Ihmisten ajattelukyvyn puutteen huomaa kyllä kaupassa
Muun muassa hedelmäosastolla huomaa että kaikki ihmiset eivät hoksaa ja osaa ajatella siinä vaiheessa kun hedelmiä ostetaan ja punnitaan ja laitetaan ostoskoriin.
Jännä seurata kuinka jotkut tekee eri lailla.
Vaikka kysessa pikkujuttu, pidän kuvaavana juuri näitä pieniäkin asioita miten toimitaan..
Sama se on metrolaiturilla, 70-80% ihmisistä tunkee itsensä ensimmäiseen vaunuun vaikka taulussa merkintä että seuraava juna on lyhyempi ja olisi hyvä asettua kauemmas jos meinaa löytää istumapaikan..
Kommentit (82)
Mikään ei ole kassalla rasittavampaa kuin ihmiset, jotka laittavat kaikki hevi-tuotteet samaan pussiin ja tarrat tietysti vielä mahdollisimman lähekkäin, että ne on hankala saada lukijan eteen yksi kerrallaan. Sitten nostetaan iso huuto, kun tomaatti onkin tullut kaksi kertaa.
että monet laittavat kaikki hevi-ostokset omiin pusseihinsa, vaikka usein yksikin riittäisi?
Se on nimittäin asia jota itse ihmettelen. Että miksi jos ostaa esim. 2 omenaa ja 2 appelsiinia ne pitää laittaa omiin pusseihinsa, kun voisi laittaa vaan yhteen ja liimana tarrat siihen. Tietty kaikkea ei ole kiva tunkea yhteen pusiin, esim. multaisia perunoita ja viinirypäleitä. Mutta miksi monet pussittaa esim. banaanit?
Tässä vastauksessa se oikea vastaus tuli, onneksi olkoon!! (Ja missäköhän lauseessa..sanokaa vielä se).
Ap
Siksi että te saatte ajatella. Muuten olis ollu liian helppoa...
että monet laittavat kaikki hevi-ostokset omiin pusseihinsa, vaikka usein yksikin riittäisi?
Se on nimittäin asia jota itse ihmettelen. Että miksi jos ostaa esim. 2 omenaa ja 2 appelsiinia ne pitää laittaa omiin pusseihinsa, kun voisi laittaa vaan yhteen ja liimana tarrat siihen. Tietty kaikkea ei ole kiva tunkea yhteen pusiin, esim. multaisia perunoita ja viinirypäleitä. Mutta miksi monet pussittaa esim. banaanit?
Tässä vastauksessa se oikea vastaus tuli, onneksi olkoon!! (Ja missäköhän lauseessa..sanokaa vielä se).
ApSiksi että te saatte ajatella. Muuten olis ollu liian helppoa...
Tai sitten et vaan osaa kirjoittaa kovin selvästi.
kun ei enää osaa edes omia ruokaostoksia tehdä toisten mieliksi :(
mutta laitan tarrat etäälle, että ne olisi helppo lukea. Ja tosiaan aina kerron että pussissa on x eri juttua.
Saanko synninpäästön :)
Mikään ei ole kassalla rasittavampaa kuin ihmiset, jotka laittavat kaikki hevi-tuotteet samaan pussiin ja tarrat tietysti vielä mahdollisimman lähekkäin, että ne on hankala saada lukijan eteen yksi kerrallaan. Sitten nostetaan iso huuto, kun tomaatti onkin tullut kaksi kertaa.
pakkaan tosin banaanit aina päälimmäiseksi.
koska niin estän muita ostoksia likaantumasta. Kypsän banaanin "kärkestä" irtoaa aina sen verran likaa, että saa maitotölkin suttuiseksi.
muuten laitan kaikki kyllä kiltisti omiin pusseihinsa. Olen ollut kaupassa töissä kassalla ja kyllä muuten on harvinaisen rasittavia ne "kaikki samassa pussissa-tyypit"!! Paljon enemmän aikaa menee siihen että sit yhtä pussia siinä kääntelee ja vääntelee niin että saa varmasti ne kaikki laput siihen lukijan eteen. Ja se lukia vielä monesti pussia käännellessä saattaa ottaa kaksi kertaa jonkin tuotteen...
Ja mä ainakin moneen tarkoitukseen uusiokäytän niitä pusseja kotona. Totta että niitä kertyy paljon kun syödään paljon hedelmiä ja kasviksia, mutta tähän asti ainakin niille on löytynyt kyllä kotoa käyttöä lasten askarteluihin, kissankakkapusseina...
mahtaa olla mukavaa
olla ainoa ihminen maailmassa, joka osaa ajatella =D
ApSiksi että te saatte ajatella. Muuten olis ollu liian helppoa...
