Kun nainen menee uuden poikaystävänsä vanhempien luo ekaa kertaa
onko sopivaa ottaa lapset mukaan, kysymättä.
Onko itsesään selvää, että koko paketti tulee mukana?
Kommentit (44)
No anopilla ei ole yleensä oikeutta valita sitä, että mitä "pakettiin" kuuluu
vaan heidän tehtävä on sopeutua poikansa valintaan.
Minun anoppini esimerkiksi on tällainen. On kurja viedä lapsia heille kyläilemään, kun heitä kohdellaan kuin heitä ei olisi olemassakaan. Mieheni on aina kohdellut heitä kuin omia lapsiaan, mutta hänen äitinsä valitettavasti ei ole koskaan hyväksynyt tätä asiaa. Toivottavasti ap:lla on käynyt parempi tuuri "anoppinsa" suhteen!
Periaatteessa olen kuitenkin sitä mieltä, että samaan pakettiin kuuluu myös lapset.
niin hänen äidilleen välttämättä eivät. Kannattaa ensin mennä ilman lapsia ja tarkkailla tilannetta.
vaikka miniä ne mukanaan toisi. Pojan valintaan sopeutumista on sekin, että jättää pojan perheineen täydelliseen rauhaan. Myös taloudellisesti.
Totta kai lapset kuuluvat "pakettiin", mutta siitä huolimatta on paljon paikkoja, joihin aikuinen menee yksin. Ei kai kukaan vie lapsia töihinkään, koska "kyllähän työnantajan olisi pitänyt tietää, että nää muksut kuuluu meidän äiti-lapsi-pakettiin".
Anoppi on kutsunut miniän kylään tutustuakseen tähän, joten on ihan perusteltua, että ensikohtaamsiella lapset jätetään kotiin, jotta anoppi ja miniä saavat tutustua rauhassa. Seuraavalla kerralla otetaan sitten lapset mukaan.
Noin minäkin tekisin, jos poikani tutustuisi naiseen, jolla on lapsia, vaikka pitäisin itsestäänselvyytenä, että lapset kuuluvat "pakettiin". Kuten joku sanoikin, ensikohtaamsiella ei ole kyse lapsista vaan miniästä.
Jos nyt ne lapset haluaa kuitenkin ottaa mukaan, siitä ON EHDOTTOMASTI ILMOITETTAVA anopille. On todella epäkohteliasta ja hankalaa viedä kyläilemään ylimääräisiä ihmisiä, jotka mahdollisesti vielä vaativat joitakin erikoisjärjestelyjä.
Lapset kehotetaan jättämään kotiin, mutta toisessa ketjussa miniäkokelaan koirat tulisi ehdottomasti päästää anoppilaan :D
Ap:lle sanoisin, että on helpompi tutustua appipariskuntaan aluksi ilman lapsia. Lapsetkin varmasti jännittävät ensitapaamista kovasti ja heille on luultavimmin helpompaa kun äiti on jo tutustunut miehen vanhempiin, eikä enää itse jännitä.
Jos ikäero on suuri, niin naisen lapset tuskin tekevät pojan vanhempiin vaikutusta. Joten ei ehdottomasti mukaan lapsia!
Nainen, jolla on jo lapsiakin, on aikuinen. Poikaystävä taas on aika teiniä vielä, joten ei kannata naisen ottaa lapsiaan mukaan poikaystävän vanhempien luo. Nainenhan saattaa olla iätään lähempänä poikaystävän vanhempia kuin poikaystävää...
Hitt, mun anoppi on 16 vuotta mua vanhempi, melkeen siis saman ikäinen.
Periaatteessa olen kuitenkin sitä mieltä, että samaan pakettiin kuuluu myös lapset.
niin hänen äidilleen välttämättä eivät. Kannattaa ensin mennä ilman lapsia ja tarkkailla tilannetta.
Tuollaisella asenteella varustetun miniän kanssa mä en edes päästäisi sen eroäpäriä sisään.
Ihan sama vaikka sitten menisi välit kaikkiin, mua ei joku tuntematon horo tulisi kiristämään millään "paketeillaan".
Ja joo, yleisesti ottaen ottaisin toki ihan ilolla vastaan, mutta tän palstan lehmän järjellä ja villisian asenteella varustetut apinat saisi ihan keskenään ihmetellä ja itkeä, miksi heitä ja heidän lapsosiaan ei huomioida ja rakasteta. Katsos kun minä en ainakaan käskemällä sopeudu. Sopeudun jos arvostetaan ja kunnioitetaan, muuten en.
