Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten tehdä terveellisiä ja hyviä hampurilaisia. Ohjeita?

Vierailija
22.10.2010 |

Eli mihin leipään tulisi terveellisin ja miten saisi vieläpä hyviä ? Kiitos tuhannesti vinkeistä :)

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

samanlaisia, kuin Helsingin vegemestassa: ruis- tai kaurapuikula, soijapihvi, rehuja ja erilaisia kastikkeita. No, nyt vetty suu jo pelkästä ajatuksesta!

Vierailija
2/8 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kokeiltu on kaupan taikaruissämpylät ja itsetehdyt jauhelihapihvit. Oli oikein maukasta lisukkeiden kera.

Jos et tee mitään itse vaan hankit ainekset kaupasta, lue tuoteselosteet. Katso rasvan määrä juustossa ja jauhelipihvissä, jauhelihapihvien lihapitoisuus ja lisäaineidenkin määrä. Paljon kasviksia kans väliin. Ja kastikkeen valinnassa samat kriteerit, aika hirvittävästi on joissain kastikkeissa esim. rasvaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehdä hampparit ruispuikuloihin ja kanafilepihveillä. Väliin mitä lystää, itse kyllä laitan kunnon cheddarit ja muut mössöt, niin keveys vähän karisee:D

Vierailija
4/8 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

terveellisiä aineitakin. Mielestäni keveys ei ole aina paras ja ensimmäinen vaihtoehto lapselle. Mites niistä saatte vielä hyviä? Ideoita?

Vierailija
5/8 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipänä joko reissumies tai sitten leivon itse esim. kaurasämpylöitä, joihin siis laitan kauraleseitä/kaurahiutaleita ja vehnäjauhoja.

Teen itse paistijauhelihasta pihvit. Taikinaan jauhelihaa, kermaviiliä, munaa, korppujauhoja, mausteita.

Lämmitetyn sämpylän tai reissumiehen väliin laitan seuraavat aineet:

- pihvi

- vihreä salaatinlehti

- pannulla kuullotettuja sipulirenkaita

- cheddar-juustosiivu tai paistettu kananmuna

- tomaattisiivuja

- maustekurkkusiivuja

- hampurialiskastiketta

- sinappia, ketsuppia

Hvyää tulee ja on aika terveellistä. Hampurilaiskastike on musta ainoa selkeästi ei-terveellinen juttu, mutta se antaa makua ja kosteutta.

Vierailija
6/8 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tee itse sämpylät, jos haluat erityisesti sämpylöitä, muuten ruispalat/puikulat on terveellisiä. Pihviksi täyslihapihvi, filepihvi tai broilerifile. Paljon salaattia, tomaattia ym. Ei majoneesia. Korvaa se muilla kastikkeilla, vaikka jogurttipohjaisella. Ja hyvää tulee, kun et unohda käyttää mausteita!

Vierailija
7/8 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synttäreillä tarjosin 150 hampurilaista.Ostin Vaasan  kaurapuikulaleipää kivalla alennuksella kauppiaalta ja samoin kunnon määrä jauhelihaa ja kurkkua,tomaattia,salaattia punasipulia paprikaa.. Grillasimme puikulaleivät ja juuri paistetut maustetut jauhelihapihvit leipien väliin ja lisukkeet vielä päälle ja mausteet. Kaikki menivät kuin kuumille kiville ja harvoin sitä kaurapuikulaleipiä on hampurilaisissa.  Suosittelen lämpimästi.

Vierailija
8/8 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tehdä hyviä tai terveellisiä, makuasia.