Älkää ikinä menkö Fennian asiakkaaksi!!!
Kommentit (65)
saat heti potkut ja lomarahoja ei varmasti makseta
Tässä Fennia on käsittääkseni tulkinnut ohjeita/ehtoja aivan oikein.
Jos autosi jää matkan varrelle!!, yhtiöt korvaavat loppumatkasi joko sinne määränpäähän tai kotiin.
Mutta jos autosi ei käynnisty siellä määränpääpaikan pihassa, niin et ole silloin matkalla.
Eli aivan oikein!
Jos autosi ei seuravaan kerran käynnisty siellä lähtpaikassa, niin työntäkää se vaikka 500 metriä eteenpäin ja ilmoittakaa asiasta sitten.
Näin ollen autosi on jäänyt matkan varrelle!! ja olet oikeutettu loppumatkaan maksettuna.
Fenniasta olen saanut todella ylimielistä palvelua, ja he tulkitsevat vakuutusehtonsa omalla tavallaan, mikä voi olla hyvinkin outo.
Siis tiedoksi kaikille niille, joilla on kasko Fenniassa, että heidän tulkintansa mukaan matka ei ole kotoa jonnekin ja takaisin kotiin. Meidän tapauksessamme auto ei siellä jossain vian takia käynnistynyt, mutta kasko ei korvannut kotimatkaa, koska matka ei kuulemma ollut alkanutkaan, kun auto ei enää paluumatkalle käynnistynyt. Yritin kysyä, miten tapaus eroaa siitä, että pysähdyn esim. tankkaamaan, eikä auto enää käynnisty, ja eikö kasko korvaisi sitäkään. Ainoa vastaus, jonka sain, oli, että 'me nyt tulkitsemme tämän näin.' Kannattaa siis miettiä, miten vahinkonsa kuvaa, turvallisinta Fennian tapauksessa ilmeisesti on olla mainitsematta, että olit matkalla sammuttanut auton välillä ...
Omat vakuutukset lähti kyllä muualle.
Kuusi vuotta oltu Fennian asiakkaina ja tyytyväisiä ollaan.
Asiakaspalvelussa ainakin oli tosi töykeä nainen, kun kerran sinne jouduin soittamaan.
Elämän ensimmäiset vahingot sattunut nyt kahden kuukauden sisään ja mikään ei korvaa mitään, vaikka on hlökohtaiset ja yrityksien vakuutukset Fenniassa. Kaikki lomalla ja heidän virheen, maksaa asiakas. Heillä on oikeus muuttaa ehtoja ja omavastuu summaa ylöspäin ja silti ei tarvitse korvata mitään. Vastuuvahinkona ei korvata pakastimesta valuneita vesiä, jotka suojauksesta ja huolellisuudesta huolimatta valui jonkin verran lattialle, nostaen parkettia ylös ja raolleen. Kysyin mitä vastuuvahinko sitten korvaa, sanoivat, että jos tiputat telkkarin niin se korvataan. Asiakaspalvelu ollut yhtä lukuunottamatta täysin luokatonta... Ei enää ikinä Fenniaa!
En kuuna päivänä ottaisi Fenniasta mitään vakuutuksia. Itse vaadin korvauksia henkilöltä, jonka vakuutus oli Fenniassa. Fennian korvauskäsittelijä ei osannut ruotsia, ja hakemus laitettiin ruotsiksi sisään. Tapahtumatiedot olivat näin päin prinkkalaa, pyysin korjausta, fenniassa minulta vain tivattiin, mihin tarvitsen muka asioiden korjausta, lopulta lupasivat soittaa minulle takaisin, eivät soittaneet. 3 kuukauden päästä soitin uudelleen, korvauskäsittelijä kirosi (!!) ja sanoi, että hän unohti asian, eikä ole tehnyt mitään korjauksia, ja taas tivasi mihin muka niitä tarvitsen. Lopulta sain uudet paperit, joissa päätös perustui edelleen väärään, ensimmäisissä papereissa olleeseen virheelliseen tapahtumatietoon. Yritin saada esimiestä selville, turhaan. Lopulta laitoin asiakaspalautetta ja pyysin korjausta, ainoa vastaus oli "Kiitos asiakaspalautteestanne. Prosessissamme on tapahtunut virhe" ... Sen jälkeen en ole mitään kuullutkaan.
Varoituksen sana Tapiolasta ja Ifistä. Olen lyhyen ajan sisällä ollut tapauksessa, jossa korvaussumma olisi ollut joitakin kymmeniä tuhansia euroja. Kummassakin kyseessä oli todellinen vahinko, jonka vakuutuksen olisi pitänyt ilman muuta kattaa.
Minullakin on kokemus Tapiolasta, että jos kyseessä on pikkuasia, muutaman satasen pesukone tai joku kolarijuttu, kaikki sujuu hyvin. Mutta suuremmissa lakiosasto laitetaan keksimään mitä vaan perusteita, joilla korvaus evätään.
