En voi ottaa (mm) siksi tätä vakituista työtä vastaan koska
he eivät jousta yhtään tulevan kesän suhteen, vuosilomaa minulle ehtiis kertyä hikiseen 2-vkoa ja 1-ja 3-luokkalaisteni kesäloma on 11-vkoa.
Mies ei voi pitää kuin max 4vkoa putkeen kesälomaa, suht pieni työyksikkö kyseessä ja vaikka esimiesasemassa onkin niin ei hän silti voi olla kuukausikaupalla poissa.
Mummoja, vaareja, kummeja, ystäävperheitä tms ei ole käytettävissä noiksi määriksi mistä kyse olisi.
Olen siis ollut työtön viimeiset 6v joka kesä, työsuhteeni on minusta riippumattomista syistä päätetty aina kesän ajaksi kuten alallani yleistä on, se hyvä puoli siitä on ollut ettei kesäajan lasten hoitoni ole tuottanut ongelmia.
Nyt saisin vakituisen työn mutta eivätpä anna yhtään palkatonta vaikka selitin tilanteen.
Kommentit (47)
Koululaisille on kesällä kaiken maailman kerhoja ja leirejä. Mut älä ota työtä vaan suosittele tekijäks mua. Mullakin on koululaisia (pieniä) ja silti voisin olla kesän töissä!
joka haluaa tehdä töitä eikä vain olla lomalla.
Ei se niin kalliiksi tule, ei yhtään sen kalliimmaksi kuin jos ottaisit nuo viikot palkatonta!
Viihtyisivätkö he kaksistaan tuon viisi viikkoa?
Entäpä työajat? voitteko rustailla miehen kanssa työajat niin, että päivittäinen lasten yksinoloaika olisi mahdollisimman lyhyt? 7-15, 9-17?
Ottaisin työn vastaan, tässä nyt on kuitenkin useampi kuukausi lapsilla aikaa treenata itsenäisyyttä ja vastuunottoa, kuka tietää, vaikka ehtisit saada potkut ennen kesää!
Palkkaamme hoitajan 5-6vkon ajaksi aivan kuin olisi rahaa maksaa jollekin kohtuullista kk-palkkaa kun itse olen toukokuusta eteenpäin työttömänä.
Ja ei, rahaa ei ole nyttenkään sitä varten sivuun laittaa, koska maksamme vielä edellisen kesän kuluja.
Toisaalta, enpä sellaiselle työnantajalla haluaisi aloittaakaan joka ei tippaakan jousta alle 10v lasten ollessa kyseessä.
Harmi vain hänelle, että olisi minut kuulema ehdottomasti siihen halunnut.
ap
Itsekin olin monena kesänä juuri kouluikäisten kanssa.
Palkka ei ollut huima, mutta olin tyytyväinen, että oli jotain tekemistä.
Kannatan sitä, että palkkaatte jonkun lasten kanssa päiviksi!
Eipä siitä ole pitkä aika kun täällä tuomittiin 1-vkon vastaavasta asiasta lastensuojeluilmolla.
ap
silti valtaosa tekee töitä. Meillä tosin 1.-2.- luokkien välissä pääsee vielä kunnalliseen päivähoitoon. Muilla lapset kyllä pärjää jollain tyylillä kotona. Kukaan tavallinen ihminen ei titääkseni tuon vuoksi voi, tai ei ole varaa kieltäytyä töistä.
jos vakuutukset ja verot eivät ole kunnossa eli palkka 6-8 e/h + sivukulut ja oikea työsopimus. Ei nuoruus oikeuta meitä aikuisia vaatimaan halpatyötä.
En ihan ymmärrä miten on varaa palkattomaan, mutta ei ole varaa maksaa tuolta ajalta palkkaa hoitajalle?
Itsehän aloituksessa sanoit, että olet palkatonta pyytänyt, muttet saa.
niin miksi lapsille hoitaja? Vai olet ollut työttömänä?
Työnantaja ostaa työpanoksesi, ei perhettäsi.
Palkkaamme hoitajan 5-6vkon ajaksi aivan kuin olisi rahaa maksaa jollekin kohtuullista kk-palkkaa kun itse olen toukokuusta eteenpäin työttömänä.
Ja ei, rahaa ei ole nyttenkään sitä varten sivuun laittaa, koska maksamme vielä edellisen kesän kuluja.
Toisaalta, enpä sellaiselle työnantajalla haluaisi aloittaakaan joka ei tippaakan jousta alle 10v lasten ollessa kyseessä.
Harmi vain hänelle, että olisi minut kuulema ehdottomasti siihen halunnut.ap
lapsianne. Ap se on vaan sun asenteesta kiinni, miten sä suhtaudut tuohon, joko niin että ihanaa, kun sain vakiduunin, ja ensi kesänä mulla jo on täyspitkä kesäloma VAI että kun nyt just ei käy niin kuin mä haluun, niin antaa olla koko työpaikka... No, onneksi tästä maasta löytyy vielä työhalukkaita, jotka mielellään ottavat sen sun vakipaikkasi.
hänellä on myös varaa maksaa tuon ajan palkkansa hoitajalle, siis jos on töissä ja lapsilla hoitaja! Mutta eipä taida ap:ta kiinnostaa työnteko..
niinpä, mutta se vain olisi ollut pakko ottaa koska en voi lapsiani jättää heitteillekään.
Mutta kun ei työnantajataho sen vertaa jousta ja pysty perhelähtökohtaisesti ajattelemaan niin...
ap
kerran siihen on varaa? Vai onko ap:n mies niitä isiä, joita kammoksuttaa ajatuskin joutua viettämään päiväkausia omien lastensa kanssa?
Joskus on vaan mietittävä mikä on järkevää. Teille olis nyt järkevintä ottaa lapsille kotiin hoitaja toksi ajaksi ja sä saisit vakipaikan. Yksinkertaista. Vaikka se menis +-0 sen kuukauden, siitä eteenpäin teillä olis sun tulot, et olis työtön!
Olisin tyytynyt 2-vkoon palkatonta tuon 2-vkon vuosiloman lisäksi, mutta ei niin ei.
Omapahan on menetyksensä kun kerta niin haluaisivat minut sinne mutta olen tätä myöten täynnä (käsi katossa) tämän alan selkänahan repimismentaliteettia että haistakoot vain.
ap
Asutko pks:lla?