Kukahan ääliö on keksinyt vanhojentanssit?
Kommentit (20)
Mutta kyllä mä luulen, että löytyy, jos on pakko löytyä. Oon kans kuullu että vanhojentansseja varten on käytävä kampaajalla (okei, sen ymmärrän), meikkaajalla, kynsistudiossa, vuokrattava limusiini ja ostettava paljon viinaa. Kaikki vanhempien pussista.
Laita mekolle hintaraja ja piste.
Mutta kyllä mä luulen, että löytyy, jos on pakko löytyä. Oon kans kuullu että vanhojentansseja varten on käytävä kampaajalla (okei, sen ymmärrän), meikkaajalla, kynsistudiossa, vuokrattava limusiini ja ostettava paljon viinaa. Kaikki vanhempien pussista. Laita mekolle hintaraja ja piste.
Jos lapsi nauttiin, niin miksi en kustantaisi?
p0ukeuduttiin oikeasti vanhoihin vaatteisiin eikä mihinkään iltapukuihin.
Edullisesti noita löytää kirppiksiltä ja huutonetistä esimerkiksi.
Ostin just omalleni valmiiksi yhden kirpparilta 6 eurolla. Käytetty kerran, tilattu ilmeisesti amerikkalaisesta nettikaupasta ko puku. Varmaan käytetään vaan tuosta materiaaleja omaan, itsetehtyyn pukuun vaikka tuokin olis ihan ok.
p0ukeuduttiin oikeasti vanhoihin vaatteisiin eikä mihinkään iltapukuihin. Edullisesti noita löytää kirppiksiltä ja huutonetistä esimerkiksi. Ostin just omalleni valmiiksi yhden kirpparilta 6 eurolla. Käytetty kerran, tilattu ilmeisesti amerikkalaisesta nettikaupasta ko puku. Varmaan käytetään vaan tuosta materiaaleja omaan, itsetehtyyn pukuun vaikka tuokin olis ihan ok.
ja hölmöt vanhemmat menee siihen mukaan. Kun se on kuitenkin pelkkä ryyppyjuhla.
ja hölmöt vanhemmat menee siihen mukaan. Kun se on kuitenkin pelkkä ryyppyjuhla.
ja juhla on koulun juhlasalissa, jossa on myö vanhemmat. Ei ainakaan meillä ole humalaisia näkynyt.
Asia erikseen ovat jatkot, joihin vain osa lähtee. Sinne ei mennä juhlamekossa ja frakissa.
Aitoja vanhoja juhlavaatteita meillä oli isovanhempien kaappien kätköistä.
Mullakin ompelijalla teetetty tanssiasmekko, mustat pitkät hanskat ja pukuun kuuluva päähine harsoineen.
Pointti oli vaan siinä, että oltiin oikeasti vanhoissa vaatteissa eikä upouusissa.
Linnajuhlat on erikseen ja muut suuret juhlat. Tuosta on nykyään tehty oikea kilpavarusteluhölmöily, moni vanhempi tuhlaa enempi kuin omiin häihinsä. Naurettavaa jopa.
mitä en kyllä suoraan sanottuna hirveästi ihmettele
siis mummoksi ja papaksi, mummon vanhoihin vaatteisiin... niin että nythän pitäisi olla jo ainakin 60-luvun vaatteet menossa.
Aitoja vanhoja juhlavaatteita meillä oli isovanhempien kaappien kätköistä. Mullakin ompelijalla teetetty tanssiasmekko, mustat pitkät hanskat ja pukuun kuuluva päähine harsoineen. Pointti oli vaan siinä, että oltiin oikeasti vanhoissa vaatteissa eikä upouusissa. Linnajuhlat on erikseen ja muut suuret juhlat. Tuosta on nykyään tehty oikea kilpavarusteluhölmöily, moni vanhempi tuhlaa enempi kuin omiin häihinsä. Naurettavaa jopa.
Ja miten voisi ollakaan, kun palstalaiset myy kirppiksellä lasten lelutkin samantien, miksi säästyisi joku juhlaleninkin? Ja jos sinulla oli ompelijalla teetetty tanssiaismekko niin oliko se uusi vai isoäidille tehty?
Vanhojentanssit ovat suuri juhla, miksi ei myös pukeuduttaisi?
ja koulumme poikien jumppamaikka yritti kännissä iskeä mua.
Aitoja vanhoja juhlavaatteita meillä oli isovanhempien kaappien kätköistä. Mullakin ompelijalla teetetty tanssiasmekko, mustat pitkät hanskat ja pukuun kuuluva päähine harsoineen. Pointti oli vaan siinä, että oltiin oikeasti vanhoissa vaatteissa eikä upouusissa. Linnajuhlat on erikseen ja muut suuret juhlat. Tuosta on nykyään tehty oikea kilpavarusteluhölmöily, moni vanhempi tuhlaa enempi kuin omiin häihinsä. Naurettavaa jopa.
