Erosin kirkosta, jotta säästäisin yli 500e.
Olen yh ja rahat ovat tiukilla joka kuukausi. lapset eivät enää käy seurakunnan kerhoissa tai muissa toiminnoissa. päätin, että kirkosta eroaminen on yksi keino saada vähän ylimääräistä rahaa. Jollekin 500e on pieni raha, mutta minulle iso raha vuodessa.
Sopivasti tietysti tuli tämän homokeskustelun aikana erottua. tiedän, että kirkko tekee hyvää työtä, mutta lyhytnäköisesti ajateltua, tuo 500e tuo meidän talouteen myös jotain.
Kommentit (25)
Tuo ettei kirkon palvelut kuuluis kirkkoon kuulumattomille on täyttä pötyä.
Kyse olikin siitä kokeeko saavansa vastinetta rahoillee. En kyllä oikein ymmärrä miksi kirkkoon kuulumattomat halusaa käyttää kirkon palveluita. Mutta jos haluavat, niin ihan vapaasti.
Sitä olen ihmetellyt, ettei kukaan näistä eronneista halua perustaa omaa kirkkoa. Luulisi ihmisiä jo riittävän eronneista uuteen kirkkoonkin. Siis sikäli, kun juuri tuo homo-keskustelu on saanut ihmiset eroamaan. Eri asia on ne jotka eroaa rahan takia.
että suurin osa on eronnut ihan siitä syystä, että ei vaan usko! Minäkin olen kuulunut kirkkoon koko elämäni, mutta tämän kohun seurauksena tajusin, että en todellakaan usko Jumalaan enkä siten ymmärrä miksi kuuluisin kirkkoon, joten erosin.
minulla on lapset kastettu. Enempää ei lapsia tule. maksoin veroa vuosia, koska lapseni kävivät seurakunnan kerhoissa. Ei siksi että meillä uskotaan hartaasti, vaan että toiminta oli sopivaa lapsille.
Tiedän, että kirkko auttaa paljon vähäosaisia. varmasti edelleen käyn seurakunnan järjestämissä kirppiksissä ja tuen sillä tavalla toimintaa.
lapseni kuuluvat edelleen kirkkoon.
palkka on noin 30t. mutta menot ovat suuret. kirkollisvero on 1.75% kunnassa jossa asun.
Kyse olikin siitä kokeeko saavansa vastinetta rahoillee. En kyllä oikein ymmärrä miksi kirkkoon kuulumattomat halusaa käyttää kirkon palveluita. Mutta jos haluavat, niin ihan vapaasti.
Sitä olen ihmetellyt, ettei kukaan näistä eronneista halua perustaa omaa kirkkoa. Luulisi ihmisiä jo riittävän eronneista uuteen kirkkoonkin. Siis sikäli, kun juuri tuo homo-keskustelu on saanut ihmiset eroamaan. Eri asia on ne jotka eroaa rahan takia.