Seuraa löytyy muualtakin, on paljon perheitä, jotka ottaa avosylin varamummun vastaan, ja kun rahaa on ja hevosella pääsee, niin näillä eväillä mennään.
ja veti sitten herneen nenään, kun siirsin kahvipöydän ruokasalista keittiöön, laitoin ovet muihin huoneisiin kiinni ja tein hyvin selväksi, että tästä tilasta ei poistuta. Ei käy mielessä, että ensimmäisellä vierailulla juoksen lastensa perässä vahtimassa - meillä kun koti ei ole pikkulapsiystävällinen eikä kenekään yllätyskävijän pidä olettaa, että olen varannut lapsille tekemistä tai että päästäisin vieraita lapsia hortoilemaan pitkin taloa.
Tietysti se miniä hermostui, kun hänen suunnittelemansa mukava vapaa iltapäivä miehen kanssa typistyi siihen, että kahvin jälkeen kiittelin käynnistä ja toivotin hyvää kotimatkaa. Poika ja miniä oli olettaneet lähtevänsä yhdessä mökille. No, ottivat sitten lapset mukaan ja eikös toinen niistä onnistunut rannalla itsensä kunnolla vedessä kastelemaan.
ja minulla oli jo lapsi.
Kävin ensin kyläilemässä pitkään ilman lasta, sillä en tiennyt edes tiesivätkö he siitä ja päätin, että mies saa itse kertoa jos/kun katsootarpeelliseksi. Ja sitten kun tiesivät niin aloin vain satunnaisesti ottaa poikaa mukaan miesystävän kehotuksesta ja vastaanotto oli hyvä. Mutta mentiin vain heidän ehdoillaan.. lyhyitä vierailuita, hyvä käytös :D en usko että olivat ainakaan aluksi kovin iloisia, että vanhempi YH oli napannut heidän poikansa..
Nyt jo käydään miehen mummillakin pannukakulla koko porukalla :)
ehkei ole sopivaa ottaa, mutta minä ottaisin. A) En saisi lapsia hoitoon siksi aikaa ja B) Ne kuuluu pakettiin.
jotka ovat päättäneet asenteensa jo etukäteen. Kohtelette varmaan yhtä hienosti kaikkia muitakin lapsia.
Hyi helvetti mitä akkoja!!!
että poikasi ja miniäsi auttaisivat sinua sitten kun olet vanha pidätyskyvytön ämmä. Saat varmaan tikahtua katkeruuteesi ihan ypöyksinäsi.
Tuollaisella asenteella varustetun miniän kanssa mä en edes päästäisi sen eroäpäriä sisään.
Ihan sama vaikka sitten menisi välit kaikkiin, mua ei joku tuntematon horo tulisi kiristämään millään "paketeillaan".
Ja joo, yleisesti ottaen ottaisin toki ihan ilolla vastaan, mutta tän palstan lehmän järjellä ja villisian asenteella varustetut apinat saisi ihan keskenään ihmetellä ja itkeä, miksi heitä ja heidän lapsosiaan ei huomioida ja rakasteta. Katsos kun minä en ainakaan käskemällä sopeudu. Sopeudun jos arvostetaan ja kunnioitetaan, muuten en.
Seuraa löytyy muualtakin, on paljon perheitä, jotka ottaa avosylin varamummun vastaan, ja kun rahaa on ja hevosella pääsee, niin näillä eväillä mennään.
vaikka miniä ne mukanaan toisi. Pojan valintaan sopeutumista on sekin, että jättää pojan perheineen täydelliseen rauhaan. Myös taloudellisesti.
Minä ainakin otan avosylin vastaan lapseni tyttöystävän ja vaikka hänen lapsensakin, koska minähän en hänelle kumppania valitse vaan hän tekee sen itse.
Jos joku anoppi haluaa irtisanoutua tällaisen takia lapsensa elämästä niin kuulostaa kyllä uskomattomalta. Minä en lasteni elämästä suostuisi katoamaan missään tilanteessa, aina aion olla heidän tukenaan. Enkä sulje oveani heiltä.
Noh, jokainen tavallaan..
tai pojan äidiltä jos et saa lapsia hoitoon siksi aikaa? Kuuluu mielestäni perus hyviin tapoihin. Niitä ei vaan av-mammoilla tunnu olevan...
Tuollaisella asenteella varustetun miniän kanssa mä en edes päästäisi sen eroäpäriä sisään. Ihan sama vaikka sitten menisi välit kaikkiin, mua ei joku tuntematon horo tulisi kiristämään millään "paketeillaan". Ja joo, yleisesti ottaen ottaisin toki ihan ilolla vastaan, mutta tän palstan lehmän järjellä ja villisian asenteella varustetut apinat saisi ihan keskenään ihmetellä ja itkeä, miksi heitä ja heidän lapsosiaan ei huomioida ja rakasteta. Katsos kun minä en ainakaan käskemällä sopeudu. Sopeudun jos arvostetaan ja kunnioitetaan, muuten en. Seuraa löytyy muualtakin, on paljon perheitä, jotka ottaa avosylin varamummun vastaan, ja kun rahaa on ja hevosella pääsee, niin näillä eväillä mennään.