Ja miten voisi ollakaan, kun palstalaiset myy kirppiksellä lasten lelutkin samantien, miksi säästyisi joku juhlaleninkin? Ja jos sinulla oli ompelijalla teetetty tanssiaismekko niin oliko se uusi vai isoäidille tehty?Vanhojentanssit ovat suuri juhla, miksi ei myös pukeuduttaisi?
Isoäidin paljon käyttämä juhlavaate muistaakseni 40-luvulta oli tuo mulla käytössä ollut. Hieman korjattiin saumoista mulle, koska olin mummiani hieman hoikempi. Kyseessä ei siis ollut pitkä iltapuku.
Vanhojentansseissa oli musta just se idea, pukeuduttiin entisajan vaatteisiin ja tanssittiin sen ajan tansseja. Ei mitään linnajuhlien tyyppistä vastaanottoa siis.
Ei ole mun vika, jos ei ihmiset arvosta tavaroitaan vaan myyvät kaiken pois. Kyllä monella mun tutulla on vanhoja juhlavaatteita tallessa, mulla edelleen myös tuo omissa juhlissani käyttämä mummin mekko. Ehkä lapseni laittaakin sen, jos on tarpeeksi rohkea.
siis mummoksi ja papaksi, mummon vanhoihin vaatteisiin... niin että nythän pitäisi olla jo ainakin 60-luvun vaatteet menossa.
Ja musiikki ja tanssit sen mukaan, olis minusta hienoa.
Kokemusta on.
Ja pakko sanoa, kun aihetta käsitellään, että pidän vanhojen tanssien alkuperäisestä ideasta, mutta Yhdysvaltojen suunnalta tullut kilpavarustelu ja prom-meininki on ihan turhaa ja tyhmää. Meilläkin kouluaikana osa tytöistä oli kuin morsiamia kermakakkupuvuissaan, ja liiallinen meikki nuorella tytöllä on aina aika karmaiseva näky.
Vinkkinä muuten, jos rahasta on tiukkaa: kampauksen saa teetettyä kampaajakoulussa alle kympillä.
voi elämä mitä vanhoi akkoja täällä ikisemässä... voi jumalauta kyllä vanhojentansseissa edelleen on samoja vanhoja tanssikappaleita ku sillo keskiajallakin ja kyllä sinne saa ja pitääkin pukeutua onha se vaan kerran elämässä tapahtuva tapahtuma! jos mun isovanhemmat ois antanu jonku niitte vanhan rätin ni haha en todellakaan ois laittanu päälleni! ootte vaa surullisia siitä ettette pysy ajan mukana että asiat muuttuu koittakaa nyt herää eloon ja nyt on vuos 2013 ei olla enää siinä ajassa ku tulenteko keksittiin...:)
Tidebuy.com ja mekostani maksoin 90€
[quote author="Vierailija" time="21.10.2010 klo 22:35"]
Ja musiikki ja tanssit sen mukaan, olis minusta hienoa.
Ei missään nimessä mommo kuoseja. Siellä tulee hienoja tansseja, cicapoota yms. Ihan kiva että pojat on frakit yllä, toki pukujakin löytyy mutta frakki se olla pitää, tytöillä ihania iltapukuja kivoine kampauksineen. Antakaa nuorillenne ilo juhlia vanhoja. Eikä viinaa tarvi vetää. Yleensä on yhteisillallinen ja kukin menee minne menee sitten.
[quote author="Vierailija" time="21.10.2010 klo 22:37"]
Kokemusta on.
Ja pakko sanoa, kun aihetta käsitellään, että pidän vanhojen tanssien alkuperäisestä ideasta, mutta Yhdysvaltojen suunnalta tullut kilpavarustelu ja prom-meininki on ihan turhaa ja tyhmää. Meilläkin kouluaikana osa tytöistä oli kuin morsiamia kermakakkupuvuissaan, ja liiallinen meikki nuorella tytöllä on aina aika karmaiseva näky.
Vinkkinä muuten, jos rahasta on tiukkaa: kampauksen saa teetettyä kampaajakoulussa alle kympillä.
[/quote]Ei aika entinen aika palaa. Täytyy olla tytöllä hieno iltapuku eikä mitään 60 vanhaa körsyä. Sellaset mammat jotka tupakoi, polttaa tupakkaa ja syövä't kaiken maailman herkut niin säästäkää ne rahat tytön iltapukua varten, kengät, meikit, kampaus, manikyyri, vähintään että taksilla mennään ja tullaan ja tietysti kun mennään syömään yhdessä. Tehkää nuori onnelliseksi.
eli mitä neiti haluaa?