Älkääkä ihmiset koskaan ikimaailmassa kertoko vakuutusyhtiölle, että taloutenne on kuralla vakuutustapahtuman vuoksi. Koska silloin ne tietävät, ettei teillä ole varaa kalliisiin oikeusprosesseihin. Se oikeusturvavakutuksen 8500 euron summa ei todellakaan riitä mihinkään, kun oikeutta lähdetään käymään, vaan pitää varautua lähtökohtaisesti 30 000 - 50 000 menoihin. Olla millä vääntää. Ja olla myös kanttia vuosikausia jatkuviin oikeustappeluihin vakuutusyhtiötä vastaan. Siinä voi tehdä jo mieli vetää ranteet auki, sillä on melkoisen raskasta touhua.
Esim. kalliissa henkivakuutuskorvauksissa, esim. jos puoliso on kuollut, tilanne on jokseenkin sama. Leski on vereslihalla ja voi olla vaikeaa jaksaa tapella. Tälläkin palstalla joskus näkee lohkaisuja, kun puoliso on kuollut, että eikös teillä ollut vakuutusta. Esimerkiksi vaikka se "Haikaraa mä metsästän" -blogistin kuolema. Todellisuudessa leski tuskin olisi siinä mitään saanut, sillä vakuutusyhtiö olisi evännyt korvauksen väittämällä, että kyseessä on hoitovirhe.
Juttelin hiljattain kokeneen talousrikostutkijan kanssa, ja hän otti itse puheeksi saman, että vakuutusyhtiöiltä korvausten saanti on todella haastavaa, kun kyseessä on suuremmat summat.
Tapiolan ja Ifin kanssa lakimiehet käyttivät taktiikkaa, että viivyttelivät päätöksentekoa.
Ifissä olivat "unohtaneet" jutun pöydälle vuodeksi. Kun sitä kysyttiin, yritettiin väittää, että eikös tuo juttu ole jo ratkaistu osapuolten kesken kahdenvälisesti. No ei ollut, ja tiesivät sen hyvin itsekin. Kun vaatimalla vaadin, ottivat käsittelyyn kun eivät muuta voineet. Päätöksen lupasivat jouluksi, mutta tammikuun loppua elettiin, kun päätös oli tehty. Siinäkin välissä piti moneen kertaan kysellä. Minulle päätöstä ei lähetetty, olisin ollut korvauksen saaja. Piti erikseen vaatia oikeuksiinsa nojaten.
Tapiolassa taas. Ensimmäinen päätös tehtiin asian vierestä perustein, mitkä eivät liittyneet juttuun ollenkaan. Ehdin jo epäillä, onko lakimies idiootti. Ei ollut, vaan peluri. Tässä käytettiin myös viivytystaktiikkaa. Luvattiin päätöstä aina seuraavalle viikolle, mutta mitään ei kuulunut. Kyseinen lakimiesnainen (nimikirjaimet A.K) ei vastannut puheluihini, ei soittopyyntöihini. Kului useita kuukausia. Sain lopulta yhteyden vasta asiakaspalvelun kautta, josta selvisi että oli myös valehdellut minulle esimiehensä yhteystiedot, joita olin kysellyt. Esimiehen sijasta hän oli antanut työkaverinsa yhteystiedot!!! Melkoista toimintaa, mutta eihän siitä vankilaan joudu.
Jos on isommat korvaussummat kyseessä, kannattaa antaa koko korvaushakemuksen laatiminen taitavalle ja luotettavalle vakuutusasioiden asiantuntijalle. Tosin toinen asia on, mistä sellaisen löytää...
[quote author="Vierailija" time="23.02.2011 klo 03:10"]
Niin kaikesta ja tarkoitan että to-del-la-kin kaikesta sai tapella eikä selvissäkään tapuksissa meinannut korvauksia saada.
Molemmilla veljilläni on ja oli silloinkin keksikokoiset yritykset ja molemmat kirosivat Yrittäjäin Fennian alimpaan hel'ettiin.
Ikinä en vakuutuksia sieltä olisi arvannut ottaa.
Joko Tapiola tai If meidän kohdalla.
[/quote]
Aina on tulleet korvaukset puhelinsoitolla parissa päivässä, lukuunottamatta eläinvahinkoa, johon tarvittiin luonnollisesti lääkärinlausunto mukaan. Se piti hakea kirjallisesti.
Korvasivat mm. 5 v vanhan telkkarin, joka vaan lakkasi menemästä päälle. Soitin ja samana päivänä saatiin hakea uusi telkkari liikkeestä.
Fennia on viivytellyt korvauksia jo 4kk, asuimme 2kk tästä evakossa. Perheen terveys oli vaarassa ja oikeastaan kaikki yhteydenotot Fenniasta ovat olleet negatiivisia kokemuksia.
Aivan uskomatonta, että tälläinen toiminta vakuutusyhtiöltä on edes jokseenkin laillista.
