Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Liityin juuri kirkkoon! Samoten mieheni.

Vierailija
20.10.2010 |

Eli evankelis-luterilaiseen seurakuntaamme :-).

Lapset (3 kpl) liitetään kirkkoon siinä vaiheessa, kun saamme tiedon siitä, että oma jäsenyytemme on laitettu voimassa olevaksi. Meidän perheestä saadaan siis 5 uutta jäsentä kirkolle.

Haluamme tukea ja noudattaa kristillisiä arvoja, ja kasvattaa lapsemme siinä arvokodissa, jonka em. uskonto seurakuntalaisilleen tarjoaa. ?

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta saattaisit muuttaa mielesi lapsettomuushoitojen suhteen, jos olisitkin itse lapseton. Ulkopuolelta on helppoa laukoa vaikka mitä, kun oikeasti ei sitä tuskaa joudu kestämään.

Vierailija
62/66 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me taas erosimme kirkosta. Emme usko kirkon oppeihin Jeesuksesta, Jumalasta ja Pyhästä Hengestä. Eikä nuo ihmisoikeudetkaan oikein tunnu kirkossa toteutuvan.

HELVETTIINKÖ SIIS AIOTTE MENNÄ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on varsin luonnollista ensin miettiä rauhassa sitä, mitä arvostaa - ja miksi arvostaa. Sen arvopohdinnan jälkeen tehty päätös liittyä kirkkoon tekee minusta varmasti ihan hyvän seurakuntalaisen kaikkiin niihin "tapakirkkolaisiin" verrattuna, jotka vielä kaiken lisäksi nostavat kytkintä heti, kun tulee ensimmäinen töyssy kirkon kanssa. Se, että olemme ottaneet aikaa miettiäksemme asiaa tarkoin, ei tee minusta vastuutonta aikuista. Päinvastoin, mielestäni se juuri on merkki vastuullisuudesta. En minä oletakaan, että pelkkä jäsenyys riittää - aion aktiivisesti ajaa läpi tärkeiksi kokemiani asioita. Kirkossa on tilaa monenlaisille mielipiteille - myös tälle konservatiivisemmalle linjalle, mitä itse edustan vanhemmuudenkysymyksissä. Ap.

"tapakirkkolaisia" parempi ihminen. Joku voisi oikeasti kysyä, että mistä sinä tiedät yhdenkään "tapakirkkolaisen" uskon syvyyden? Mistä tiedät kuinka kauan hän on esim. kirkosta eroamistaan miettinyt? Ei se, ettei käy seurakunnan tilaisuuksissa jne. oikeasti kerro mitään uskosta. Ei oikea kristitty vertaile omaa uskoaan muihin ja pidä muita alempina ja huonompina. Hän miettii vain sitä riittääkö se oma usko ja pystyykö itse noudattamaan uskonsa opetuksia. Eikä kirkon jäsenyyden tarkoitus ole ajaa omia arvojaan läpi kaikille, saada kaikki uskomaan samalla tavalla kuin itse. Kyllä se tarkoitus on sen oman uskon vahvistaminen ja myös se, että antaa muillekin tilaa ja oikeuden käyttää omaa omatuntoaan. Sehän tässä nykykirkossa mättääkin, kun jokainen on ajamassa niitä omia tärkeitä asioitaan, siinä unohtuu lähimmäinen ja se usko kokonaan. Unohdetaan että kirkossa on tasan niin monta mielipidettä kuin on jäsentä, eikä yksikään niistä ole väärä, eikä yhtäkään niistä tarvitse muuttaa. Kuinka sinä voit yksin päättää, miten kaikkien muiden on uskottava?

joten en hetkeäkään epäile, etteikö ole mitä valkoisin lammas laumassa.

Vierailija
64/66 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hieno uutinen!! tervetuloa!

Vierailija
65/66 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehen kanssa kesällä ja kastamaton lapsemme kastettiin samalla seurakunnan jäseneksi. Meidän mielestämme on näinä aikoina varminta valita puolensa ja elää sen mukaisesti, niin lapsenkaan ei sitten kapinointivaiheessaan tarvitse lähteä hakemaan arvotyhjiöönsä lohtua uskonnoista..

Vierailija
66/66 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen kovasti jos sinulla on tuollaisia tuntemuksia ja vasta nyt liityt kirkon jäseneksi.

Niiden arvojen eteen pitää tehdä kyllä muutakin työtä. Pelkkä jäsenyys ei riitä.

Mutta onnea alkaneelle arvojen etsinnälle. Johan se oli aikakin jos on jo kolme lastakin. Tervetuloa vastuulliseen aikuisuuteen.

Mä en kans ymmärrä, mikä herätys nyt oli, varsinkin, kun homoillan jälkeen on todettu monestakin suunnasta, että Räsänen ei edusta näkemyksinään kirkkoa, vaan itseään ja puoluettaan. Kirkko on monessa tapauksessa paljon suvaitsevaisempi ja noudattelee ut:n sanomaa, eikä suinkaan pidä tärkeimpänä ohjenuoranaan jotain mooseksen kirjoja, joissa tuomitaan niin miesten pitkät hiukset kuin homous.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi viisi