Tai sitten et vaan osaa kirjoittaa kovin selvästi.
Kirjoitin tahallaan noin, en vahingossa.
Ap
Niitäkin ihmisiä on, jotka laittavat joka ikisen ostoksen omaan pikkupussiinsa. Sitten kaivellaan tuotteet pusseista, otetaan hinta ja laitetaan ne takaisin. Se on aina yhtä hilpeää :D Eikö täällä kukaan käytä kestohedelmäpusseja?
mahtaa olla mukavaa
olla ainoa ihminen maailmassa, joka osaa ajatella =D
Tiedoksi sulle, meitä lienee useita..D
koska teen niille pelisäännöt selväksi ennen valintaa. Kerron ystävällisesti mutta tiukasti, että meidän perheessä ei katsota erityishedelmiä hyvällä.
Käytöshäiriöiset olen jättänyt sitten aina kauppaan, ja hyvin on selvitty. Harkitsemme tosin sijaishedelmäperheeksi ryhtymistä. Voisimme esim. ottaa aina viikonlopuksi yhden sijoitusomenan, joka saisi nauttia tavallisesta hedelmäperhe-elämästä ihan kotimaisten lajikkeiden kanssa. Olen siis jo huomannu, että maahanmuuttajataustaiset hedelmät eivät oikein meinaa sopeutua meidän kori-/kärrysääntöihin.
Tällä menetelmällä on saatu hyvi hedelmät pysymään järjestyksessä. Kasvisten ja vihannesten kanssa onkin sitten vielä miettimistä...
Meillä ei ole kissaa eikä koiraa, eikä hedelmäpusseille ole juuri mitään käyttöä. Yritän käyttää niitä esim. elmukelmun sijaan (esim. juustot pakataan meillä kelmun sijaan hedelmäpusseihin kotona mutta silti niitä kertyy ja kertyy ja kertyy...
Kestopusseja olen kokeillut, mutta koin ne hankaliksi (tarrat irtoili, pussit aukeili). No, saapahan myyjät päästellä höyryjä kun aion jatkossakin kartella muovipussien ostamista mahdollisimmnan paljon (toki yritän helpottaa heidän työtään laittamalla hintalaput tarpeeksi kauas toisistaan yms), vaikka kassalla menisikin 30 s kauemmin aikaa. Olisipa kaupoissa paperisia hedelmäpusseja!
muuten laitan kaikki kyllä kiltisti omiin pusseihinsa. Olen ollut kaupassa töissä kassalla ja kyllä muuten on harvinaisen rasittavia ne "kaikki samassa pussissa-tyypit"!! Paljon enemmän aikaa menee siihen että sit yhtä pussia siinä kääntelee ja vääntelee niin että saa varmasti ne kaikki laput siihen lukijan eteen. Ja se lukia vielä monesti pussia käännellessä saattaa ottaa kaksi kertaa jonkin tuotteen...
Ja mä ainakin moneen tarkoitukseen uusiokäytän niitä pusseja kotona. Totta että niitä kertyy paljon kun syödään paljon hedelmiä ja kasviksia, mutta tähän asti ainakin niille on löytynyt kyllä kotoa käyttöä lasten askarteluihin, kissankakkapusseina...
Tää on kyllä typeryydessään ehkä yksi hauskimmista ketjuista av:lla. Ap, joka panttaa suurta totuutta partaansa nauraen, kun mammat yrittää arvuutella. Aivan hulvatonta!
koska teen niille pelisäännöt selväksi ennen valintaa. Kerron ystävällisesti mutta tiukasti, että meidän perheessä ei katsota erityishedelmiä hyvällä. Käytöshäiriöiset olen jättänyt sitten aina kauppaan, ja hyvin on selvitty. Harkitsemme tosin sijaishedelmäperheeksi ryhtymistä. Voisimme esim. ottaa aina viikonlopuksi yhden sijoitusomenan, joka saisi nauttia tavallisesta hedelmäperhe-elämästä ihan kotimaisten lajikkeiden kanssa. Olen siis jo huomannu, että maahanmuuttajataustaiset hedelmät eivät oikein meinaa sopeutua meidän kori-/kärrysääntöihin. Tällä menetelmällä on saatu hyvi hedelmät pysymään järjestyksessä. Kasvisten ja vihannesten kanssa onkin sitten vielä miettimistä...
