Älkää ikinä menkö Fennian asiakkaaksi!!!
Kommentit (65)
Fennia on niin kaun mukava kun maksuliikenne on fenniaan päin mutta kokeileppa saada sieltä korvauksia...
Toki kaikki perusjutut toimii, kuten lasten lääkärikäynnit (näitä tuskin kukaan edes tarkistaa). Mutta sitten jos tulee liikennevahinko tai isompi sairastuminen niin asiat RUPEE KESTÄMÄÄN, korvaukset perustuu mihin sattuu ja tädit puhelimessa suorastaan uhkailee ja vittuilee.
ja osittain samaa mieltä monen täällä kirjoittaneen kanssa. Fennia on mielestäni kallis, ainakin autovakuutusten suhteen. Minä en pysty esim. kotivakuutustani vaihtamaan pois Fenniasta erinäisistä syistä, mutta autovakuutuksen saimme pois ja useita satoja euroja halvemmaksi tuli ensin Ifissä ja vielä halvemmaksi Pohjolassa. If ei muuten korvannut meidän kolarivahinkojamme (ei meidän syy) kovinkaan avuliaasti ja vakuutuksesta puuttui eräs turva, jonka olin luetellut sähköpostissani, kun kerroin, minkälaisen vakuutuksen haluan (kolari tapahtui vain 3 kk vakuutuksen ottamisen jälkeen).
Fenniasta olen saanut korvauksia kuitenkin ihan mallikkaasti sairauteni suhteen. Ei ole ollut mitään taistelua ja rahat ilmestyvät tilille nopeasti. Muistaakseni aluksi oli vähän nihkeämpää, mutta kun sen myönteisen päätöksen sain, niin kaikki on ollut todella helppoa ja nopeaa. Älysin soittaa ja kysyä, miten näitä korvauksia kannattaa jatkossa hakea ja neuvoivat laittamaan aina sen tietyn tunnuksen, jolla asia oli päätetty myös jatkokorvaushakemuksiin, ja sen jälkeen on ollut nopeaa toimintaa.
Mikään erityisen hyvä tai palvelualtis yritys Fennia ei kuitenkaan mielestäni ole, ja jos saan sairauteni suhteen terveen paperit parin vuoden päästä, niin meidän perhe vaihtaa yhtiötä NOPEASTI. Ihan siksi, että on niin kalliit vakuutukset.
palvelua vakuutusyhtiöstä oli juuri Fennialta. Meidän auto oli korjattavana kolarin jälkeen (ei meidän syy, eli vastapuolen vakuutus oli Fenniassa) ja jostain syystä maksu ei ollut mennyt korjaamoon niin kuin olisi pitänyt (Itellan syy) joten autoa ei meinannut saada korjaamolta ulos. Soitin Fenniaan ja täti siellä oli tosi empaattinen ja etsi manuaalisesti korvauslistasta meidän jutun ja faksasi tms. sen korjaamoon kun posti ei ollut sitä hoitanut perille. Olin tyytyväinen, varsinkin kun omat vakuutukset ovat Pohjolassa, jossa asiakaspalvelu on todellakin ollut pari kertaa ala-arvoista.
Pankkikin on Tapiolapankki, koska kilpailutuksen jälkeen saatiin sieltä edullisin asuntolaina ja tilit.
Olemme tyytyväisiä. Vakuutuskorvauksia olemme hakeneet ja saaneet vain lapsivakuutuksesta ja kerran auton kanssa tuli korvattavaa. Nämä ovat napsahtaneet tilille ihan seuraavana tai sitä seuraavana päivänä siitä kun on haettu.
No jos töykeä palvelu pelottaa niin en suosittele Pohjolaa sielä sitä vasta saa.
Mulla taas on Pohjolasta suorastaan erinomaisia kokemuksia. On vuosien varrella sattunut yksittäisä mutta hyvin kalliiksi tulleita vahinkoja. Joka kerta korvausasia on selvinnyt yhdellä puhelinsoitolla ja rahat ilestyneet tilille tuosta vaan. Ja vain kerran ovat pyytäneet todisteita, niitäkään eivät vahingosta vaan rikkoutuneen tuotteen vuoden takaista ostokuittia, kun oli arvokas esine. Vakuutusmaksutkin on olleet niin alhaisia että laskin tässä kerran saaneeni korvauksia ulos enemmän kuin mitä olen maksuja maksanut =O
uuden tarjouksen kahdesta autosta ja tuli n.300€ kalliimmaksi kuin Fennia..
