Miten antaisin korvikkeen vauvalle ?
Kun siis vauvan tarvitsee saada sen 600ml päivässä, joten olen jaotellut sen niin että saa 4x150ml.
Aamulla kun herää, annan 150ml korviketta. Hän ei syö aamupuuroa. Sitten kun menee päiväunille annan taas 150ml ( 2-3 aikoihin ). Sitten anna joskus n. 6 aikoihin taas sen 150 ml ja sitten kun mennään yö unille niin sen 150ml.
Ruuan jälkeen tarjoan vettä. Antaisitteko te nuo maidot ruuan jälkeen vai miten ? Onko sillä niin väliä, miten lapsi sen maidon saa
Kommentit (4)
Saa kaksi lämmintä ateriaa ja iltapuuron. Olen jaotellut tuon 150ml sen takia, etten sitten mene sekaisin että koska on annettu se 600ml, koska en tiedä saako sen enempää maitoa antaa.. Kyllä hän enemmänkin joisi. Miten sinusta minun kannattaisi tuo tehdä, tai siis kerralla antaa aina maitoa. Tuon aamupuuron sitten korvaan tuolla maidolla, että edes jotain saisi hieman sinne mahaan.
ap
Se maito määrä, välillä on vaan pakko antaa, jos vaikka herää keskellä yötä, eikä raujotu millään, enkä sitä ole mistään seuraavasta päivästä poistamssa.
Itse varmaan tekisin niin, että antaisin aamulla 200ml, kun ei sitä puuroa syö, miksi ei?
Sitten joko ruoka, maito 200ml, päikkärit, ruoka ja puuro ja maito 200ml.
Jos ei tarvi tuota ilta pulloa, eli nukahtaa ilman sitä, niin sitten varmaan tuossa päivällisen ja lounaan välissä..
Meillä puuro(osa maitoa), maito, päikkärit, lounas, välipala, päivällinen ja ilta velli(maitoa).
ELi aina, jos teet jotain maitoon, vellin, puuron, niin se lasketaan siihen maito määrään.
Ja jos juo velliä, niin ainakin tuo meidän on maitopohjainen jo valmiiksi.
2
Tuosta puurosta sen verran, että vauvalle ei vain maistu se. Aina kun tarjosin aamupuuron, hän joko otti muutaman lusikallisen- tai sitten ei yhtään. Lopetin sitten aamupuuron antamisen, koska turhaan olisin aina koko puuron pois heittänyt.
Luulen, että tarvitsee iltapullon ja illalla senkin takia tykkään antaa maidon, että ei yöllä sitten heräilisi nälkään.
Annan vauvalle muksun puuroja ja nehän on maitopohjaisia, tai niissä on maitoa. Miten tuo maidon määrä sitten tuosta puurosta lasketaan, kun yksi paketti on se 2dl. En ole itse muuten maitoa laittanut ruuan sekaan. Velliä olen kokeillut, muttä hän ei huoli sitä.
Onko sinulla tietoa, kuinka paljon saa/uskaltaa tuota korviketta antaa vauvalle, ilman että olisi vaarallista. Jos meinaan joskus siltä tuntuu, että tuo 6dl ei riittäisi. Neuvolasta kysyin, mutta siellä sanottiin että " sitä saa antaa todella paljon, että on vaarallista " , mutta mikä sitten on tuo " todella paljon ".
Kiitos, kun autat minua :) itselläni tulee vähän avuton olo kun täytyy kysyä .
ap
että tulee turhan monta kertaa tavalaan syötyä. Eli kun me käytetiin 10 kuista hammashoitajalla, niin sanoi, että ruokailuja 5-6 kertaa päivä, maidot lasketaan mukaan.
Mutta jos hän saa vaan sen kaksi ruokaa, niin sittenhän siitä tulee se 6.
Minkä ikäinen, kun riittää kerralla tuo 150ml.?
Meillä oli silleen, että aamupuurossa osa maitoa, päikkäreille mennessä maitoa, sitten ruuat ja iltavellissä maitoa.
Mutta lähinnä se on kai toi syöntien määrä.