Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Noh, kerropa omat curlingtekosi? Minä aloitan:

Vierailija
22.10.2010 |

Lapsemme ovat 4v ja 6v.

1. vaikka toisella on synttärit, ostan molemmille lahjan, sankarille kalliimman - tai sankarille yleensä 2 ja toiselle yhden. ( ovat täysin piloille hemmoteltuja siis )

2. jos isosiko menee eskarikaverin tms. juhliin, menemme pienemmän kanssa kahvilaan syömään munkkia. ( Eiks oo hirveetä hemmottelua ja toisaalta myös järkyttävää lapsen myrkyttämistä? Kelatkaa nyt: munkkia!!?? )

3. Jos lapseni kertoo kotona, että häntä kiusaa joku päiväkodissa, otan asian heti puheeksi tätien kanssa. Olempa joskus myös sanonut suoraan lapsellekin asiasta, tyyliin " kuulin, että kiusaat lastani - lopeta heti ja pidä varasi - tarkkailen sinua - ja joudut hankaluuksiin, jos jatkat ". Tämän kaiken olen sanonut naama tiukkana ja takahampaat kireinä.

( Ajattelin hankkia vampyyrinhampaat, niitä voisi sitten pikkuisen vilauttaa tollasissa tilanteissa ).

4. Ostan lapsilleni paljon vaatteita; ostan kaikki hienoimmat, mitä vaan löydän, enkä välitä hinnasta. Tilaan myös ulkomaalaisista nettikaupoista.

Kesällä ostin tytölleni Chanel-huivin Italiasta- ei hän siitä mitään tajua, mutta ostinpa vaan.

5. Lapseni saavat harrastaa, mitä haluavat ja harrastuksia saa olla useita.

Mjaa, mitäs viel keksisin? Vaikka mitä varmaan...

En jaksa kuulkaa yhtään alkaa todistelemaan, että "olen silti hyvä ja rakastava äiti" ja blaa blaa...koska mun ei tarvitse. Tiedän ihan tarkalleen, mikä olen ja olen oikein tyytyväinen.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

- puen lapseni samalla kun hän katsoo piirrettyjä, koska en jaksa tapella pukemisen kanssa

- sekoitan kaikki vitamiinit, lääkkeet ym. ruokaan koska en jaksa tuputtaa niitä lusikalla

- lapseni on usein sairas ja syö huonosti, ja silloin hän saa elää vaikka pelkillä kekseillä ja mehulla

- lapsi nukkuu vieressäni koska nukkuu niin parhaiten (ja minäkin nukun parhaiten)

- huijaan ja harhautan lasta usein, kun näen että kiukunpuuska on tulossa, koska en vaan jaksa kuunnella niitä. Mun lapsi on helposti huijattava tapaus, onneksi. ;)

Vierailija
22/39 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

- puen lapseni samalla kun hän katsoo piirrettyjä, koska en jaksa tapella pukemisen kanssa

- sekoitan kaikki vitamiinit, lääkkeet ym. ruokaan koska en jaksa tuputtaa niitä lusikalla

- lapseni on usein sairas ja syö huonosti, ja silloin hän saa elää vaikka pelkillä kekseillä ja mehulla

- lapsi nukkuu vieressäni koska nukkuu niin parhaiten (ja minäkin nukun parhaiten)

- huijaan ja harhautan lasta usein, kun näen että kiukunpuuska on tulossa, koska en vaan jaksa kuunnella niitä. Mun lapsi on helposti huijattava tapaus, onneksi. ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

- hampaiden pesu niin, että menen hammasharjan kanssa lasten luo

- saavat tulla yöllä viereen kun haluavat

- ostelen pieniä leluja, jos löytyy kivoja (rahaa on)

- olen neuvonut että voi sanoa takaisin yhtä pahasti ja kannattaa keksiä jotain pahaa kiusaajille valmiiksi, lyödä ei saa

- ostan vaikka kuinka monta joulukalenteria/lapsi

- ei tarvi syödä jos ei halua

- koitan järjestellä lasten kavereita perhetaustan mukaan

Vierailija
24/39 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koitan järjestellä lasten kavereita perhetaustan mukaan

Ovatko omat ystäväsi vanhempiesi hyväksymiä?

Vierailija
25/39 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaveeraamisen huumeisiin ja muihin aineihin sekaantuneiden tyyppien kanssa.

koitan järjestellä lasten kavereita perhetaustan mukaan

Ovatko omat ystäväsi vanhempiesi hyväksymiä?

Vierailija
26/39 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tuosta nukuttamisesta.

