Vihaan tulevaa talvea, palelee aina vaikka ei ole edes pakkasta ulkona vielä
Sisälläkin palelee. Keskuslämmitys ja huonelämpötila normaali, ei vedä mistään mutta silti. Villasukat ja villapaita sisälläkin.
Kommentit (39)
Täällä myös eräs joka on syväjäässä koko talven. Riittää, että nenänpää saa kylmää ilmaa ja siitä se sitten leviää luihin ja ytimiin eikä tule pois vaikka kuin saunois.
Mua ei talvessa se pimeys haittaa yhtään, mutta se kylmyys vie mun vireystasoni pohjelukemiin.
Termostaatti rikki meikäläisellä, mikään ei auta...
Villa- ja fleecekerrastot lämmittävät.
Sillä siitä pääsee.
Tosin kyllä kuulostaa siltä että kylmyys taitaa olla korvienne välissä.
Minäkin palelen sisällä ja saunassa ja joka paikassa, missä olen liian paikoillani. Villasukat on nytkin jalassa. Mutta kun lähden ulos, niin vartin reippaan kävelyn jälkeen varpaat ja sormet lämpenee varmasti. Mikään hyppely tai paikoillaan heiluminen ei auta, ainoastaan reipas liike.
Nythän sitä juuri paleleekin kun ei ole pakkasta vaan ilma on vain kylmä ja kostea.
Täällä meren äärellä ei helpota kuin vasta meren jäädyttyä muuten saa aina palella. 5 astetta pakkasta on paljon pahempi kuin 30 astetta pakkasta Lapissa.
Sillä siitä pääsee. Tosin kyllä kuulostaa siltä että kylmyys taitaa olla korvienne välissä.
Mä ymmärrän, että sä et ymmärrä.
Kait se vika sit onkin korvien välissä. Oon esimerkiksi juuri sellainen, että vesisade tai märkä lumisadekin, joka tulee naamaan, ärsyttää mua ihan järkyttävästi. Samoin kuin tuuli. Olen siis tällainen herkkä, kinesteettinen ihminen.
Myös epämukavat vaatteet ym. haittaavat. Eli mulle "olotilan tunne" on hyvin tärkeä tekijä. Olen hassu, tiedän sen. Ja yritän jatkuvasti ruoskia ja karaista itseäni tästä. Mutta näin 35 vuotena en ole onnistunut.
Ja kyllä liikun. Esim. eilen illalla pakotin itseni juoksulenkille. Mutta en voi sanoa nauttineeni siitä. Lähinnä kostea tihkusade laskee vireystilaani ja saa mielialani matalalle. Yritän vain purra hampaat yhteen ja ajatella olevani jossain muualla.
(Siis pimeydellä ei ole vaikutusta tähän).
Ja, kyllä, syön terveellisesti, myös vitamiineja ja kilpirauhaset on kunnossa.
vaatteet on jo, ei auta. Kun paleltaa niin paleltaa.
Ja miten ihan vinkki tuo liikkuminen, alanpa liikkua tästä sitten 24/7 sillä muu ei auta. Eipä ole kylmä jos painan täyttä vauhtia lenkillä tai kuntosalilla. Mutta esim. salillakin tulee vilu jos joudun jonottamaan johonkin laitteeseen vaikka kuin tosissani niissä laitteissa huhkisin. Ja kun liikkuminen lakkaa, alkaa palelu. En kerta kaikkiaan voi juosta maratonia ympäri vuorokauden pysyäkseni lämpimänä.
Eikä ole minullakaan kilpirauhasessa vikaa, monta kertaa on tutkittu.
vaatteet on jo, ei auta. Kun paleltaa niin paleltaa.
Ja miten ihan vinkki tuo liikkuminen, alanpa liikkua tästä sitten 24/7 sillä muu ei auta. Eipä ole kylmä jos painan täyttä vauhtia lenkillä tai kuntosalilla. Mutta esim. salillakin tulee vilu jos joudun jonottamaan johonkin laitteeseen vaikka kuin tosissani niissä laitteissa huhkisin. Ja kun liikkuminen lakkaa, alkaa palelu. En kerta kaikkiaan voi juosta maratonia ympäri vuorokauden pysyäkseni lämpimänä.
Eikä ole minullakaan kilpirauhasessa vikaa, monta kertaa on tutkittu.
vaatteita sulla on päällä kotona!
hyvä kun muistin nyt... Tälläkin hetkellä mulla on sisällä pitkikset farkkujen alla, ettei paleltaisi. Ulos sitten veilä enemmän vaatteita. Mutta kyllä sitä pärjää, kun ei vaan arkaile vaatteiden määrän kanssa. Varpaat on kyllä kestokohmeessa...
kokeillut vaikka mitä. Fleece-kerrastokin löytyy, mutta ei sen sisällä ole yhtään lämpimämpi.