Oisko niin merkkikohtainen, tai vakuutus (lasi ym.) kohtainen?
If ei myöntänyt lapsellemme, eikä oikeestaan mikään muukaan, kuin Fennia vakuutusta, kun oli keskonen. Ei mitään ongelmia tämän suhteen lapsella, joten herne meni äidillä nenään ja kaikki vakuutukset lähti Fenniaan ja halvemmaksi ainakin meille tuli.
Pari autoa, koti, pari koiraa ja se lapsi kuitenki vakuutettuna.
Olet varmaan maksanut vakuutusmaksuja ja kuvitellut olevasi asiakkaana hyvässä yhtiössä.
Jos olisit saamapuolella Fennialta saattaisi mielikuva olla toinen.
Täydellistä ammattitaidottomuutta ja välinpitämätöntä suhtauytumista asiakasta kohtaan, siitä on nautittu jo useamman vuoden ajan.
Vakuutusmaksut pitää maksaa ajallaan - korvaukset maksetaan silloin kun huvittaa. Yleensa Fenniassa ei huvita. Työnantajan valitsemaa vakuuttusyhtiötä ei voi vaihtaa.
Kaikki asiat on menny todella loistavasti. Samaa en voi sanoa Pohjolasta jossa meillä on auton vakuutukset. Mies ajoi kolarin jokin aika sitten - vastaus oli että vakuutuspäätös (meillä täyskasko ja mies syypää kolariin) kestää viikkoja. Vähintään kaksi tai kolme viikkoa. Mulla oli sovittu auton korjaus seuraavalle viikolle, kysyin että miten on saanko viedä. Eivät antaneet lupaa. Myöskään turvaistuimista en saanut heti päätöstä, vaikka niillä oli kiire ( lähestyvä kesälomamatka). Mun meni täysin hermot ja raivosin kotona että ei oo todellista. Toisella puhelulla (piti jonottaa lähes 2 tuntia!!!) saatiin korvausnumero ja lupa ostaa istuimet. Eli tiukkana pysyminen kannatti. Ja todella olen epäuskoinen heidän toimintansa suhteen.
Fenniasta minulla on kokemuksena useampi korvaustapahtuma, sekä lasten hyvät vakuutukset. Puhelinsoitolla sain uuden pesukoneen kotiovelle ja paikalleen asennettuna. Puhelinsoitolla olen saanut uudet rattaat lentoyhtiön hajottamien tilalle. Yhdellä puhelinsoitolla olen saanut lasten asiat hoidetuksi. Ei koskaan mitään ongelmia - maksusitoumukset isompiin lasten operaatioihin on tulleet mutkitta.
Jos Fennian autovakuutus ei olisi niin julmetun kallis, olisi autovakuutuksemme siellä.
Meillä on Fenniassa lapsen sairauskuluvakuutus. Olemme tehneet kolme kertaa puhelimitse ilmoituksen kuluista ja aina on napsahtanut normaalisti ja helposti korvaukset tilille.
Tässä asiassa ei ainakaan ole ongelmia ollut.
asiat toiminee loistavasti viimemisen 7 vuoden aikana, on vaivatta hoituneet autovahingot, kodinkoneen hajoamiset ja lasten allergiat.
Ai eikö tämäkään toimi Fenniassa ??? Kirjoitin pitkän rimpsun ja se ei sitten hyväksynyt alkuperäistä numerosarjaa. Tässä yhtiössä ei toimi muu kuin LASKUTUS. Korvauksista keksitään jokin syy,ettei tarvii maksaa mitään.
Vaihdoin autovakuutukset Fenniaan, saman vakuutuksen hinta oli 200 euroa halvempi kuin IF:llä.
Fennia sucks. Asiakaspalveluun ei pääse läpi vaan maksat 18 senttiä minuutti jopa tunteja, soittopyyntöihin ei vastata ollenkaan. Ilmeisesti Fennia tienaa puheluodotusmaksuilla niin paljon ettei kannata vastata. Samalla vältellään korvaukset kun ei saa yhteyttä. Uskomatonta toimintaa. Pkko lähteä konttorille joka on 10 kilometrin päässä jotta pääsee puheille.
