Pukeeko teidän 4.v lapset
aamulla itse kaikki vaatteet kun olette lähdössä päiväkotiin? Entä riisuuko päiväkodissa itse vaatteet kun menette?
Kunhan kyselen,kun itse sorrun aina kiireessä auttamaan:) Toivottavasti en oo ainoo?!
Kommentit (4)
Voi kun joskus antaisikin auttaa, kun on kiire. Meillä nyt myös 2-vuotias samanlainen, ei saa auttaa, paitsi sellaisia juttuja mitä ei millään onnistu tekemään, esim. napit kiinni tai piponnauhat solmuun tms.
Ihanaahan tuo omatoimisuus on, mutta hermostuttavaa kiireessä :)
nyt tarrat kannustimena pukemaan reippaasti itse. ei osaa vetoketjuja takeista laittaa ja haalarin napit autan. kiireessä joudun auttamaan ja joskus pukemaan ku ei kiinnosta. ei yläänsä kauhean innostunut uloslähdöstä ole ollut muutenkaan, joten saa houkutella vaikka millä. Osaa kyllä muuten pukea mutta ei kiinnosta.ikää just sen neljä
Ainakin jos on kiire. Osaisi toki kyllä itsekin.
mutta autan aina koska yleensä on kiire, eikä se aika riitä ikinä vaikka kuin aikaisin laittaisi itse pukemaan :). Mutta sitten jos esim. vapaapäivänä ollaan puistoon lähdössä niin vaattethan menee ihan sujahduksessa päälle ;), on se jännä! Mutta et tee mielestäni väärin, autan eskarilaistakin joskus jos haluan vaikka apua ei enää tarvitse ja sanookin monesti että ei tarttee äiti, osaan kyllä itse :D