Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tästäkö anoppiongelma alkaa? esikoinen 2vkoa

Vierailija
21.10.2010 |

Saimme esikoisemme kaksi viikkoa sitten ja meillä on mennyt tosi hyvin. Tänään kävin yksin ostamassa muutamat imetysliivit, jotka tulivat todella tarpeeseen! Sillä aikaa vauva oli kotona isyyslomalla olevan mieheni kanssa. Olin poissa reilut 2h ja vauva nukkui koko sen ajan.

Mutta voi jestas sitä päivittelyn määrää, minkä sain osakseni kun mieheni iloisesti kertoi äidilleen, että hän oli tänään ekaa kertaa vauvan kanssa yksin. Päivitteli, että pitääkö sitä heti ruveta kaupoissa "ravaamaan", eikö vauvanhoito jaksa paria viikkoa kauempaa kiinnostaa ja lähes syytti minua vauvan heitteillejätöstä.

Olen synnytyksen jälkeen vielä melko herkällä päällä ja oikeasti pahoitin mieleni, mutta nyt jo lähinnä ärsyttää. Lapsihan oli isänsä kanssa, hyvässä hoidossa. Ei tuollaista arvostelua meidän ratkaisusta ja tekemisistä ole ennen anopilta kuullut, tästäkö tämä nyt sitten alkaa?

Miten pitäisi suhtautua? Kohauttaa olkiaan ja ajatella että kukin ajattelee mitä ajattelee? Kertoa, että pahoitti mielensä? Vaatia kommentoinnin ja arvostelun lopettamista? Olla vihainen?

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lapseni oli 2 vk ikäinen kun jouduin yöksi sairaalaan. Jätin surutta lapsen isänsä kanssa kotiin. Ja ihan - hui - pulloruokinnalle. Seuraavan kerran olin työmatkalla yhden yön poissa kun lapsi oli 7 vk ikäinen. Lapsi jäi isän ja pullon kanssa kotiin, minä lypsin omat maitoni siltä ajalta pois. Keltään lähipiiristä en kuullut moitteen sanaa. Ja vaikka olisin kuullutkin, en olisi kuunnellut. Herrajumala sentään. Juuri näiden tilanteiden takia lapsella on (useimmiten) kaksi vanhempaa yhden sijaan.

Vierailija
22/44 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

helposti. Siinä ei ole mitään pahaa.

Mutta anopille voi kehua, miten mahtava poika hänellä on; pärjää vauvan kanssa tosi hienosti kahdestaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

laantua ja ole iloinen siitä, että lapsellasi on suht koht järjissään oleva isoäiti. Meidän lapset eivät ole toista mummiaan koskaan edes nähneet, sillä tämä kuoli noin vuosi ennen esikoisen syntymää ja toinen, nippa nappa 60 täyttänyt, on niin pahasti dementoitunut, että hädin tuskin muistaa lastemme nimet. Ok, sinulla on oikeus mielipahaasi, mutta jotain rajaa ja suhteellisuudentajua kehiin, please.

Vierailija
24/44 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap:n anopin synnytettyä siihen aikaan annettiin rintamaitoa tai pulloa 4 tunnin välein eikä saanut annen tuota väliä antaa.

Mistä 3 sait päähäsi että anoppi oli huolissaan imetyksestä jota isä ei voi tehdä, anoppi tuskin ajatteli lapsen ravinnonsaantia -eihän ennenkään annettu kahden tunnin sisällä.

Olen synnyttänyt ensimmäisen vauvani 1971 jolloin synnytyssairaalassa vauva tuotiin lastenhuoneeseen neljän tunnnin välein, yöllä ei tuotu ollenkaan. Vauvahan vietiin n.20 min. imetyksen aloituksesta takaisin lastenhuoneseen, toivottavasti ei siksi ettei saisi antaa rintamaitoa...

Seuraava vauvani sntyi 1v1kk:n kuluttua ja taas 4 tuntia imetyksen väli.