Ai kalliit, me kyllä saatiin huomavattavasti halvimmat vakuutukset juuri Fenniasta. Oletko kysynyt, että olisiko vakuutusten hinnoissa pelivaraa?
Mieheni joutui työtapaturman vuoksi saikulle, jalka leikattiin ja toipuminen on hidasta koska kyseessä oli vaikea leikkaus. Jalka ei edellenkään kestä miehen painoa, ei pysty kävelemään rappusia, kyykkäämään. Fennian pitäisi korvata miehen kuukausitulot ja nyt päättivät olla korvaamatta palkkoja, vaikka mies ei edellenkään pysty töitä tekemään (työ todella fyysistä). Vakuutusyhtiön "asiantuntijalääkäri" diagnosoi vanhoilla potilaskertomuksilla, että miehen pitäis olla työkykyinen kun on leikkauksesta kulunut niin pitkään (2kk). Omalääkäri joka leikkasi näyttäisi töihinpaluulle vihreetä vasta 2kk päästä.
Kertokaa viisaammat, kun oma usko loppuu:
-korvaako mikään vakuutus jos miehen jalka hajoaa uudestaan töissä?
-kannattaisiko mennä vakuutusyhtiön "asiantuntijalääkärin" luokse siviilissä ja pyytää diagnoosia? -> olisiko tästä mitään neuvotteluvalttia?
-VAI olisiko fiksua tallustella ensiksi asianajajan juttusille?
Ollaan ihan suossa tilanteen kanssa, kummallekin ensimmäinen asiointi mikään vakuutusyhtiön kanssa. Joka kuukausi on korvauksia saanut kysellä erikseen, ja joka kerta korvauksissa kestäny puhelinsoittojen jälkeen 2-3vk :/
t.nuori pari
Niin ja lisätään vielä, ettei vakuutusyhtiön lääkäri ole siis koskaan nähnytkään miestäni/sitä ****n koipea :D
Nyt olen odottanut sairauskuluvakuutuksen korvausta 3 kk. Jos huomenna soitan ja kysyn, asia hoidetaan heti. Miksi on näin. Tämä on jatkunut jo vuosia. Koskaan ei makseta ilman puhelua. Kuitit toimitettu normaalisti postin kautta ja menneet perille.
Pakko siirtää kaikki vakuutukset pois Fenniasta,ei palvelua ei korvauksia.Kaikki maksut maksettu ajallaan.
Tämän palautteen laitoin juuri Fenniaan:"Hei, olen pettynyt teidän palveluunne.
Kaksi kertaa olen jättänyt yhteydenottopyynnön.
Ei ole otettu kertaakaan yhteyttä.
Vaninkoasian käsittelyaika ollut hirvittävän pitkä.
Useamman kerran olen soittanut korvausvakuutus numeroonne. 10min kummallakin kerralla odotin ja luovutin.
En ainakaan suosittele kenellekään Fenniaa!"
Fennian korvauskäsittely on ylimielistä ja röyhkeää.Kokevat olevansa kovemmin koulutettuja kuin lääkärit. He tekevät päätöksiä olettomuksilla ja uskomuksilla ei koulutettujen ihmisten faktatiedolla. Ei kannata rahoja kyseiseen firmaan laittaa, ellei usko ihmeparantumisiin.Ennemmin suosittelen lottoa kuin fennian vakuutuksia.Parempi mahdollisuus saada katetta maksetuille rahoille.
Fennian korvauskäytännöt ovat järkyttäviä. Asiakasta pompotetaan; yhteyttä ei oteta, vaikka luvataan; joudut jonottamaan kalliita puheluita yrittäessäsi hoitaa vakuutusasiaasi. Kukaan yhtiössä edes asiantuntijakäsittelijän nimikkeellä oleva ei anna mitään vastauksia. Korvauksien maksua viivytellään ja vakuutusehtojen mukaisia korvauksia ei makseta.
Fennian toiminta tuntuu rikolliselta. Kolarissa syntyneet vammat määritellään lieviksi vaikka kyseessä on vakavat, koko loppuelämään vaikuttavat vammat. Vakuutusyhtiön lääkäri muuttaa hoitavan lääkärin diagnoosin näkemättä koko potilasta. Älkää missään tapauksessa menkö asiakkaaksi fenniaan!
Olen tässä nyt odottanut aika perusasian hoitoa joulukuun alusta lähtien. Korvaussumma 500€ luokkaa. Siirryttiin Folksamin asikkaina Fenniaan. Alku näyttää suoraan sanottuna aivan kamalalta.
Huonoa palvelua ja yhtä vakuutusasiaa jouduttiin odottamaan puolivuotta koska kyseinen henkilö oli kipeenä. ja ei sitten edes saatu mitään korvausta vahingosta!
pisti vituttamaan.
Sen jälkeen en ole asioinut pohjolan kanssa.
Täyttä kuraa koko paikka.