Rivitalon vessarempasta, auttakaa!
Onko joku tehnyt vessaremppaa, eli wc-pöntön vaihtoa sekä lavuaarin ja allaskaapin vaihtoa äskettäin? Nythän tuli se uusi lainsäädäntö, että pitää isäinnöitsijälle ilmoittaa rempasta jne.
Miten tässä nyt kannattaisi edetä?
Ilmeisesti täytyy pyytää ensin putkimies irrottamaan vanha lavuaari ja -kaappi. Itse laitetaan ne muutamat laatat, mitä lavuaarin ympärille tarvii. Putkimies sitten vain laittaisi wc-pöntön ja lavuaarin kaappeineen paikoilleen.
Kommentit (10)
Kun ei rakenteisiin kosketa.
En tosin tiedä kun asun omakotitalossa, mutta kuulostaisi hullulta, jos pitäisi ilmoittaa pytyn ja lavuaarin vaihdosta.
Miksi kaappia tarvitaan irroittamaan putkimies?
tyhmänä kyselee =D
ja samallahan se kaappi siitä irroitetaan kun lavuaarikin. Tai voidaanhan me kai se kaappi siitä ympäriltä itsekin hajottaa..t.ap
Miksi kaappia tarvitaan irroittamaan putkimies?
tyhmänä kyselee =D
Lähinnä maalaus- ja tapetointitöitä ei tarvitse ilmoittaa. Kaikista muista töistä ilmoitus isännöitsijälle/hallitukselle ennen kuin MITÄÄN töitä on aloitettu.
Mikäli wc-pönttö on rikki tai asutte hieman vanhemmassa talossa, jossa kohta tulossa remontteja, niin yhtiön kuuluu maksaa pönttö.
Voisikohan tässä tapauksessa saada pöntön taloyhtiön piikkiin? Taloyhtiö on -89 rakennettu. t:ap
Lähinnä maalaus- ja tapetointitöitä ei tarvitse ilmoittaa. Kaikista muista töistä ilmoitus isännöitsijälle/hallitukselle ennen kuin MITÄÄN töitä on aloitettu.
Mikäli wc-pönttö on rikki tai asutte hieman vanhemmassa talossa, jossa kohta tulossa remontteja, niin yhtiön kuuluu maksaa pönttö.
asentaa ihan itse. Riittäisikö, että isännöitsijä käy tarkistamassa asennuksen (tosin joudutte maksamaan siitäkin useita satasia).
Hieno homma se uusi laki. Taitaa isännöitsijäliitoilla olla hyvät suhteet porvarihallitukseen.
Vai pitääkö se katkaista koko taloyhtiöltä? Välillä kun joku on tehnyt (kylppäri) remppaa, niin on tullut joku lappu veden katkaisusta.
kai se on ihan kohtuullista nykyään =)
kuuluu vastuunjaossa taloyhtiölle, eikä sitä saa irrottaa (eikä muutoinkaan korjata) itse.
Jotta taloyhtiön kalusteen saa irrottaa taloyhtiön putkiverkosta, tarvitaan taloyhtiön lupa. Lupaa tuskin heruu jos ei aio käyttää putkimiestä.
vaihtelee edelleen, vaikka laki tuli. meille riitti pelkkä ilmoitus, mitä tehty ja kuka tehnyt.