Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Liityin juuri kirkkoon! Samoten mieheni.

Vierailija
20.10.2010 |

Eli evankelis-luterilaiseen seurakuntaamme :-).

Lapset (3 kpl) liitetään kirkkoon siinä vaiheessa, kun saamme tiedon siitä, että oma jäsenyytemme on laitettu voimassa olevaksi. Meidän perheestä saadaan siis 5 uutta jäsentä kirkolle.

Haluamme tukea ja noudattaa kristillisiä arvoja, ja kasvattaa lapsemme siinä arvokodissa, jonka em. uskonto seurakuntalaisilleen tarjoaa. ?

Kommentit (66)

Vierailija
22/66 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen kovasti jos sinulla on tuollaisia tuntemuksia ja vasta nyt liityt kirkon jäseneksi.

Niiden arvojen eteen pitää tehdä kyllä muutakin työtä. Pelkkä jäsenyys ei riitä.

Mutta onnea alkaneelle arvojen etsinnälle. Johan se oli aikakin jos on jo kolme lastakin. Tervetuloa vastuulliseen aikuisuuteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos se toimii teillä. Toivottavasti et pety seurakuntasi ihmisiin.

Vierailija
24/66 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän arvojamme vanhemmuudesta konservatiivisen kirkon linja noudattaa, kannatamme myös ajatusta siitä, että on hyvä asia, kun valtion lainsäädäntö pohjaa kristilliseen etiikkaan.

Minä kannatan perushumaanisia arvoja ja niille useimpien valtioiden lait pohjautuukin. Näitä hyviä lakeja kun on ollut olemassa jo ennen kristinuskoakin.

Humaanisiin arvoihin sisältyy myös tasa-arvo, joka mm. takaa kaikille samat oikeudet seksuaalisesta suuntautumisesta huolimatta. Kristillisissä arvoissa näin ei ilmeisesti ole, sen verran moni (huom. ei kaikki) ei sallisi edes avioliittoa homoille.

Vierailija
25/66 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen kovasti jos sinulla on tuollaisia tuntemuksia ja vasta nyt liityt kirkon jäseneksi. Niiden arvojen eteen pitää tehdä kyllä muutakin työtä. Pelkkä jäsenyys ei riitä. Mutta onnea alkaneelle arvojen etsinnälle. Johan se oli aikakin jos on jo kolme lastakin. Tervetuloa vastuulliseen aikuisuuteen.

Minusta on varsin luonnollista ensin miettiä rauhassa sitä, mitä arvostaa - ja miksi arvostaa. Sen arvopohdinnan jälkeen tehty päätös liittyä kirkkoon tekee minusta varmasti ihan hyvän seurakuntalaisen kaikkiin niihin "tapakirkkolaisiin" verrattuna, jotka vielä kaiken lisäksi nostavat kytkintä heti, kun tulee ensimmäinen töyssy kirkon kanssa.

Se, että olemme ottaneet aikaa miettiäksemme asiaa tarkoin, ei tee minusta vastuutonta aikuista. Päinvastoin, mielestäni se juuri on merkki vastuullisuudesta.

En minä oletakaan, että pelkkä jäsenyys riittää - aion aktiivisesti ajaa läpi tärkeiksi kokemiani asioita. Kirkossa on tilaa monenlaisille mielipiteille - myös tälle konservatiivisemmalle linjalle, mitä itse edustan vanhemmuudenkysymyksissä.

Ap.

Vierailija
26/66 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti et pety seurakuntasi ihmisiin.

Mutta samalla vakaasti uskon, että jokainen tuo omalla panoksellaan siihen seurakuntaan jotakin lisää - ja jokaisella on mahdollisuus vaikuttaa.

En anna muiden ihmisten määritellä tunnetilojani kirkosta ja sen tarpeellisuudesta - osaan ajatella ne asiat omalta kohdaltani ihan itse.

Ap.

Vierailija
27/66 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä sivulla se käy tosi nopeasti ja kätevästi:

www.eroakirkosta.fi

Vierailija
28/66 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten vanhoilliset "raamatullisen" elämäntavan vaatijat yleensä, vai aiotteko noudattaa raamatun tekstiä ihan kirjaimellisesti?

Vierailija
29/66 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

edelleen kirkon jäsenenä ja aion äänestää kaikissa vaaleissa ja olla muutenkin aktiivisempi. Olen agnostikko eivätkä kristilliset arvot merkitse minulle juuri mitään :D

Mutta niin kauan kun kyseessä on valtionkirkko, aion olla mukana vaikuttamassa.

Vierailija
30/66 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta niin kauan kun kyseessä on valtionkirkko, aion olla mukana vaikuttamassa.