Isäni nauroi sanoesssaan että hoidan vauvaa "kirja kädessä" kun niin tarkkaan pidin syöttöajat, ei ennen 4 tuntia edellisestä imetyksestä.

Ap:n anoppi ei ehkä ole synnyttänyt vierihoidon aikaan..tai kukaties onkin ja sitten on huolissaan vauvan ravinnon saannista.

Vierailija
25/44 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miettiä miten paljon paskaa sitä on tullut nielleeksi. Anopille voi sanoa, että lapsella on kaksi vanhempaa ja vaikka asia ei sulle mitenkään kuulu, niin olin ostamassa IMETYSLIIVEJÄ. Anopit ja äidit saa muka möläytellä mielipiteitänsä kuinka sattuu, mutta itse pitäis vain kuunnella... Just joo!

Vierailija
26/44 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse aina niellyt kaikki mitä anoppi ja suvun "vanhemma" hetkauttelevat perheestä, lasten kasvatuksesta ym.

Tai onneksi niitä vaikeita ei löydy kun molempien suvusta yksi kappale :)

Meillä on kuitenkin kolmi lapsinen tasapainoinen, omillaan tuleva perhe, jossa ei ole muuten mitään ns. ongelmaa tai muuta mistä oikeasti pitäisi valitella.

Ja lapsetkin on tullut tehtyä jo siinä aikuisässä, joten sen puolestakaan en ole enää mikään teerenpoikanen.

Mutta aina olen kaiken sanomisen niellyt, enää en vaan jaksa...jossakin vaiheessa tulee seinä vastaan ja nykyään osaan sanoa jo takaisin kun tulee lunta tupaan. Ja sekö vasta onkin kauheaa....:)

Pidä omat mielipiteesi ja arvosi tärkeänä varsinkin perheen suhteen, älä välitä vanhoista "kaakattavista akoista".

Mielestäni sinun on kohtuus loukkaantua asiasta, asia ei anopille kuulu joten pitäköön omat mölyt mahassa. Vaikka ei hänen aikanaan ole miehet lapsia hoitaneet, niin hänen on aika siirtyä tähän vuosiluvulle.

Uskon, että itselläsi on tulevaisuudessa helpompi olla jos näytät heti anopille, mitä mieltä olet aiasta. Olen tehnyt itse sen virheen, että olen tosiaan pitänyt mölyt mahassa ja päästänyt muut yläpuolelle.

Joku tuossa sanoi että kun menojalka alkaa vipattamaan, niin kyllä sitten anoppia tarvitaan. Älä siitä murehdi löytyy muitankin lastenhoito apuja eikä tuon tapainen anoppi kuitenkaan niitä lapsia tulevaisuudessa tule hoitamaan. Siitäkin on kokemusta, en valita koska en ole koskaan pyytänytkään lastenhoitoapua enkä pyydä. Omillani olen pärjännyt jo yli 11 vuotta. :) Ja ollaan käyty myös vuosien aikana omissa menoissa "bilettämässä" sen mitä tarvitsee.

Perheesi on tärkeintä ja leijonaemo puolustaa sitä kuolemaan asti ;)

Vierailija
27/44 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on loukkaantunut ihan syystä, mutta itse olisin pahoillani myös miehen puolesta. Jos toinen on oikeasti iloinen ja onnessaan, kun pärjäsivät vauvan kanssa kahdestaan, ja sitten oma äiti vetää mattoa jalkojen alta, ja vähättelee isän merkitystä. Olisi edes kehunut poikaansa.

Kyllä itsekin halusin lähteä hetkiseksi ulos, kun viimeinkin laitokselta kotiin päästiin. Vauvan syötin ja pulloon lypsin varamaitoa... sitten läksin ulos tihkusateeseen pienelle kävelylenkille.. teki niin hyvää, kun sairaala reissu venähti yli viikon mittaiseksi.

Vierailija
28/44 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

poikki kun oli mutissut äidilleni, että xxx sitten (siis minä) on laiska kun panee miehen vaihtamaan vaippoja. Ei sitä ennen miesten tarvinnut kakan pesuun alkaa. Oli vielä pohtinut, että jättääkö mieheni minut kun joutuu ihan kotitöitäkin tekemään ja vaunuja pukkaamaan ulkona, että saan torkut ottaa.

