällä ja ulkona kun vaan pukee tarpeeksi! :)Kunnon toppavaatteet ulos eikä mitään "sievistely"-juttuja:)Opetelkaa siis pukemaan! ja Asennetta kehiin. Kannattee joskus tulla lapin talveen...niin loppuu se narina!!! :)
että meitä on muitakin. Musta tuntuu, että mä palelen aina. Ihmettelen, miten ihmiset voi asua ihan jäisissä taloissa.
Itse asutaan kerrostalossa ja täällä on kyllä suht lämmin. Pystyy olemaan.
Vihaan talvea, ja nyt pitäisi vielä ulkoilla kahden naperon kanssa, huoh. Olen kyllä varustautunut vaatteilla, mutta ei nyt viitis hiekkiksellä mitkään kommandopipo päässäkään päivystää. Lisäksi mulla tulee ihoreaktioita kylmästä, menee iho araksi, läikikkääksi ja punoittavaksi.
Kesää odotellessa.
paukkupakkasetkaan eivät ole aivan niin paha asia kuin nämä etelän talvikelit. En mä siltikään pidä itseäni talvi-ihmisenä, vaikka on tullut koettua 40-asteen pakkaskelit ja vaatetta osaan päälleni laittaa.
on nimittäin se, että kun lihoin BMI 18 -> BMI 26:een, palelu lakkasi kuin "seinään". No joo, en nyt tässä suosittele välttämättä itsensä lihottamista, mutta en todellakaan kaipaa jatkuvasti jäisiä sormia ja varpaita..
kyllä hoikka, mutta ennen olin vielä laihempi eli paino-indeksi melkein alipainoisen puolella mutta kuitenkin vielä normaali. Siitä olen lihonut noin 5kg ja palelu on vaan pahentunut
Nautin kunnolla viime kesän helteistä, minulle sopivin lämpötila on juuri se +30 astetta ja vähän päällekin. +25-30 on vielä ok ja tarkenen mutta paras olo on kolmenkympin tietämillä. i]
Meitä on muitakin.
t. syväjäädytetty nainen
jo rakentanut linnakkeen peitoista ja patjoista. Tänä talvena en tule ulos, vaikka mikä olisi! >:(