Se sidos olisi jo korkea aika purkaa ja kirkko saisi järjestää rahoituksensa omin neuvoin. Vasta silloin puhutaan todellisesta valinnanvapaudesta ja tasa-arvosta.

Vierailija
31/66 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on varsin luonnollista ensin miettiä rauhassa sitä, mitä arvostaa - ja miksi arvostaa. Sen arvopohdinnan jälkeen tehty päätös liittyä kirkkoon tekee minusta varmasti ihan hyvän seurakuntalaisen kaikkiin niihin "tapakirkkolaisiin" verrattuna, jotka vielä kaiken lisäksi nostavat kytkintä heti, kun tulee ensimmäinen töyssy kirkon kanssa.

Se, että olemme ottaneet aikaa miettiäksemme asiaa tarkoin, ei tee minusta vastuutonta aikuista. Päinvastoin, mielestäni se juuri on merkki vastuullisuudesta.

En minä oletakaan, että pelkkä jäsenyys riittää - aion aktiivisesti ajaa läpi tärkeiksi kokemiani asioita. Kirkossa on tilaa monenlaisille mielipiteille - myös tälle konservatiivisemmalle linjalle, mitä itse edustan vanhemmuudenkysymyksissä.

Ap.

"tapakirkkolaisia" parempi ihminen. Joku voisi oikeasti kysyä, että mistä sinä tiedät yhdenkään "tapakirkkolaisen" uskon syvyyden? Mistä tiedät kuinka kauan hän on esim. kirkosta eroamistaan miettinyt? Ei se, ettei käy seurakunnan tilaisuuksissa jne. oikeasti kerro mitään uskosta. Ei oikea kristitty vertaile omaa uskoaan muihin ja pidä muita alempina ja huonompina. Hän miettii vain sitä riittääkö se oma usko ja pystyykö itse noudattamaan uskonsa opetuksia.

Eikä kirkon jäsenyyden tarkoitus ole ajaa omia arvojaan läpi kaikille, saada kaikki uskomaan samalla tavalla kuin itse. Kyllä se tarkoitus on sen oman uskon vahvistaminen ja myös se, että antaa muillekin tilaa ja oikeuden käyttää omaa omatuntoaan.

Sehän tässä nykykirkossa mättääkin, kun jokainen on ajamassa niitä omia tärkeitä asioitaan, siinä unohtuu lähimmäinen ja se usko kokonaan. Unohdetaan että kirkossa on tasan niin monta mielipidettä kuin on jäsentä, eikä yksikään niistä ole väärä, eikä yhtäkään niistä tarvitse muuttaa. Kuinka sinä voit yksin päättää, miten kaikkien muiden on uskottava?

Vierailija
32/66 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurakunnasta otettiin yhteyttä; rippikoulun käytyäni meille järjestetään yhteiskastetilaisuus.

En malta odottaa! ?

Ap.

Vierailija
33/66 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt provoilee. Täytyy sanoa että ainakin olet erittäin tuottelias, sitkeä kuin hirvikärpänen ja kaikin puolin kuvottava ihminen.

Vierailija
34/66 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liittykää samalla oikeakielisyysyhdistykseen...

Vierailija
35/66 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt provoilee. Täytyy sanoa että ainakin olet erittäin tuottelias, sitkeä kuin hirvikärpänen ja kaikin puolin kuvottava ihminen.

Not. Onneksi meidän ei tarvitse olla toistemme kanssa tekemisissä tämän enempää; sinä saat pitää oman käsityksesi ja minä pidän omani.

Ap.

Vierailija
36/66 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap.

"tapakirkkolaisia" parempi ihminen. Joku voisi oikeasti kysyä, että mistä sinä tiedät yhdenkään "tapakirkkolaisen" uskon syvyyden? Mistä tiedät kuinka kauan hän on esim. kirkosta eroamistaan miettinyt? Ei se, ettei käy seurakunnan tilaisuuksissa jne. oikeasti kerro mitään uskosta. Ei oikea kristitty vertaile omaa uskoaan muihin ja pidä muita alempina ja huonompina. Hän miettii vain sitä riittääkö se oma usko ja pystyykö itse noudattamaan uskonsa opetuksia.

Eikä kirkon jäsenyyden tarkoitus ole ajaa omia arvojaan läpi kaikille, saada kaikki uskomaan samalla tavalla kuin itse. Kyllä se tarkoitus on sen oman uskon vahvistaminen ja myös se, että antaa muillekin tilaa ja oikeuden käyttää omaa omatuntoaan.