Niin kaikesta ja tarkoitan että to-del-la-kin kaikesta sai tapella eikä selvissäkään tapuksissa meinannut korvauksia saada.
Molemmilla veljilläni on ja oli silloinkin keksikokoiset yritykset ja molemmat kirosivat Yrittäjäin Fennian alimpaan hel'ettiin.
Ikinä en vakuutuksia sieltä olisi arvannut ottaa.
Joko Tapiola tai If meidän kohdalla.
on hankalaa, koska ei voi tietää, millä perusteella korvauksia todellisuudessa maksetaan. Olen Fennian asiakkaana valittanut joskus samasta korvauspäätöksestä kaksikin kertaa, jolloin jopa samoilla dokumenteilla korvaus on tullut.
Keskustelin hiljattain korvauskäsittelijän kanssa puhelimessa ja itselleni selvisi, että korvauskäytäntö on melkoisen kirjava ja riippuu paljon käsittelijästä. Esim. saiauskuluvakuutuksissa vakuutusyhtiö käyttää hyväkseen tilannetta, että yleensä asiakas ei ole perillä diagnooseista.
Fenniassa olen törmännyt siihenkin, että korvauskäsittelijä on muuttanut tai jättänyt pois korvauksen kannalta keskeisen diagnoosin vakuutusyhtiön hyödyksi.
Vakuutusyhtiön kanssa asioidessa suosittelen juristin ja lääkärin konsultaatiota!
Fenniasta olen saanut todella ylimielistä palvelua, ja he tulkitsevat vakuutusehtonsa omalla tavallaan, mikä voi olla hyvinkin outo.
Siis tiedoksi kaikille niille, joilla on kasko Fenniassa, että heidän tulkintansa mukaan matka ei ole kotoa jonnekin ja takaisin kotiin. Meidän tapauksessamme auto ei siellä jossain vian takia käynnistynyt, mutta kasko ei korvannut kotimatkaa, koska matka ei kuulemma ollut alkanutkaan, kun auto ei enää paluumatkalle käynnistynyt. Yritin kysyä, miten tapaus eroaa siitä, että pysähdyn esim. tankkaamaan, eikä auto enää käynnisty, ja eikö kasko korvaisi sitäkään. Ainoa vastaus, jonka sain, oli, että 'me nyt tulkitsemme tämän näin.' Kannattaa siis miettiä, miten vahinkonsa kuvaa, turvallisinta Fennian tapauksessa ilmeisesti on olla mainitsematta, että olit matkalla sammuttanut auton välillä ...
Omat vakuutukset lähti kyllä muualle.
Meillä kaikki vakuutukset keskitetty Fenniaan, ja aina kun olemme saaneet muualta tarjouksen halvemmasta vakuutuksetsa, niin Fennai on laskenut omansa hintaa, jotta meillä on koko ajan edullisin vakuutus, eikä tarvitse lähteä kilpailuttamaan. :)
Kaikki korvaukset on sujunut todella jouhevasti, nopeasti, yhdellä soitolla, kaikki on mennyt aina nappiin, ja meidän perheellä on ikävä kyllä ollut todella paljon tarvetta vakuutuksille (on tullut tarpeeseen auto-, lapsen sairauaturva-, matka- ja kotivakuutus).
Meillä on aivan mielettömän ihana oma vakuutusneuvoja, ja joustivatpa siinäkin, kun unohdin hakea toiselle lapselle ajoissa vakuutusta raskausaikana (pitää hakea viim. 3kk ennen laskettua aikaa), ja minä muistin tehdä hakemuksen 1,5kk ennen. Ja myönsivätpä kaiken kattavan vakuutuksen, vaikka olin myöhässä, ja itsellä bmi 39... Olen kuullut että ylipainon takia on voitu evätä raskausaikana otettu lapsen sairausturvavakuutus.
Eli meillä Fennia toimii täydellisesti.
vaihdoimme äskettäin kaikki vakuutukset Tapiolasta Fenniaan ja hinnat laskivat.
Meillä lähti vakuutukset pois fenniasta, kun selvisi että auton pelkkä liikennevakuutus oli melkein viissataa(500) euroa kalliimpi kuin muualla! Miten voi olla noin huimia eroja?!