Tähän ketjuun ÄRSYTTÄVIN facebook-päivitys jonka keksit! =D
Mä aloitan:
Ihana!!! Koti siivottu, pullat leivottu ja sateessa reippailtu. Kyllä nyt saa isäntä olla emännästään ylpeä!
Kommentit (205)
Tykkään kyllä eläimistä, mutta koska minulla on myös lapsia, en jaksa pitää eläinten tempauksia niin kiinnostavina. Vai alkaisinko raportoida meidän lemmikkimarsun tekemisiä? =)
Eläinpäivitykset on ehkä ärsyttävimpiä, johtuu kyllä kohdallani siitä että en eläimistä tykkää ja mua ei kiinnosta kuinka innoissaan se Romi-koira oli montulla juostessaan ja kuinka se Romi jää nyt yksin kotiin, nyyh.
joissa annetaan ymmärtää kuinka radikaali ja tiedostava kirjoittaja on. Milloin on imetetty lasta lähijunassa, tuohduttu maahanmuuttajien kohtelusta tai muuten huomattu yhteiskunnan epäkohtia. En usko, että näistäkään moni on oikeasti tuollainen, pitää vain antaa sellainen kuva FB:ssä, että on fiksu kun "tiedostaa" tällaisia asioita.
siivottu, saunottu, pitsa uunissa -joukkoon, koska minulle tällaiset päivät ovat luksusta ja liian harvinaisia. En hehkuta niillä omaa äitiyttäni vaan samalla tavalla itselleni mieluisia asioita kuin joku muu vaikkapa 'olipa hyvä konsertti' tai 'olipa hauskaa kaupungilla eilen'. Itse kyllä pyrin päivittämään määrällisesti kohtuudella ja monipuolisista asioita. Minua myös suuresti ilahduttaa lukea erään ystäväni tämän tyyppisiä päivityksiä (lenkillä käyty, nyt kädessä hyvä kirja, oman kullan kainalossa), joka oli vuosikausia masentunut, ja elää nyt hyvää arkea mukavan miehen kanssa.
"Täällä ollaan kultsin kans ihanassa ravintolassa romanttisella illallisella" ja päivitys tehty facebook mobilen kautta. Mahtaa olla tosi hehkeää jos on kesken illallisen aikaa ja halua alkaa statuksia päivittelemään.. :D
Mä aloitan: Ihana!!! Koti siivottu, pullat leivottu ja sateessa reippailtu. Kyllä nyt saa isäntä olla emännästään ylpeä!
Eikä kerro kenellekään kyselijälle mistä kyse.
tyyliin
"sai ihania uutisia!"
"sai kamalia uutisia..."
"Nyt kyllä jännittää"
"enää 2 päivää!"
eikä vahingossakaan paljasta mistä on kyse. ARGH!
Yleensäkin ärsyttävät tällaiset päivitykset, joissa vihjataan, että vain jotkut kaverit tietävät asiasta enemmän eikä kerrota kuitenkaan muille. Miksi ei voi sitten laittaa yksityisviestillä vain niille, joita asia koskee.
siivottu, xx koneellista pyykkiä pesty, lattiat luututtu, pullat uunissa, kyllä mulla on ihana perhe
"äidin ihana kultamussukka sanoi tänään uubabuuba taataa (anna maitoa)" Ihanaa!
"äädägääpä tättä!" (lintu istuu puussa) Voi suloinen!!
"gigappagappa öh" ( lamppu on punainen). Voi höpönassuliinia
ja tätä on jatkunut putkeen jo lähes 300 päivää. Olen laskenut. Ei ihan joka päivä,mut melkein. Kaikille meille on tullut selväksi, että tämän lapsen henkiset kyvyt on aivan ylivertaiset kaikkiin muihin samanikäisiin verrattuna. Aluksi nauratti, nyt ei enää.
sain varoitusviestin hyvänpäivän opiskelututulta:
Hyvä X,
Ihanaa että sinulla on ihana mies, jota rakastat. Elämäsi on varmaan ylivertaista meihin muihin verrattuna. Tämän jälkeen kerrottiin varoitus siitä, että päivitykseni ovat alkaneet muistuttamaan erästä noloa (myös rakastunutta) tyyppiä, joka on jo vitsi.
T. Y, jolla ei ole ihanaa miestä ja menee nukkumaan yksin, mutta ei silti ole maailman suurin luuseri.
--> Mulle tää tuli ihan puun takaa. Ihminen oli ottanut mun hehkutuksen vittuiluna ja itseni muita ylemmäs nostamisena. Oli laittanut tästä viestistä myös kopion yhdelle yhteiselle kaverilleni. Ehkä hän ajatteli tekevänsä ystävänpalveluksen. No, sen jälkeen lopetin viestit, ja ehkä ne mua nyt - rakastumisvaiheen loppumisen jälkeen nolottaakin. MUTTA, en mä ikinä niillä itseäni koettanut mihinkään nostaa! Olin onnellinen elämässäni ekaa kertaa pitkään kestäneen helvetin ja sairastumisen jälkeen. Tästä ei toki kaikki FB-kaverini olleet tietoisia.
Mut silti yllätti, että miten toisen onni voi olla vastaanottajan näkökulmasta hänen kiusaamistaan ja jopa latistamista.
Nolostuin käytöksestäni.
ketuttaako kun ei itseltä löydy sitä intoa tehdä niitä herkkuruokia tai mennä ulos reippailemaan?
Jos toisten onni/onnellisuus ketuttaa niin pistäkää piiloon päivitykset ko.henkilöltä!
tunti! (Huomaa, että olin kipeenä viime viikolla) Nyt on ihana kaivautua kullan kainaloon, tuore itujyvämöykky lautasella ja lapset nukkumassa. Ja huomenna se sitten selviää!!!
tyyliin "heräsi" "tekee aamupalaa" "söi aamupalaa, menee suihkuun" "kävi suihkussa, lähtee kauppaan" "tuli kaupasta". Normaalisti päivässä 15-20 statusta.
Sanomattakin lienee selvää, että olen piilottanut hänet etusivulta...
koska laiska töitään luettelee. Ärsyttää siis viestit tyyliin "matot on tampattu ja lattiat luututtu ja uunissa paistuvat pullat sillä aikaa kun reippailemme punaposkisina iltalenkillä lapsukaisten kanssa"
mutta yks puuttuu...
tää
Seija kävi viikonloppuna retriitissä hiljentymässä ja etsimässä voimaa ja innovaatiota ensi viikon koitoksiin.
Luin myös xxxxxxxxx kirjan ja sieltä ammensin hyviä ajatuksia...
Eli kaikki on aina niin ihanaa ja innovatiivista ja inspiraatiorikasta ja muutenkin tehokasta!