Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei yksinhuoltajat,varsinkin pienituloiset!

Vierailija
11.11.2010 |

Käytättekö elatusavut/tuet ja lapsilisät aina lapseen?vai saatatteko maksaa laskuja,ostaa itsellenne jotain tarpeellista?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki mitä tulee, meneekin.

Vierailija
2/16 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkka+lapsilisä+elatusmaksu

Kaikki menee mitä tulee ja osa käytetään äitiin, osa lapseen, osa yhteisiin asioihin miettimättä mikä noista oli se tulonlähde.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ajattelet lapsilisän tarkoitetun kirjaimellisesti lapseen..eli ilmeisesti mielestäsi lapsilisällä kuuluiasi ostaa lapselle konkreettisesti jotain, esim vaatteita tms? Samanlailla se lapsi lisää perheen tavallisiakin menoja, esim vesi/autoilu/ruoka/puhelin ym.ym

Hassua

Vierailija
4/16 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis silloin, kun olin lapsi.. yh-äitini oli useasti työtön ja silloin oli tiukkaa rahallisesti. Lapsilisillä ja elatusavulla hän maksoi laskut.. sain tottakai vaatteita ym mitä tarvitsin, mutta tuskinpa äitini jaotteli mitkä on lapsen rahoja..

Yhtään ei jäänyt minulle säästötilille ja arvatkaa harmittaako se? Ei yhtään! Rahaa ei ollut, mutta olin silti äidilleni kaikki kaikessa

Vierailija
5/16 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee maksettua pari laskua niillä lapsilisillä ja elareilla. Toisaalta taas maksan siis "omasta pussista" lapsen menoja paljon enemmän kuin ex-mies ja yhteiskunta koska ne rahathan menee niihin laskuihin. On siis helppo kiillottaa marttyyrikruunua, että kun minä kaiken lapselle olen maksanut, nih..

Vierailija
6/16 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ydinperheessäkään joka kuukausi ostella lapselle vaatteita, leluja, harrastuksia ym?

Suurin osa lapsen menoista on myös yhteisiä menoja: asumiskustannukset. Itse asuisin puolta pienemmässä asunnossa ja halvemmalla (lue huonommalla) alueella. Eli asuinkustannukset eivät olisi edes puolta näistä kustannuksista. Televisiota, videoita minulla ei olisi. Ei myöskään autoa. Nyt kun on lapsi, niin esim päivähoitoon vienti on paljon helpompaa, kun on se auto. Lisäksi ehdimme viettää yhdessä paljon enemmän aikaa, kun bussimatkojen 3,5h sijaan käytän työmatkoihin omalla autolla 45min.

Minimielari ja yh:n korotettu lapsilisä ei taida riittää kattamaan edes autonhankintakuluja, bensoja, vakuutuksia, huoltoja ja korjauksia.

Vierailija
7/16 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kolme ihan tietoisesti yksin tehtyä lasta ja ei tulis mieleenkään hakea/saada heistä elareita, vaikka se ihan kunnan normirahoilla ois meidän perheeseen uskomattoman suuri rahallinen etu.

Mutta, tiedättekö, oletteko tulleet ajatelleeksi, mistä sekin raha meille tulisi: no meiltä veronmaksajilta, eikä mistään Saunalahdelta, tietenkin. Ja juuri siksi en niitä meille laillisia euroja ota vastaan!

Vierailija
8/16 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opintotuki+lapsilisä+elatusmaksut

Näillä maksellaan minun ja kahden lapsen eläminen. Tarvitseehan lapsetkin katon pään päälle, sähköä ja telkkaria ja nettiäkin käyttävät. Tietysti perus ruoka ja vaatteet myös. Mutta kyllä noilla tuloilla maksellaan just ne laskut mitkä millonkin on maksettavana ja ostan itsellenikin jossain kuussa jotain jos tarvitsen.

Vierailija
9/16 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain 833 e kuukaudessa (opintotuki, elatustuki, lapsilisä, asumistuki). Siitä meni elämiseen 503 e ja käteen jäi siis se 330 e kaikkeen muuhun. Eli voi vaikka ajatella ja elarit ja lapsilisä menivät meidän ruokiin.

