Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä otin 5-vuotiaalle matkarattaat Malagaan mukaan

Vierailija
24.10.2010 |

istuskeli niissä pitemmän matkan kun alkoi uupua.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran virkeitä poikia...

Vierailija
2/17 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten on, no2. Jos ete jaksa kävellä

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän 5-vuotias ei kuuna päivänä enää suostuisi istumaan rattaissa. Ei ole istunut rattaissa sen jälkeen kun oli 3.

Vierailija
4/17 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on reissussa istunut max 3 v, eikä sekään juurikaan

Vierailija
5/17 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän 5-vuotias tyttö istuisi rattaissa. Joskus pelleilyn takia istahtanut pikkuveljen rattaisiin ja hyvä kuin mahtuu niihin (hoikka tyttö). Lähinnä se naurattaa tyttöäkin. Vähän sama kuin laittaisi vaipan tai tutin suuhun tuon ikäiselle. Esim. Ranskassa kyllä näkyi olevan aika paljon isoja lapsia tutit suussa, joten tuskin siellä Espanjassa tuo niin huomiota kiinnittää.

Vierailija
6/17 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mäkin ottaa, vaikka Suomessa en vois kuvitellakkaan, että viisivuotias rattaissa istuskelis. Siellä on kuitenki kuuma yms. ja varmaan tulee kierreltyä vähä eri tahtiin, kuin Suomessa.

Vierailija
7/17 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaa olla plösö mukula meillä on reissussa istunut max 3 v, eikä sekään juurikaan

mua ärsyttää nää kommentit! Mistä sä tiedät kuinka pitkällä kävelyreissulla ap on ollut! Se lapsihan on voinut silti kävellä vaikka 15km sinä päivänä!

Me oltiin kesällä reissussa ja yhtenä päivänä tehtiin yli 10km kävely, vähän alle 5v tyttö käveli helteessä ilman yhtäkään vastalausetta. Muutamana iltana halusi kuitenkin istumaan pikkuveljen rattaisiin kun alkoi väsyttää (kaikki muut seurueesta oli nukkunut päiväunet joten muilla vielä riitti virtaa).

Musta tuntuu että nämä "lapseni ei suostunut rattaisiin enää 2v täytettyään" ovat juuri niitä tyyppejä kun ei itsekään kävele yhtään ylimääräistä ja 100m metrin matka mennään autolla!

Vierailija
8/17 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esim. nukkui niissä rattaissa päiväunensa rannalla kun uuvahti autoon. Me vanhukset saimme sitten uida rauhassa ja pötkötellä rannalla.

ap.

Vierailija
9/17 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan vauva. En ite tunne yhtäkään 5-vuotiasta, joka nukkuisi päiväunia.

Vierailija
10/17 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaikka käyskentelee kaupugilla, niin mukavahan lapsen on istuskella rattaissa, eikä juoksennella ihmisvilinässä kuumuudessa.

Vierailija
11/17 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienikokoinen 5-vuotias istunut rattaissa, kun on oltu koko päivä liikkeellä. Itse asiassa ostettiin ihan häntä varten matkarattaat, kun muutettiin vieraaseen maahan, jossa julkiset liikkuivat huonosti, eikä autoa ollut käytössä. Alkuun piti hoitaa paljon muuttoon liittyviä asioita eri puolilla kaupunkia. Hyvä, kun itse jaksoin kävellä.

Tosin meidän lapsella on jaloissa pieni asentovirhe, joka kipeyttää jalkoja pitkän kävelyn jälkeen, mutta sitähän te arvostelijat ette päälle päin näe ;)

Vierailija
12/17 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tehdään joka kevätkesä kuukauden Euroopanreissu leirintäaluemeiningillä ja talvisin käydään kaksi viikkoa Kanarialla.

Ei meillä yksikään kolmesta lapsesta ole yli kolmevuotiaana missään rattaissa istunut, vaikka ihan normi päivämatkakävelyä kolme-neljä-viisi kilometriä.

Vierailija
13/17 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 vuotiaanakin ja joskus jopa koulupäivän jälkeenkin. Hyvä niin, kasvava lapsi tarvitsee paljon unta!

ap.

Vierailija
14/17 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta lapsemme ovat muutenkin aktiivisia, eivät kotonakaan istu paikoillaan. Liikkuvat huomattavasti enemmän kuin me vanhemmat.

Vierailija
15/17 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällaisia vastauksia. Minusta on outo, että 5-v. on rattaissa PAITSI jos on jaloissa jotain vikaa. Jos itse reissaisin tuonikäisen kanssa kuljettaisiin tietysti lapsen jaksamisen ehdoilla. mitä järkeä kulkea kilometritolkulla kävellen, jos lapsi ei jaksa? Kukin toki tavallaan, mutta ei kiitos meillä noin!

Vierailija
16/17 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä järkeä kulkea kilometritolkulla kävellen, jos lapsi ei jaksa?

siksi sille lapselle ne rattaat otetaankin! Minä ainakin haluan nähdä ulkomailla muutakin kuin sen hotellin uima-altaan ja naapuriravintolan!

Vierailija
17/17 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jep, ja minä nukun vieläkin päiväunia vaikka ikääkin on jo 27, etten ihmettele jos mukulat nukkuu väsyttävänä päivänä vaikkapa vielä 6- vuotiaana päiväunia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kahdeksan