Minua nyt lähinnä vähän nauratti.

Ite menin parin kaverini kanssa yheksi illaksi + yöksi mökille viettämään iltaa, kun esikoinen oli 1 v 1 kk vanha ja olin juuri lopettanut imettämisen. Äitini sitten kysyi aivan tosissaan minulta, että "no kukas tenavaa nyt sitten hoitaa?" Vastasin, että lapsen isä on täysin kykeneväinen hoitamaan pentuaan jopa puoli vuorokautta putkeen;)

Tää sukupolvi ei vaan ole tottunut siihen, että isäkin voi tenavaansa hoitaa!

Ite menin parin kaverini kanssa yheksi illaksi + yöksi mökille viettämään iltaa, kun esikoinen oli 1 v 1 kk vanha ja olin juuri lopettanut imettämisen. Äitini sitten kysyi aivan tosissaan minulta, että "no kukas tenavaa nyt sitten hoitaa?" Vastasin, että lapsen isä on täysin kykeneväinen hoitamaan pentuaan jopa puoli vuorokautta putkeen;)

Tää sukupolvi ei vaan ole tottunut siihen, että isäkin voi tenavaansa hoitaa!

Vierailija
29/44 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ihme, jos anopin kanssa ei mitenkään voi olla, jos herne vedetään nenään ihan joka asiasta. Olit poissa reilut 2h ja sillä aikaa isä imetti vauvaa, eli asiat OK. Vai? Ehkä anoppi mietti, että joko ne nyt sen pullolle opetti, että voivat muutaman viikon kuluttua vaivoiksi lykätä, ja sinä taas hormonimyrskyssäsi halusit todeta kaiken moitteeksi. Sinä olet nyt lopullisesti joutunut aikuiseksi eli opettele myös sitä olemaan. Anopilla on oikeus mielipiteeseensä aivan kuin sinulla omaasi. Vai väitätkö, että tämä kirjoituksesi olisi objektiivinen ja faktapohjainen?

Vierailija
30/44 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ihme, jos anopin kanssa ei mitenkään voi olla, jos herne vedetään nenään ihan joka asiasta.

Olit poissa reilut 2h ja sillä aikaa isä imetti vauvaa, eli asiat OK. Vai? Ehkä anoppi mietti, että joko ne nyt sen pullolle opetti, että voivat muutaman viikon kuluttua vaivoiksi lykätä, ja sinä taas hormonimyrskyssäsi halusit todeta kaiken moitteeksi.

Sinä olet nyt lopullisesti joutunut aikuiseksi eli opettele myös sitä olemaan. Anopilla on oikeus mielipiteeseensä aivan kuin sinulla omaasi. Vai väitätkö, että tämä kirjoituksesi olisi objektiivinen ja faktapohjainen?

Eipä tainnut sinunkaan kirjoutuksesi olla objetiivinen ja faktapohjainen!! :D

Kyllä voisi anoppi mennä ja kasvaa aikuiseksi itsekkin. Ymmärrän että on varmasti kasvanut sellaisena aikakautena että miehet eivät ole kovasti osallistuneet lasten hoitoon ja ei ehkä edes mitään pahaa kommenteillaan tarkoittanut... Silti, voisi anoppikin miettiä miten mielipiteensä ilmaisee. Ei kai se ole anopillakaan oikeutta olla loukkaava ja arvostella poikansa perheen toimintaa miten sattuu.

Vierailija
31/44 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoittajaa mollaamaan.

Kyllä anoppi on sanonut typerästi.

Mun neuvoni on ottaa vaan vähän etäisyyttä, ja sauraavasta mahdollisesta sanomisesta taas lisää etäisyyttä.

Täällä anopilla hieman samaa tapaa ja nuykyään en kerro hänelle mitään muuta, kuin täysin pinnalliset kuulumiset.

