Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielipiteitä nimestä Minna

Vierailija
25.10.2010 |

Onko se liikaa 70 lukua?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama, kuin sun nimesi olisi joku Sinikka, Pirkko tai Tuulikki.

Vierailija
2/27 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella kaunis ja pitkään harvinaisena pysynyt muoto Vilhelmiinasta. Ikävä kyllä nuo kauniit, harvinaiset ja perinteiset nimet usein "löydetään" ja käytetään loppuun. Minnalle se tapahtui 60-luvulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne vaihtelee, tulee ja menee ajan mukaan. Nyt jos annat tyttärellesi nimeksi Minna, se voi joidenkin mielestä tuntua "loppuun käytetyltä" nimeltä. Mutta ehkä jo muutaman vuoden pästä kuulostaa jo paljon raikkaammalta. Tärkeintä on että itse tyykkäätte nimestä.

Vierailija
4/27 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aina pitänyt siitä.

Eihän se ole edes lähionimi?

Olisko Jessica fiinimpi?

Vierailija
5/27 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoin huonosti. Ei nimeä voi käyttää ihan täysin loppuun, mutta sen voi kyllä varsin tehokkaasti leimata tietyn ikäluokan nimeksi, jolloin se pysyy sellaisena siihen saakka, että kyseinen ikäluokka siirtyy hautaan. Olen itse saanut 70-luvun lopussa nimen, joka oli suosituimmillaan 40-luvulla, enkä toivo kenellekään lapselle samaa. Aika karua, kun nimen perusteella paikalle odotetaan viisikymppistä tätiä, ja siinä olet epävarmana teininä.

Ajattomat nimet kunniaan.

Vierailija
6/27 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jessicat ja Monicat. Ja analcatit.

Vierailija
7/27 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinänsä on ihan okei, mutta nimenomainen Minna on ikävä kyllä kautta aikain inhokkini.

Ehdotan Minnan sijasta söpöä Minniä

mutta jos muuten ootte tykästyneet 70-luvun nimiin, niin mites ois

Virva

Taru

Niina

Outi

Maija

Vierailija
8/27 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

just leimaantuu tietyn ikäluokan nimeksi jos kukaan ei uskalla antaa jotain nimeä vain siksi että joskus kymmeniä vuosia sitten se nimi on ollut suosittu.

Vierailija
9/27 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

2v neiti on Minna. Mun mielestä kaunis nimi :) vaikka täytyy myöntää, että joskus nolottaa huutaa lasta nimellä esim.puistossa, kun aika varmasti ainakin yhden muun siellä olevan lapsen äiti on saman niminen.

Vierailija
10/27 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pinnalle. Olen törmännyt lyhyen ajan sisällä kahteen pieneen Minna-tyttöön.

Vierailija
11/27 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri nyt tuskin kukaan valitsee, niin valitse aito -70-lukulainen nimi. Täällä yksi nimeensä nykyään tyytyväinen Minna, jota tosin kouluaikana ärsytti, kun luokalla oli aina vähintään kaksi muuta Minnaa. Mutta se on melko helppo nimi ulkomaalaistenkin sanoa, mistä on ollut hyötyä töissä. Änneasultaan kaunis ja selkeä. Jos tykkäät yhdistelmänimistä, niin kokeile jotain Minna-Petriinaa, Minna-Elinaa tms.

Vierailija
12/27 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat suosituimpien nimien listalla.

Vierailija
13/27 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestä minna on ihan tavallinen nimi, niin kuin jenni, jenna, anna, sanna, sanni, hanna jne.. Todella yleinen siis vielä minunkin ikäluokassani, ja paljon nuorempiakin minnoja tiedän. itse olen siis aika nuori vielä. en siis usko että minna olisi mikään älyttömän outo nimi, vaikka nykylapsilla ehkä harvinaisempi onkin.

Vierailija
14/27 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen nimeltäni Mia ja 70-luvun alussa syntynyt. Tunnen monta Minnaa ja olen aina tykännyt nimestä. Tosin sitä jotenkin ajattelee aina niitä tuntemiaan Minnoja. Sen sijaan, jos joku laittaisi pikkutytölleen nimen Sari, en tykkäis yhtään, tai pojalle Mika. Olivat niin tusinanimiä, kun melkein joka toinen oli jompikumpi.

Vierailija
15/27 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen nimeltäni Mia ja 70-luvun alussa syntynyt. Tunnen monta Minnaa ja olen aina tykännyt nimestä. Tosin sitä jotenkin ajattelee aina niitä tuntemiaan Minnoja. Sen sijaan, jos joku laittaisi pikkutytölleen nimen Sari, en tykkäis yhtään, tai pojalle Mika. Olivat niin tusinanimiä, kun melkein joka toinen oli jompikumpi.

Vierailija
16/27 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä kamalia.

Vierailija
17/27 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina on luokalla ollut monta kaimaa, samoin myöhemmin työtovereina ym. Siihen tottuu.

Mutta siihen en totu että muutama lapsieni kaveri on nimeltään Johanna. Ihan outoa että leikkipuistossa Johannaa huudellaan. Koen että Johanna nimi on yli 25-vuotiaiden nimi.

Minna sopii silti mielestäni hyvin vauvalle.

Mutta esim. Jaana, Tiina, Heli, Sari ym ei.

Vierailija
18/27 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on oman ikäluokkani nimiä mutta vauva-minnaa en ole tavannut. Ehdottomasti parempi kuin esim Minni jota joku ehdotti.

Vierailija
19/27 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa ärsyttävä asia nimessäni on juuri sen yleisyys omassa ikäluokassani, mutta pienillä Minnoillahan tätä ongelmaa ei ole - pikemminkin päin vastoin. Muuten olen ollut aina nimeeni tyytyväinen. Sehän kuulostaa kivasti suomalaiselta, mutta on toisaalta kansainvälinenkin.

Vierailija
20/27 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollut niin monta Minnaa, että nimeä olisi mahdoton antaa lapselle. Omalle ikäluokalleni nimi on kulutettu loppuun, ehkä tulee uudestaan muotiin 30 vuoden päästä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yhdeksän