Laita parhaat muuttovinkkisi kiertoon
Meillä on 5 viikkoa tulevaan muuttoon aikaa, olen jo pikku hiljaa alkanut pakkailla ja tarkoituksena olis käydä kaikki tavarat läpi ja karsia kaikki mitä ei tarvita. Olisin erittäin kiitollinen kaikista vinkeistä aiheeseen ja sujuvaan muuttoon liittyen. t. kuvitelmissa uudessa kodissa kaikelle tavaralle on paikkansa.
Kommentit (24)
kannattaa pakata pyyhkeiden ym sisälle, jos pakkaa paperiin, saa joko pestä kaikki astiat sanomalehtimusteesta tai omistaa kilometri tolkulla rullasta purettua talouspaperia.
Max 5 kirjaa per laatikko ja menin laatikon kanssa vaa alle jotta sain tietooni mitä laatikko painoi. Laatikko ei painanut yli 5 kg, eli niitä meni miehille hyvin 2 ja naisille 1 eikä ns tuntunut missään.
Liian monissa muuttotalkoissa olen ollut, joissa laatikot ovat painaneet aivan liikaa.
Kukin tyylillään. Onhan ne kirjalaatikot tuskaisen raskaita, mutta itseäni ärsyttäisi vielä enemmän laatikot, joissa on viisi kirjaa ja sitten kaikkea muuta sekalaista. Mieluummin itse pakkaisin niin, että kaiken voi purkaa samaan huoneeseen eikä tarvitse sitten uudessa kodissa roudata niitä laatikoita eestaas.
Paitsi että jonkun verran niitä varmaan joka tapauksessa joutuu roudaamaan - en minä ainakaan osaa niin tarkkaan suunnitella, että tietäisin jo ennen muuttoa kaikkien tavaroiden lopulliset paikat. Mutta jos nyt edes 90% laatikoista voi purkaa yhteen huoneeseen, niin kiva.
Kirjalaatikoita pakatessa kannattaa kyllä huolehtia, ettei niistä tule liian raskaita. Voihan sinne kerätä vaikka yhden kerroksen kirjoja ja viskata päälle sohvatyynyn tms. Itse tein sen virheen, että tyhmyyksissäni pakkasin kirjoja yhteen jättimäiseen laatikkoon niin paljon, etten saanut laatikkoa hievahtamaankaan... =)
Särkyvät kannattaa pakata pyyhkeiden ym sisälle, jos pakkaa paperiin, saa joko pestä kaikki astiat sanomalehtimusteesta tai omistaa kilometri tolkulla rullasta purettua talouspaperia.
Käytin ihan pokkana sanomalehteä. Yhdet lautaselliset sitten ehkä syötiin vähän painomusteisilta lautasilta, mutta sittenhän ne menivät joka tapauksessa pesuun. Kukaan ei saanut mustemyrkytystä. Relax...
Me muutettiin 90neliön asunnosta 120 neliön asuntoon ja muuttolaatikoita oli 150, silti olisi vielä voinut olla enemmänki (kirjoja on älytön määrä). Tilasin muuttoauton ja muuttomiehet (JyPi, oli erittäin hyvä). Merkkasin kaikkiin laatikoihin maalarinteipillä, mihin huoneeseen kuuluvat (numeroin huoneet) ja perillä oli huoneiden ovessa vastaavat numerot, miehet kantoivat laatikot oikeisiin huoneisiin ja asensivat jopa kirjahyllyn paikoilleen. Muutto sujui erittäin kivuttomasti ja nopeasti, kun kaikki oli pakattu valmiiksi kunnolla etukäteen.
Ikinä en enää aio mitään banaanilaatikkomuuttoja tehdä, tämä oli niin paljon kätevämpää ja helpompaa.