Olenko minä siis natsi kun lapset ovat aina nukahtaneet paremmin kun en ole ollut vieressä heitä "nukuttamassa"?

Kun "anoppi" sitä joskus kauhisteli, mutta olen vähän ajatellut että hän nyt vain arvostelee arvostelemisen ilosta.

Kaverini on myös ollut vähän järkyttynyt tai jotain kun sanoin että ei meillä ole yhtäkään tarvinnut erityisesti nukuttaa.

Iltasatu ollaan kerrottu, mutta se ennen hampaiden pesua.. Sitten ovat menneet tyytyväisenä pesuille ja ihan itse nukkumaan..

Vierailija
27/39 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tuosta nukuttamisesta. Olenko minä siis natsi kun lapset ovat aina nukahtaneet paremmin kun en ole ollut vieressä heitä "nukuttamassa"? Kun "anoppi" sitä joskus kauhisteli, mutta olen vähän ajatellut että hän nyt vain arvostelee arvostelemisen ilosta. Kaverini on myös ollut vähän järkyttynyt tai jotain kun sanoin että ei meillä ole yhtäkään tarvinnut erityisesti nukuttaa. Iltasatu ollaan kerrottu, mutta se ennen hampaiden pesua.. Sitten ovat menneet tyytyväisenä pesuille ja ihan itse nukkumaan..

et oo natsi!en minäkä jää kyttäämää vieree.

Vierailija
28/39 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset pääsee aina aamulla ensimmäisenä syliin, myös koululainen jos haluaa niin.

Laitan aamupalan lapsille valmiiksi tarjottimelle, he saavat syödä olkkarissa lastenohjelmia katsoen.

Vien koululaisen autolla koska ei halua kävellä kouluun yksin (ei tuu kaveria meiltäpäin koululle).

Lasten ei tarvitse harrastaa mitään mitä eivät halua.

Lapset menevät yökylään vain silloin kun itse haluavat (tai olen ulkomailla jolloin pakko).

Meillä ei ikinä pakkoa syödä jos ei halua.

olenpas lepsu, ja tiedän sen.

Vierailija
29/39 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan, siis kukaan pakota lastaan harrastamaan lajia, jota ei lapsi itse halua???

Meillä pojilla on harrastuksia ja välillä harrastuksiin lähteminen on hieman vaikeaa. Olemme sopineet, että jos maksamme jostain harrastuksesta, vaadimme lapselta sitoutumista siihen saakka, kun maksukausi päättyy. Sitten voi lopettaa jos haluaa. Onneksi monia harrastuksia voi kokeilla muutaman kerran ilman maksua, jolloin lapsi päättää haluaako jatkaa kyseistä harrastusta.

Vierailija
30/39 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

silleen et ensin kiellän lapsilta jotain, ja kohta anna periksi.. tiedän et paha virhe.

Vierailija
31/39 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloitetun harrastuksen, maksetunkin siis.

ei ois puhettakaan että mun vanhemmat ois moiseen suostunut... pakosta kävin pianotunneilla kymmenen vuotta.

Ei kai kukaan, siis kukaan pakota lastaan harrastamaan lajia, jota ei lapsi itse halua??? Meillä pojilla on harrastuksia ja välillä harrastuksiin lähteminen on hieman vaikeaa. Olemme sopineet, että jos maksamme jostain harrastuksesta, vaadimme lapselta sitoutumista siihen saakka, kun maksukausi päättyy. Sitten voi lopettaa jos haluaa. Onneksi monia harrastuksia voi kokeilla muutaman kerran ilman maksua, jolloin lapsi päättää haluaako jatkaa kyseistä harrastusta.

Vierailija
32/39 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruoan lautaselle (kuorin perunat jos on kuoriperunoita, tietenkin) ja vien lautasen ja ruokajuoman hänen huoneeseensa. Sitten istun viereen ja syötän sen hänelle, ettei hänen tarvitse keskeyttää tietokoneella pelaamistaan.

Kerään hänen lattialle myttäämänsä likaiset vaatteet, pesen ja silitän ja palautan viikattuina vaatekaappiin. Silitän myös kalsarit ja nilkkasukat.

Mielestäni jokaisen lapsen oikeus on saada hellää ja hyvää hoitoa murrosiässäkin. Näin hän ymmärtää, että äiti rakastaa häntä.

Vierailija
33/39 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta osa tosi kummia. Ap:lla esimerkiksi on mun mielestä ihan vaan hassua ostaa lahja molemmille. Se on kuitenkin lopulta aika pieni asia kestää, että toisella on synttärit juuri tänään, kun kuitenkin tietää että itselläkin on joskus. Enkä kyllä menisi tarhan jollekin lapselle itse avautumaan lapsen kiusaamisesta, koska vaikka luotan sinänsä lasteni sanomisiin ei aina yhden näkemys tilanteesta vastaa toisen näkemystä.