Ja tärkeimpänä tuon arvostuksen ja kunnioituksen. Ja mielellään molemmin puolin. Ettei ihan takki auki ja röyhkein elkein.
vauvan ottaisin mukaan, jos on niin pieni ettei pärjää hoitajan kanssa sitä aikaa, kun äiti menee esittäytymään. Muuten lapset hoitoon kyläilyn ajaksi, jos ei ole kutsuttu erikseen.
jotka ovat päättäneet asenteensa jo etukäteen. Kohtelette varmaan yhtä hienosti kaikkia muitakin lapsia. Hyi helvetti mitä akkoja!!!
ei kaikissa perheissä olla 24/7 varustauduttu lastenkutsuihin eikä aikuisperheessä todellakaan kannata antaa vieraiden lasten vaellella ympäriinsä. Jos ei keittiö kelpaa niin olkoon kelpaamatta. Ja harva nainen haluaa ottaa ventovieraita lapsia hoitoonsa noin vain.
Tuollaisella asenteella varustetun miniän kanssa mä en edes päästäisi sen eroäpäriä sisään. Ihan sama vaikka sitten menisi välit kaikkiin, mua ei joku tuntematon horo tulisi kiristämään millään "paketeillaan". Ja joo, yleisesti ottaen ottaisin toki ihan ilolla vastaan, mutta tän palstan lehmän järjellä ja villisian asenteella varustetut apinat saisi ihan keskenään ihmetellä ja itkeä, miksi heitä ja heidän lapsosiaan ei huomioida ja rakasteta. Katsos kun minä en ainakaan käskemällä sopeudu. Sopeudun jos arvostetaan ja kunnioitetaan, muuten en. Seuraa löytyy muualtakin, on paljon perheitä, jotka ottaa avosylin varamummun vastaan, ja kun rahaa on ja hevosella pääsee, niin näillä eväillä mennään.
Ja tärkeimpänä tuon arvostuksen ja kunnioituksen. Ja mielellään molemmin puolin. Ettei ihan takki auki ja röyhkein elkein.
asennetta, että jonkun on vaan sopeuduttava ja piste. Kannattaa olla puolin ja toisin hienotunteinen ja nöyrä sekä joustava, sillä äkkiväärällä asenteella ja ylimielisenä saa sitä mitä tilaakin, yhtä äkkiväärän torjunnan. Siitähän tässä oli kyse, että kukaan ei voi tulla sanelemaan toiselle, että nyt sä saatana vaan nielet tämän tilanteen. Kannattaa olla myös suora eikä yrittää kusettamalla saada isovanhempia lastenvahdiksi kun itse menee viettämään laatuaikaa, kuten eräs anoppi kirjoitti. Silloin mennään alusta asti ihan metsään.
jotka ovat päättäneet asenteensa jo etukäteen. Kohtelette varmaan yhtä hienosti kaikkia muitakin lapsia. Hyi helvetti mitä akkoja!!!
ei kaikissa perheissä olla 24/7 varustauduttu lastenkutsuihin eikä aikuisperheessä todellakaan kannata antaa vieraiden lasten vaellella ympäriinsä. Jos ei keittiö kelpaa niin olkoon kelpaamatta. Ja harva nainen haluaa ottaa ventovieraita lapsia hoitoonsa noin vain.
vieraan hoitoon, joten kyllä tässä asiassa anoppi oli se syytön osapuoli. Poika ja miniä tekivät väärin, eikä sitä selitä edes tarve päästä rauhassa mökille muhinoimaan.
Minä ainakin otan avosylin vastaan lapseni tyttöystävän ja vaikka hänen lapsensakin, koska minähän en hänelle kumppania valitse vaan hän tekee sen itse. Jos joku anoppi haluaa irtisanoutua tällaisen takia lapsensa elämästä niin kuulostaa kyllä uskomattomalta. Minä en lasteni elämästä suostuisi katoamaan missään tilanteessa, aina aion olla heidän tukenaan. Enkä sulje oveani heiltä. Noh, jokainen tavallaan..
sillä samassa saa pojan tyttöystävän, tämän lapset, lasten isät, näiden vanhemmat jne. eli melkoisen klaanin väkeä, jonka kanssa olisi tultava toimeen ja joille pitää majataloa. Kiitos ei, mieluummin viileät välit pojan tyttöystävään. Jos nainen on elänyt "reissuelämää" ennenkin, niin tuskin se minun poikaani pysähtyy eli odotellaan, että tämä kausi menee ohi ja sitten tulee se mukavampi miniäkokelas.
keitä kotiinsa kutsuu ja kenen kanssa on tekemisissä, joten turhan ylimielisellä asenteella ei kannata heihin suhtautua. Aina joskus anopin ja muun suvun mielipiteellä ja hyvillä suhteilla on merkitystä myös miehelle, joten kannattaa olla korrekti ja joustava puolin ja toisin.