Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten uskallatte ottaa niin isoja lainoja, että niistä selviämiseen tarvitaan molempien palkat?

Vierailija
22.10.2010 |

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis mun täytyy selvitä tästä lainasta ihan omilla tuloillani, jotka ovat vaatimattomasti keskitasoa... Ei paljoa ylimääräistä elämiseen jää.

Vierailija
2/10 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä siihen lainanmaksuu koko palkka mennyt mieheltäkään. Eihän sellaista lainaa edes pankista saa, että kaikki tulot menis maksamiseen.

Monilla on vakuutus turvana. Se auttaa sairauden, työttömyyden tai kuoleman sattuessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä siihen lainanmaksuu koko palkka mennyt mieheltäkään. Eihän sellaista lainaa edes pankista saa, että kaikki tulot menis maksamiseen.

Monilla on vakuutus turvana. Se auttaa sairauden, työttömyyden tai kuoleman sattuessa.

Eiköhän tässä tarkoitettu sellaista lainaa, että siihen sekä muihin menoihin YHTEENSÄ tarvitaan molempien tulot. Ei tietenkään saa sellaista lainaa, johon menisi kaikki tulot, mutta oletko kuullut että ihmisellä on muitakin menoja?

Vierailija
4/10 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajasta meitä on kaksi maksamassa lainaa. Tilapäiset poikkeusajat kuten äitiyslomat vielä menevät, mutta jos toinen ei enää koskaan osallistuisi perheen elättämiseen niin sitten pitäisi kyllä myydä talo ja ostaa halvempi asunto.

Mä en näe sitäkään vaihtoehtoa maailmanloppuna. Kerrankos sitä nyt kotinsa myy ja ostaa toisen tilalle, sitähän on tehty tähän asti ihan vapaaehtoisestikin vaikka kuinka monta kertaa.

Vierailija
5/10 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdellä palkalla olisi eletty kevyesti ja puolet lainasta onkin nyt 7 vuoden aikana maksettu pois.

Perhe kasvoi ja menot siinä samalla. Ja kaikki kallistuu koko ajan! Nyt toinen on työtön ja talous aika tiukoilla. Piti ottaa vähän lyhennysvapaata, että saatiin välttämättömiä hankintoja tehtyä. Jos ei työtilanne parane ja säästöt alkaa kulua turhan pieniksi, pitää laskea elintasoa.

Vierailija
6/10 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tässä tarkoitettu sellaista lainaa, että siihen sekä muihin menoihin YHTEENSÄ tarvitaan molempien tulot. Ei tietenkään saa sellaista lainaa, johon menisi kaikki tulot, mutta oletko kuullut että ihmisellä on muitakin menoja?

Meidän lainaan meni iso osa perheemme tuloista, meillä rahat on yhteisiä. Samassa tilanteessahan siinä olis oltu, jos mieheltä olis työpaikka mennyt, emme ehkä olis lainaa voineet maksaa samaa summaa, kuten ei sekään perhe, jolta toiselta menis työpaikka vaikka alta.

Sitä mä nyt vaan tarkoitin, että lainaahan myönnetään suhteessa tuloihin ja menoihin. Jos on kaksi palkansaajaa, lainaa saa mahdollisesti enempi.

Onhan meilläkin tottakai muita menoja, ihan yhtälailla kuin kahden palkansaajan perheessä. Oletko itse sellaista ajatellut? Ja ehkä meillä vielä isommat muut menot kuin jollain toisella perheellä, koska meillä lapsia on monta.

Isompi riskihän me tavallaan on otettu lainamme kanssa kuin kahden töissäkäyvän perhe. Meillä olis aika kehno tilanne, jos puoliso jäisi ilman palkkaa.

Vierailija
7/10 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että puolet perheen (kahden työssäkäyvän) tuloista menee lainan hoitoon?

Miten sitten kuvittelet yksinhuoltajien maksavan lainaa?

Itse olen yh ja minun tuloistani puolet menee lainanhoitoon. Olisin saanut sen pienemmällä kuukausierällä, mutta halusin näin. Siihen päälle yhtiövastike niin lähes 3/4 osaa tuloista on mennyt. Minun tulot yhteensä nettona keskiluokkaa. Minulle ja yhdelle lapselle riittää hyvin elämisen 1/4 osaa tuloistani.

Vierailija
8/10 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos mies tienaa 2000 se menee lainaan ja vaimon tuloista vielä vaikka 800 ja loput jää sitten elämiseen...

Vierailija
9/10 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakko mikä pakko. 5 henkeä ei mahdu kaksioon

Vierailija
10/10 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joilla myös on lainaa. Hui kauheaa sentään..