Vierailija
10/16 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain 833 e kuukaudessa (opintotuki, elatustuki, lapsilisä, asumistuki). Siitä meni elämiseen 503 e ja käteen jäi siis se 330 e kaikkeen muuhun. Eli voi vaikka ajatella ja elarit ja lapsilisä menivät meidän ruokiin.

Vierailija
11/16 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

etävanhemmalta eikä yhteiskunnalta.

Mulla on kolme ihan tietoisesti yksin tehtyä lasta ja ei tulis mieleenkään hakea/saada heistä elareita, vaikka se ihan kunnan normirahoilla ois meidän perheeseen uskomattoman suuri rahallinen etu.

Mutta, tiedättekö, oletteko tulleet ajatelleeksi, mistä sekin raha meille tulisi: no meiltä veronmaksajilta, eikä mistään Saunalahdelta, tietenkin. Ja juuri siksi en niitä meille laillisia euroja ota vastaan!

Vierailija
12/16 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilisä ei ole lapsen rahoja. Lapsilisä maksetaan toisen vanhemman tilille, joko isn tai äidin jos molemmat asuvat samassa taloudessa, tai jos lapsi asuu vain toisen vanhemman kanssa, niin tämän tilille. Lapsilisä ei ole tarkoitettu erityisesti lapselle, vaan siitä maksetaan lapsesta "aiheutuvat kulut".

Eli periaatteessa jos lapsilisä maksetaan lapsen tilille, niin tällöin siitä pitäisi lain mukaan maksaa lahjaveroa, koska summa ylittää lahjaveroon merkityn arvon kolmen vuoden aikana.

Tämä siis sille, joka valtteli ettei äitinsä ole laittanut yhtään lapilisää säästöön hänelle.

Lapsilisä on tarkoitettu kaikkiin lapsesta aiheutuviin kuluihin, ruoka, vaatteet, menot, sähkö, vesi, asunto, auto yms. eikä se n. 100 euroa tähän aina riitäkään.

Vierailija
13/16 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä vain hieman tasataan lapsista aiheutuvia menoja. Lapsistahan on kuitenkin tulevaisuudessa hyötyä yhteiskunnalle(lue meille kaikille). Niinpä menoja hieman tasataan lapsilisän muodossa.

Lapsilisä ei ole lapsen rahoja. Lapsilisä maksetaan toisen vanhemman tilille, joko isn tai äidin jos molemmat asuvat samassa taloudessa, tai jos lapsi asuu vain toisen vanhemman kanssa, niin tämän tilille. Lapsilisä ei ole tarkoitettu erityisesti lapselle, vaan siitä maksetaan lapsesta "aiheutuvat kulut".

Eli periaatteessa jos lapsilisä maksetaan lapsen tilille, niin tällöin siitä pitäisi lain mukaan maksaa lahjaveroa, koska summa ylittää lahjaveroon merkityn arvon kolmen vuoden aikana.

Tämä siis sille, joka valtteli ettei äitinsä ole laittanut yhtään lapilisää säästöön hänelle.

Lapsilisä on tarkoitettu kaikkiin lapsesta aiheutuviin kuluihin, ruoka, vaatteet, menot, sähkö, vesi, asunto, auto yms. eikä se n. 100 euroa tähän aina riitäkään.

Vierailija
14/16 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokraan isoin erä, sitten ruokaan, laskuihin. Onneksi tämä köyhyys pakottaa valmistumaan koulusta nopeammin, kuin luokkatoverit ;). Ei jaksaisi enää kituuttaa.

Vierailija
15/16 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tarkoitin mtuota mitä 15 kirjoitti. Yritin vain selittää sitä, ettei lapsilisää "kuulu" laittaa säästöön lapselle.

t: 14

Vierailija
16/16 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin pitkän työpäivän päätteeksi.

t:15

Eli tarkoitin mtuota mitä 15 kirjoitti. Yritin vain selittää sitä, ettei lapsilisää "kuulu" laittaa säästöön lapselle.

t: 14

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yhdeksän