Sehän tässä nykykirkossa mättääkin, kun jokainen on ajamassa niitä omia tärkeitä asioitaan, siinä unohtuu lähimmäinen ja se usko kokonaan. Unohdetaan että kirkossa on tasan niin monta mielipidettä kuin on jäsentä, eikä yksikään niistä ole väärä, eikä yhtäkään niistä tarvitse muuttaa. Kuinka sinä voit yksin päättää, miten kaikkien muiden on uskottava?

Ne ovat vääriä, jotka ovat Raamatun vastaisia.

Vierailija
37/66 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän arvojamme vanhemmuudesta konservatiivisen kirkon linja noudattaa, kannatamme myös ajatusta siitä, että on hyvä asia, kun valtion lainsäädäntö pohjaa kristilliseen etiikkaan.

Minä kannatan perushumaanisia arvoja ja niille useimpien valtioiden lait pohjautuukin. Näitä hyviä lakeja kun on ollut olemassa jo ennen kristinuskoakin. Humaanisiin arvoihin sisältyy myös tasa-arvo, joka mm. takaa kaikille samat oikeudet seksuaalisesta suuntautumisesta huolimatta. Kristillisissä arvoissa näin ei ilmeisesti ole, sen verran moni (huom. ei kaikki) ei sallisi edes avioliittoa homoille.

Kristillinen etiikka tarkoittaa tässä yhteydessä sitä, ettei perinteisiä arvoja vanhemmuudesta lähdetä kyseenalaistamaan liikaa ja, että lapset yhteiskunnassamme tullaan jatkossakin kasvattamaan niiden perusarvojen piirissä, jotka edistävät luonnollista rakkautta (esimerkiksi biologisen äidin ja hänen lapsensa välillä - siinä perinteisimmässä, luonnollisimmassa muodossa kuin mahdollista). Koen myös, että lapsella tulee lähtökohtaisesti olla oikeus saada elää molempien biologisten vanhempiensa kanssa.

Homoilla ja lesboilla (tietenkin) on aivan sama arvo ihmisinä kuin kaikilla muillakin - ja se, mitä aikuiset keskenään, nyt esimerkiksi seksuaalisuutensa alueella, haluavat tehdä (kunhan ketään ei satuteta tmv.), on jokaisen oma asia.

Yhteisen biologisen lapsen syntyminen joko mies- tai naisparille sen sijaan ei ole (biologisesti) mahdollista.

Ja itse kyllä arvotan biologisen, luonnollisen vanhemmuuden sekä äidin että isän rakkauden merkityksen hyvin korkealle. En hyväksy anonyymin sukusolun ideaa (sillä voiko kaiken sen sukunsa geneettisen perimätiedon omaava solu olla koskaan "anonyymi"?), tai hedelmöityshoitoja luovutetuilla sukusoluilla, en myöskään hyväksy kohdun vuokrausta keinona tulla vanhemmiksi.

Mielestäni näiden tärkeiden perusasioiden kyseenalaistamisessa ollaan menty aivan liian pitkälle sen nimissä, että halutaan puolustaa seksuaalivähemmistöjen oikeutta tulla vanhemmiksi. Tai ylipäätään hoidettaessa aikuisen lapsettomuutta. Lääketieteen tarjoamien hoitojen tulisi mielestäni tähdätä yksilön auttamiseen ja oireiden lievittämiseen, ei uuden elämän syntymiseen toisen ihmisen soluilla tilanteessa, jossa se ei muuten olisi mahdollista.

Vanhemmuus ei ole, eikä sen tulisi olla, jokaisen aikuisen subjektiivinen oikeus - vaan asiaa pitäisi ensisijaisesti tarkastella sen syntymässä olevan lapsen kannalta. Mihin lapsella tulee lähtökohtaisesti olla oikeus?

Sekä ymmärrän avioliiton yhteiskunnallisen aseman näiden lasten turvallisen, ja oikeudenmukaisen, kasvuympäristön turvaajana.

Ap.

Vierailija
38/66 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun samoten päätyi samaan paikkaan :D

Vierailija
39/66 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä sivulla se käy tosi nopeasti ja kätevästi: www.eroakirkosta.fi

Joten ole hyvä, ja älä tuo sitä enää mukaan tähän ketjuun. Se ei kuulu tänne millään tavalla.

Ap.

Vierailija
40/66 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ovat vääriä, jotka ovat Raamatun vastaisia.

Raamatun vastaista on tietääkseni myös ensimmäisen kiven heittäminen, itsensä ylentäminen, väärän todistuksen sanominen, avioero yms. pikkujutut VT:n säännöistä puhumattakaan (orjien pito on ihan OK, synnyttänyt nainen on saastainen, samoin kuukautisten aikana ja muut nykymaailmaan olennaisesti istuvat jutut kuten homokammokin). Eipä tuo tunnu paljon uskovaisten tahtia haittaavan tälläkään palstalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yhdeksän