Meillä ei ole kissaa eikä koiraa, eikä hedelmäpusseille ole juuri mitään käyttöä. Yritän käyttää niitä esim. elmukelmun sijaan (esim. juustot pakataan meillä kelmun sijaan hedelmäpusseihin kotona mutta silti niitä kertyy ja kertyy ja kertyy... Kestopusseja olen kokeillut, mutta koin ne hankaliksi (tarrat irtoili, pussit aukeili). No, saapahan myyjät päästellä höyryjä kun aion jatkossakin kartella muovipussien ostamista mahdollisimmnan paljon (toki yritän helpottaa heidän työtään laittamalla hintalaput tarpeeksi kauas toisistaan yms), vaikka kassalla menisikin 30 s kauemmin aikaa. Olisipa kaupoissa paperisia hedelmäpusseja!
muuten laitan kaikki kyllä kiltisti omiin pusseihinsa. Olen ollut kaupassa töissä kassalla ja kyllä muuten on harvinaisen rasittavia ne "kaikki samassa pussissa-tyypit"!! Paljon enemmän aikaa menee siihen että sit yhtä pussia siinä kääntelee ja vääntelee niin että saa varmasti ne kaikki laput siihen lukijan eteen. Ja se lukia vielä monesti pussia käännellessä saattaa ottaa kaksi kertaa jonkin tuotteen... Ja mä ainakin moneen tarkoitukseen uusiokäytän niitä pusseja kotona. Totta että niitä kertyy paljon kun syödään paljon hedelmiä ja kasviksia, mutta tähän asti ainakin niille on löytynyt kyllä kotoa käyttöä lasten askarteluihin, kissankakkapusseina...
Meillä ei ole kissaa eikä koiraa, eikä hedelmäpusseille ole juuri mitään käyttöä. Yritän käyttää niitä esim. elmukelmun sijaan (esim. juustot pakataan meillä kelmun sijaan hedelmäpusseihin kotona mutta silti niitä kertyy ja kertyy ja kertyy...
Kestopusseja olen kokeillut, mutta koin ne hankaliksi (tarrat irtoili, pussit aukeili). No, saapahan myyjät päästellä höyryjä kun aion jatkossakin kartella muovipussien ostamista mahdollisimmnan paljon (toki yritän helpottaa heidän työtään laittamalla hintalaput tarpeeksi kauas toisistaan yms), vaikka kassalla menisikin 30 s kauemmin aikaa. Olisipa kaupoissa paperisia hedelmäpusseja!
Tottakai joku muu ratkaisu oiskin parempi kun nuo muovipussit, mutta koitan niille sitten keksiä käyttöä kotona ettei mene hukkaan. En vaan osaa laittaa samaan pussiin montaa lajiketta, kun itseä kassalla se aina hermostutti.
Viimeksi meillä tytöt pusseista askarteli keijunsiipiä barbeille. Pojat käyttää autoratoja palikoista yms. tehdessään hedelmäpusseja järvinä ja jäänä. Ompa meillä joskus tehty hedelmäpusseista näyttävä barbin hääpukukin kimalteen ja kauniiden nauhojen kanssa... Tytöt varsinkin tykkää askarrella ja keksivät monenmoista.
koska teen niille pelisäännöt selväksi ennen valintaa. Kerron ystävällisesti mutta tiukasti, että meidän perheessä ei katsota erityishedelmiä hyvällä.
Käytöshäiriöiset olen jättänyt sitten aina kauppaan, ja hyvin on selvitty. Harkitsemme tosin sijaishedelmäperheeksi ryhtymistä. Voisimme esim. ottaa aina viikonlopuksi yhden sijoitusomenan, joka saisi nauttia tavallisesta hedelmäperhe-elämästä ihan kotimaisten lajikkeiden kanssa. Olen siis jo huomannu, että maahanmuuttajataustaiset hedelmät eivät oikein meinaa sopeutua meidän kori-/kärrysääntöihin.
Tällä menetelmällä on saatu hyvi hedelmät pysymään järjestyksessä. Kasvisten ja vihannesten kanssa onkin sitten vielä miettimistä...
Ei stna! *putsaa näyttöä roiskeista*
käytän kestopusseja, eikä ole tarrat irtoillu. Uskomatonta, ettei useammat käytä niitä. Mä saan leipäpusseista sitten niitä säästettäviä pusseja kotiin, niitäkin silloin tällöin tarvitaan.
sillä tarvitsen niitä pusseja myöhemmin, enkä viitsi turhaan pusseja ostaa, kun näin saan ilmaiseksi :)
t. hömelö hedelmien ostaja