Taitaa olla molempien oma valinta. ;o)

Vierailija
32/44 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syytti lähes heitteillejätöstä. Tuo on ap.n tulkinta. Olisi kiva kuulla, mitä anoppi sanoi oikeasti.

Jos joka asiasta alkaa loukkaantumaan, saa hernehtiä jatkuvasti. Tällaiset ihmiset yleensä liioittelevat toisten sanomisia aika lailla.

Vierailija
33/44 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ole kiitollinen siitä, että anoppisi yleensä edes on hengissä.

Vierailija
34/44 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se mieli muuttuu kun tarvii saada ilmainen lastenvahti. Olen sitä mieltä ap että kodissa kodin tavoilla, eli jos lapsesi menee mummulaan hoitoon niin mummu saa hoitaa ihan omilla tavoillaan, jos se ei kelpaa niin hoidat itse lapsesi.

Vierailija
35/44 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta koita antaa sen mennä. Kuuntele sitä miestäsi, ja luota itseesi. :)

Vierailija
36/44 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että anoppi ei välttämättä ole innokas ottamaan vauvaa yökylään, vaikka sinulla ja miehellä menojalka vipattaa. Eli jos nyt vedät pultit anopin sanomisista niin on erittäin todennäköistä, että anoppi ei narinaasi pitkään kuuntele.

että kaikki eivät vie vauvoja hoitoon jotta pääsisivät kimpassa rientoihin. Meidän tenavat eivät ole koskaan olleet yötä pois hoidossa, ovat saaneet nukkua omissa sängyissään pienenä aina. Mies on aivan kykenevä hoitamaan lapsia jos minun täytyy mennä johonkin ja toisinpäin. Viihtelle yhdessä ehtii sitten myöhemminkin kun lapset ovat kasvaneet.

Vierailija
37/44 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyyliin voikohan sitä ollenkaan viedä kun ei mummi kuitenkaan hoida sitä niin kuin minä. Sotkee vielä rytmitkin...

Vierailija
38/44 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin, anopilla, hänkin on synnyttänyt ja käynyt hormoonimyrskyt läpi, pitäisi olla sen verran tilannetajua ettei ala hormoonihuuruissa kieriskelevän äidin äitiytta heti alkumetreillä moittimaan.

Toisekseen, aika moni täällä on synnyttänyt ja muistaa varmasti synnytyksen jälkeisen ajan. Sen kuinka herkästi saattoi asiasta ottaa nokkiinsa. Se kuuluu siihen aikaan ja se on sallittua. Minun mielestäni lähiympäristön pitää osata pitää tuore äiti huomioon tässäkin asiassa.

Kolmanneksi, oli hormoonimyrskyä tai ei, minusta tuollainen arvostelu on asiatonta sekä suhteessa miniään ja varsinkin omaan poikaan.

Neljänneksi, tänne taas on tullut näitä viestejä "ole onnellinen että teillä on isovanhemmat. Ole onnellinen kun minun synnytyksen jälkeinen aika oli niiiin ja niiiiin vaikeaa..." Siis miten nämä asiat kuuluu tähän ap:n viestiin? Ei mitenkään. Voi voi että teillä oli/on vaikeaa. Aloittakaaa oma ketjunne siitä.

Vierailija
39/44 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta eikös anopin pitäisi olla iloinen, että on kasvattanut pojastaan hyvän isän, joka osaa olla vauvan kanssa ja on siitä innostunut. Mä läksin seuraavana päivänä kotiutumisestani ostoksille. Imetys ei eri syistä onnistunut ja piti ostella myös muuta vauvalle. Ja sitten meni jääkaappi rikki ja kävin ostamassa uuden. Onneksi ei ollut anoppia sanomassa, kun jätin vauvan miehen kanssa kotiin.

Vierailija
40/44 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ole kiitollinen siitä, että anoppisi yleensä edes on hengissä.

Yhden anoppi/oma äiti oli kuollut ja toinenkin mummo dementoitunut. Eli pikkasen suhteellisuudentajua toivottiin =)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kuusi