Lapset 4v,2v ja 8kk -miten joku voi jaksaa ??
En voi käsittää miten kukaan muka jaksaa hoitaa koko perheen kunnialla tuollaisella lapsimäärällä. huhhuh.
Kommentit (27)
Kuin päivä kerrallaan, löysin rantein, mutta aktiivisesti. Nimittäin tarmoa lasten kanssa tarvitaan! Jos mulla olisi tuo tilanne, viettäisin mahdollisimman "pientä" elämää ja pyrkisin järkkäämään lapsille mahdollisimman stressittömän olon.
Kodin järkkäisin mahd tyhjäksi tavaroista, lapsille oma askartelunurkkaus. Tietysti miehen pitäisi olla aktiivinen. Ja hyvä sijainti kodilla, kerhot, kauppa ja asukaspuisto 300m säteellä.
...eikä tee edes tiukkaa, paitsi rahallisesti.
Itse en kyllä jaksaisi. Tuskin lapset saavat tarpeeksi aikaa äidiltään tai isältään. Ei voi saada, koska kaikki aika menee perushommien hoidossa.
Lapset saa paljon myös toisiltaan.
Normaalit tuon ikäiset lapset eivät istu koko ajan äitinsä vieressä "saamassa aikaa" vaan vipeltävät enimmäkseen omissa touhuissaan. Vaippaa vaihdetaan max. parin tunnin välein. Ruokaa n. kolmen tunnin välein jne. Mitä ne perushommat ovat? Itselläni oli 3,5v., 2v. ja vauva ja monenmoista ehdittiin ja jaksettiin. Kuulostaa uusavuttomuudelta ettei jaksa/ehdi, ihan normaalinkuuloista elämää.
Itse en kyllä jaksaisi. Tuskin lapset saavat tarpeeksi aikaa äidiltään tai isältään. Ei voi saada, koska kaikki aika menee perushommien hoidossa.
Mutta mietin miten on fyysisesti mahdollista hoitaa 100% hyvin noin monta pientä niin pienellä ikäerolla??Mä olin synnytyksen jälkeen pitkään huonolla hapella ja oma vessaan menokin oli työn ja tuskan takana.Täysimetys,miten voi hoitaa siinä jopa alle vuoden vanhan ja 2 vuotiaan ja 4 vuotiaan??? Miten sille porukalle edes vaipat vaihtaa saaati mitään muuta?? Joku siinä kuviossa itkee ikäväänsä koko ajan.
Yli 3kk vanhalle ei vaippaakaan tarvitse enää koko aikaa olla vaihtamassa. Vauva liinaan ja sisarukset köllöttelemään polvelle tai kainaloon, ei tarvitse itkeä läheisyyden puutetta. Lapsia voi huomioida puheella ja ilmeillä, nuorinhan palvoo sisaruksia ja yrittää heidän peräänsä heti kun pääsee! Isommat sisarukset on aina vauvalle siunaus, ei tarvitse vain äidin viihdyttää.
Pakko jaksaa, kun ei lapsiaan poiskaan voi antaa.
Mulla 6v. ja vauva, ja voin sanoa, että on tää silti raskasta, vaikka vanhempi on rauhallinen ja fiksu eskarilainen jo. Ei käy kateeksi äidit, joilla vanhempikin on pieni.
Meillä on ollut neljä alle 6-vuotiasta, neljä kuukautta olivat kotona ensin ennen kuin sitten vanhin lähti eskariin. Olihan se raskasta muttei mitenkään mahdotonta. Piti olla järjestelmällinen, reipas, nopea ja hyvä aavistamaan mitä lapset milloinkin tarvitsee. Hyvin rytmitetty päivä ulkoiluineen (vähintään kaks kertaa päivässä!), unineen ja suunnitelmallinen ruokatalous pelastaa paljon