Usein katson telkkua villapaita päällä, villasukat jalassa ja fleece-huovan alla, silti paleltaa.
kokeillut vaikka mitä. Fleece-kerrastokin löytyy, mutta ei sen sisällä ole yhtään lämpimämpi.
Usein katson telkkua villapaita päällä, villasukat jalassa ja fleece-huovan alla, silti paleltaa.
lihasjännityksen kanssa?
hyvä kun muistin nyt... Tälläkin hetkellä mulla on sisällä pitkikset farkkujen alla, ettei paleltaisi. Ulos sitten veilä enemmän vaatteita. Mutta kyllä sitä pärjää, kun ei vaan arkaile vaatteiden määrän kanssa. Varpaat on kyllä kestokohmeessa...
kombinaatio: lämpösukat, villasukat, lampaannahkatöppöset. Näin tulee harvemmin kylmä.
mutta mua ei palele. Silti vihaan talvea (poikkeuksean joulu ja uusivuosi) ja toivon että menee todella nopeasti ohi! Vihaan märkää, pimeää talvea, loskapaskaa ja talvivaatteita. Inhoan ulkoilua talvella, vihaan koko talven kestävää väsynyttä olotilaa, yäk! Lapissa tykkään talvella käydä sitten keväämmällä, kun aurinko jo paistaa, mutta tää etelä-Suomen talvi on jotain aivan järkkyä! Kiitos kun sain avautua!
miten lihasjännitys vaikuttaa paleluun ja miten ongelmat lihasjännityksessä ilmenevät?
lihasjännityksen kanssa?
miten lihasjännitys vaikuttaa paleluun ja miten ongelmat lihasjännityksessä ilmenevät?
lihasjännityksen kanssa?
että kun lihakset ovat jännittyneenä, tulee kylmä. Mulla on sitä ongelmaa, että jännitän lihaksia, ei se sen kummempaa ole, eikä tuo kylmä ole valitettavasti ainoa oire siitä asiasta.
en ole nimittäin aiemmin kuullut että palelu voisi tällaisesta johtua. Tosin en usko että oma paleluni johtuisi tästä, eipä pahemmin ole mitään jännityksiä tms. vaan lihakset kyllä pysyvät ihan rentoina silloin kun niiden pitääkin olla rentoina.
Mitä muita oireita sinulla on? Kävi kiinnostamaan tämä asia kun on ihan uutta minulle
lihasjännityksen kanssa?
että kun lihakset ovat jännittyneenä, tulee kylmä. Mulla on sitä ongelmaa, että jännitän lihaksia, ei se sen kummempaa ole, eikä tuo kylmä ole valitettavasti ainoa oire siitä asiasta.
en ole nimittäin aiemmin kuullut että palelu voisi tällaisesta johtua. Tosin en usko että oma paleluni johtuisi tästä, eipä pahemmin ole mitään jännityksiä tms. vaan lihakset kyllä pysyvät ihan rentoina silloin kun niiden pitääkin olla rentoina.
Mitä muita oireita sinulla on? Kävi kiinnostamaan tämä asia kun on ihan uutta minulle
lihasjännityksen kanssa?
jännittämisestä johtuvat jumit ja kivut. Johtuu varmaan osittain ahdistuksesta, osittain jostain muusta. Kävin tänään lääkärillä asiasta, mutta se on niin yhtä tyhjän kanssa, että kaduttaa koko käynti.
toivottavasti saat kuitenkin vielä jostain helpotusta vaivoihisi, vaikka ei lääkäristä olisi tällä kertaa ollut hyötyä.
lihasjännityksen kanssa?
jännittämisestä johtuvat jumit ja kivut. Johtuu varmaan osittain ahdistuksesta, osittain jostain muusta. Kävin tänään lääkärillä asiasta, mutta se on niin yhtä tyhjän kanssa, että kaduttaa koko käynti.
toivottavasti saat kuitenkin vielä jostain helpotusta vaivoihisi, vaikka ei lääkäristä olisi tällä kertaa ollut hyötyä.
lihasjännityksen kanssa?
Lääkärit ei vain oikeen jaksa kuunnella, vaan tekevät oletuksia ja pysyttelevät sitten niissä oletuksissaan.
Kämpässä noin 23 lämmintä, mut silti mä oon ihan jäässä. :/