Noi vaatteiden ostamiset nyt on vähän musta hassuja, mutta ei nyt varsin curlingia, koska ei tosin ole lapsille ehkä vielä niin tärkeitä, ja jostainhan ne vaatteet aina tulee. Myöhemmin tosta voi syntyä hankaluuksia, mutta se on sitten se.

Vierailija
34/39 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

- puen lapsen aamuisin, vaikka osaisi itsekin (mutta en jaksa odotella ja maanitella että pukisi itse)

- syötän välillä lastani joka ei jaksa enää lusikoida ruokaa suuhunsa

- annan lapsen katsoa ihan liikaa tv:tä vaikka tiedän että se ei ole kovin hyvä hänen kehitykselleen :-(

Vierailija
35/39 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

silleen et ensin kiellän lapsilta jotain, ja kohta anna periksi.. tiedän et paha virhe.

eilen esim sanoin että lapset eivat tule koskaan saamaan minulta legoja, kun olivat sotkeneet (=hävittäneet) legopelin osat tavallisiin legoihin kielloista huolimatta. ja tiedän että en pysty olemaan noin sydämmetön. toisin sanoen asetan liian tiukkoja kieltoja joita ei pysty pitämään/muistamaan..

Vierailija
36/39 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laitan kouluikäisille lapsille ruuat lautaselle valmiiksi. Osaisivat ottaa kyllä itsekin, mutta tällä tavoin varmistan, että syövät kaikkea tarjolla olevaa.

Annan liian helposti periksi kun haluavat pelata tietokoneella.

Siivoan usein heidän huoneensa vaikka osaisivat itsekin. En vaan kestä sotkua. Myönnettäköön että tekevät kyllä sitten muita kotitöitä hienosti.

* ostan lapsille vain sellaisia vaatteita joista he pitävät, inhokkivaatteet jätän kauppaan

* kampaajalla lapset saavat itse mallikirjasta valita haluamansa leikkauksen

* lomamatkoilla ostan heille uusia leluja ja/tai vaatteita, jos jostain kovasti pitävät

* otan lasten toiveet huomioon ruokaa laittaessa

* annan lasten itse valita harrastuksensa

* iltaisin luen lapsille iltasadut ja jopa nukutan heidät enkä jätä yksin nukahtamaan

Muutenkin kuuntelen ja huomioin lapsiani.

Pidän sylissä, lohdutan ja hoivaan silloin kun sitä tarvitsevat.

Vierailija
37/39 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paistan 50-vuotiaalle kullanmuru-pojalleni joka aamu lättyjä aamiaiseksi vaikkei hän juuri koskaan niitä syö, mutta osoitukseksi rakkaudestani.

Ostan hänelle muulloinkin lahjoja kuin synttäreillä, esim. juuri pussillisen olutta Channelin kassissa. Kassista hän ei niin välittänyt, mutta oluet joi hyvillä mielin.

Pojallani on aavistuksen hankalaa solmia naissuhteita, joten joka perjantai soitan hänelle maksullista seuraa ja poistun itse siksi aikaa pelaamaan bridgeä tyttöjen kanssa.

Pyyhin poikani pyllyn kun hän käy vessassa, sillä en jaksa katsella niitä ralliraitoja pyykkikopassa, kun hän pyyhkii itse niin huonosti.

Nukun itse saunakamarissa, kun poikani haluaa pelat kaiken yötä tietokonepelejä ja konsoleita ja niiden ääni häiritsee minua, jos yritän nukkua makuuhuoneessani. Mitäpä sitä ei rakkaittensa eteen tekisi! Tärkeäähän se on että pojalla on mielenkiinnon kohteita.

Kun kerran lapsia alkaa tekemään, täytyy heistä pitää huolta!

Vierailija
38/39 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

18-vuotiaalleni työpaikan, laitoin hakemukset, esiinnyin lapsena puhelimessa ja olin mukana työhaastattelussa.

Vierailija
39/39 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin "pakotetaan".

Tänään on yleisurheilua ja sinne mennään. Ja ollaan koko kesä!

Sun lapset siis itse päättää että nyt meen tanssiin balettia ja nyt pelaan korista ja lopettaa 3 kerran jälkeen?

Meillä sinne valittuun harrastukseen mennään. Vaikka lahjon niitä että sinne perse hilautuu, mutta ei kyllä aleta tollaseen lajin vaihtoon joka kuukausi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kahdeksan