Ähä ähä.. Arvatakaa mikä meille tulikin tänään??
2000euron IHANA tanskadoggi pentu. :D
Tästä se elämä alkaa ja liikunta! :)
Kommentit (54)
olipas kallis. onko tuonti? mikä sen vaavin nimi on?
kunnon kuola linkoja ..yök mutta ranskan buldogin voisin ottaa
Taydellinen harlekiini väri, siksi kallis hinta. Nimi on Johnny. :)
Hankittiin koira lenkkikaveriksi, pihan vahdiksi ja ystäväksi. Tarkat ohjeet saatu kasvattajalta ja niitä noudatamme.
Relaa vähän. Jos mä haluan tuoda julki minun koiran arvon niin mähän sen tuon julki. Ei ole sinulta pois! VAi onko?
Muistathan, että pentua ei saa vielä rasittaa aikoihin, kuten ei muitakaan isoja rotuja pentuna! Välttäkää myös portaitten kulkua! Sille riittää liikunnaksi omaehtoinen leikki ja tutkiskelu ulkosalla...
Uteliaisuuttani kysyn että mitä sait ohjeiski syöttää pikkuselle?
Itselläni on suht iso rotu kanssa, ja odotan innolla kuvauksia, onko luonnonmukaisesta ruokinnasta ollut mitään hyötyä.
Ihan kuin kyseessä olisi joku esine, taisit ap hankkia koko koiran vain statussymboliksi : ) Jotenkin vastenmielistä.
t. toinen rotukoiran omistaja :o)
Alussa pentu syö litran päivässä ja sitä sitten nostetaan pikku hiljaa niin että aikuisena menee lähemmäksi 3litraa.
Sitä ihmettelee varmasti jokainen _oikea_ koiraihminen.
kasvattaja tuskin möisi minulle koiraa jos se on vaan näyttelyesine.
Taitaa olla koira teille vain näyttelyesine, jolla brassailla. Voi ei.
Minusta jotain on jalostuksessa pielessä jos pennun kasvavaa luustoa pitää varjella mm. portaissa kävelemiseltä :( Puhumattaan muista terveydellisistä ongelmista ja lyhyestä eliniästä. Kannattaa ottaa vakuutus.
Minäkin olen joskus harkinnut tuota rotua, mutta hirvitti mm. se, että rodun keski-ikä on kuusi vuotta?!! Sehän on järkyttävän vähän!
Eipä meidän koiraa juurikaan muut näe kun sukulaiset, joten eipä sillä kamalasti " julkisuutta" saa. Maalla asutaan, korvessa. Koira on varmasti lähes aina kotirintamalla.
Joku olisi täällä kumminkin kysysnyt paljon maksoi.. Vituttaa tuollaiset Miss perfect koiranomistajat. Voi koira parkaa jos sen hinnan esittää.. byäää.. Koira kärsii siitä jos sen hinta sanotaan.. byää-.
Sairaan kalliin koiran muuten ostit. Itselle ei koiran hinta merkkaa mitään. Vaan se millainen koira on. Jokainen kasvattaja antaa muuten nykyään ruokintaohjeet pennun mukaan. Jo kennelliiton sopimuksessa lukee että ruokintaohjeet on laitettava. Koiran kauppa on nykyään esineen kauppaan ja käyttö ohjeet on tultava mukaan.
Hyvältä kasvattajalta ostin sitten 2000eurolla, halvemmalla olisi saanut näitä vähemmän synmetrisiä värityksiä. Meidän koiralla todella kauniit pilkut. Menestyisi näyttelyssä kyllä.
Jos pennut otit. Lopullinen väritys muodostuu vasta pentukarvan lähettyä. Et voi vielä tietää kuinka ihana tuo väri on tai vähemmän ihana.
Taisit ottaa ensimmäisen koirasi vasta. Jotenkin jutusta paistaa se läpi.
On ihana koira vaikka kova tuhoamaan paikkoja..
En ymmärrä, minkälainen ihminen tukee tällaisen jalostustyön tulosta. Kertokaa te?
Doggi on yksi niistä roduista, joiden omistajista monelle on tärkeintä vain koiran suuri koko ja ulkomuoto. Sillä onko eettisesti oikein jalostaa koira niin suureksi, että se itse siitä kärsii, ei ole mitään väliä. Ja sanoin monelle, koska tunnen myös toisenlaisia doggi-ihmisiä ja niitä, joille koira on tullut kierrossa.
Toivottavasti otit koiran ihan siksi että aiot hoitaa sen hyvin, ja kouluttaa, ja antaa tarpeeksi liikuntaa ja hyvää ruokaa - eikä siksi että voit kertoa kaikille mitä se maksoi?? En nyt oikein tajunnut miksi tuo hinta piti laittaa??