Vaihdatteko itse renkaat autoon?
Sain äsken miehiltä kummeksuvia katseita, kun olin renkaita vaihtamassa. :) Kyllä mieskin vaihtasi renkaat munkin autoon, mutta haluan vaihtaa ne itse.
Kommentit (35)
Koska autossa ei ole paikkoja tunkille nostamista varten. ja tiedän, että varmaan jostakin kohtaa sitä voisi nostaa. En viitsi kokeilla, sillä ei ole sen väärti. Pelti vois mennä ruttuun yms. Helppoa ajaa auto lähistön huoltamolle, jossa kundit tekee sen suit sait. Edellisen auton renkat vaihdoin aina itse.
Tuo on palkollisten hommaa, minulla on parempaakin tekemistä. Huoltoliike hakee auton ja palauttaa sen renkaat vaihdettuna.
Mies on käytännön asiaoissa niin käsi, etten uskaltaisi ajaa sillä autolla.. Keskitytään me siis siihen missä ollaan hyviä ja maksetaan autoliikkeen ammattimiehille palvelusta.
en, mies vaihtaa. itse veisin johonkin liikkeeseen. mua ei kiinnosta värkätä niiden kanssa. on muutakin tekemistä. tiedän kyllä naisia, jotka oikein Mahtailevat sillä kuinka HE VAIHTAVAT RENKAAT :DDD
Pidättelen silloin naurua. Ihan sama kuin meuhkaisi, että VAIHDAN SULAKKEET!
Tosin en edes aja autoa, mutten kyllä vaihda moottoripyöräänkään yhtään mitään. Autan siinä hommassa kyllä.
Menisi pidempään aikaa käydä jonottamassa jossain liikkeessä. Itse vaihtamalla 30 minuuttia, edestakaisiin matkoihin vaihdattamaankin menisi enemmän.
En ole kertaakaan vaihtanut renkaita, kyllä meillä mies vaihtaa molempien autojen renkaat.
vai etkö ole perehtynyt asiaan?
tiedän kyllä naisia, jotka oikein Mahtailevat sillä kuinka HE VAIHTAVAT RENKAAT :DDD
Pidättelen silloin naurua. Ihan sama kuin meuhkaisi, että VAIHDAN SULAKKEET!
arkinen ja tavallinen kotitaloustoimi.
arkinen ja tavallinen kotitaloustoimi.
Eli itse vaihdan.
olen perehtynyt sekä renkaiden vaihtoon että sulakkeiden vaihtoon.
summa summarum: sulakkeiden vaihto kannattaa tehdä itse, koska sen voi tehdä nopeasti. renkaiden vaihto kannattaa teetättää, koska se vie aikaa ja ainakin itselläni ns. uranaisena aika on rahaa.
Opettelisin jos täytyisi, mutta tähän asti mies on aina vaihtanut, koska tykkää touhuta autojen parissa muutenkin.
jos mies ei jostain syystä olisi paikalla ja tarve olis.
Meillä on harrastuksen puolesta miehellä halli, jossa on kaikki autokorjaanon laitteet ja vempaimet mutta mulla ei sinne ole omia avaimia eli siks ollaan siellä paikanpäällä yhdessä.
Jos ei olis tuollaista paikkaa ja esim. kelit kurjat, en alkaisi ainakaan kotipihalla sormet kohmeessa talvirenkaita vaihtamaan. Sen verran mukavuuden haluinen olen, että varmaan ajaisin läheiseen ti-halliin vaihdon tekemään
Kerran on mulla mennyt kumi puhki moottoritielle räntäsateessa. "ammattitaitoinen" eli kesähessu pojankloppi oli ampunut pulttipyssyllä sen verran kireelle renkaan että sen jälkeen olenkin aina vaihtanut itse. Harvoin se kumi puhkeaa mutta silloin kun puhkeaa niin haluan olla varma että renkaan saa vaihdettua tien päällä.
Mies
Nykyautoissa ei usein edes ole vararengasta. Kun kumi puhkeaa, suhautetaan myrkyt sisään ja nilkutetaan huoltoon.
Tai vain soitetaan ammattimies paikalle.
Ei tarvitse osata eikä välittää.
omaan autoon, mies vaihtaa omaansa itse. Nykyisin menee näin, koska rengasliike on melkein työpaikan naapurissa. Tuttu kaveri sieltä hakee autoni ja palauttaa sen samaan paikkaan renkaat vaihdettuaan. Eikä mun mielestä maksa edes paljon.
Jos tuota ei olisi, saisi mies vaihtaa renkaat myös minun autoon. Mies ei tee kotona juurikaan kotitöitä, joten saa kyllä sitten huolehtia minun autostani.
Vierailija kirjoitti:
eipä onnistuisi multa!
Miksi ei? Eikö sinun autossasi ole tunkkia ja sellaista vehjettä, jolla saa pultit auki? Mitä sinä teet, jos rengas hajoaa niin totaalisesti, että on pakko vaihtaa siinä paikassa, kun ei vanteellakaan voi ajaa?
No, enpä vaihda minäkään jos ei ole aivan pakko. Löytyy perheestä sen verran alan ammattilaista.
vaihda. Hurautan autolla vanhempieni pihaan (renkaat ovat heidän autotallissa) ja kävelen sisälle kahville äitini kanssa ja sillä välin isäni vaihtaa renkaani ja liittyy sitten kanssamme kahvipöytään. Kerran ehdin jo itse aloittaa, kun isä kurvasi pihaan kaupasta ja sanoi, että vietkö kauppakassin sisälle ja siirtyi itse vaihtohommiin. Helppoa siis!