Ihmisten ajattelukyvyn puutteen huomaa kyllä kaupassa
Muun muassa hedelmäosastolla huomaa että kaikki ihmiset eivät hoksaa ja osaa ajatella siinä vaiheessa kun hedelmiä ostetaan ja punnitaan ja laitetaan ostoskoriin.
Jännä seurata kuinka jotkut tekee eri lailla.
Vaikka kysessa pikkujuttu, pidän kuvaavana juuri näitä pieniäkin asioita miten toimitaan..
Sama se on metrolaiturilla, 70-80% ihmisistä tunkee itsensä ensimmäiseen vaunuun vaikka taulussa merkintä että seuraava juna on lyhyempi ja olisi hyvä asettua kauemmas jos meinaa löytää istumapaikan..
Kommentit (82)
En tarkoittanut askartelua pusseista, vaan se oikea vastaus oli yhdellä vastaajalla. Liittyy kyllä muovipusseihin.
Ap
En tarkoittanut askartelua pusseista, vaan se oikea vastaus oli yhdellä vastaajalla. Liittyy kyllä muovipusseihin.
Ap
Niin kyllä me jo tajuttiin että hait sitä että hedelmät pitäs laittaa samaan pussiin, eikä tuhlata niistä pusseja... Mutta sä et tainnut ap tajuta että ihmiset keskusteli tässä myös omista tottumuksistaan... :D
En voinut kun hekottaa ääneen lukiessani tän aloituksen!
koska teen niille pelisäännöt selväksi ennen valintaa. Kerron ystävällisesti mutta tiukasti, että meidän perheessä ei katsota erityishedelmiä hyvällä.
Käytöshäiriöiset olen jättänyt sitten aina kauppaan, ja hyvin on selvitty. Harkitsemme tosin sijaishedelmäperheeksi ryhtymistä. Voisimme esim. ottaa aina viikonlopuksi yhden sijoitusomenan, joka saisi nauttia tavallisesta hedelmäperhe-elämästä ihan kotimaisten lajikkeiden kanssa. Olen siis jo huomannu, että maahanmuuttajataustaiset hedelmät eivät oikein meinaa sopeutua meidän kori-/kärrysääntöihin.
Tällä menetelmällä on saatu hyvi hedelmät pysymään järjestyksessä. Kasvisten ja vihannesten kanssa onkin sitten vielä miettimistä...
Kerro vielä miten teet selväksi ne pelisäännöt. oon yrittäny samaa mutta aina ne hetelmät vaan vetää pitemmän korren ja sinkoilee ympäriinsä. Jos ei vielä kaupassa niin viimeistään kotona juoksen ympäri keittiötä... Aloitatko hyvässä rakentavassa hengessä keskustelun vai sanotko heti suoraan, että se on perkele semmonen juttu että...? =)
koska teen niille pelisäännöt selväksi ennen valintaa. Kerron ystävällisesti mutta tiukasti, että meidän perheessä ei katsota erityishedelmiä hyvällä. Käytöshäiriöiset olen jättänyt sitten aina kauppaan, ja hyvin on selvitty. Harkitsemme tosin sijaishedelmäperheeksi ryhtymistä. Voisimme esim. ottaa aina viikonlopuksi yhden sijoitusomenan, joka saisi nauttia tavallisesta hedelmäperhe-elämästä ihan kotimaisten lajikkeiden kanssa. Olen siis jo huomannu, että maahanmuuttajataustaiset hedelmät eivät oikein meinaa sopeutua meidän kori-/kärrysääntöihin. Tällä menetelmällä on saatu hyvi hedelmät pysymään järjestyksessä. Kasvisten ja vihannesten kanssa onkin sitten vielä miettimistä...
Nyt täytyy itsekin harkita sijaishedelmäperheyttä, ettei jää pekkaa pahemmaksi. Tahdomme toki kantaa kortemme kekoon hedelmien kotouttamisessa.
ApNiin kyllä me jo tajuttiin että hait sitä että hedelmät pitäs laittaa samaan pussiin, eikä tuhlata niistä pusseja... Mutta sä et tainnut ap tajuta että ihmiset keskusteli tässä myös omista tottumuksistaan... :D
Ei, en hakenut tuota vastausta. Ap
ApNiin kyllä me jo tajuttiin että hait sitä että hedelmät pitäs laittaa samaan pussiin, eikä tuhlata niistä pusseja... Mutta sä et tainnut ap tajuta että ihmiset keskusteli tässä myös omista tottumuksistaan... :D
Ei, en hakenut tuota vastausta. Ap
No mulle ainakin on nyt jo ihan sama mitä vastausta sä ap tässä metsästit ja niin taitaa olla monelle muulekkin. Paremmat jutut ja naurut irtosi ihan toisilta kirjottajilta... Ap varmaan jossain vaiheessa sitten kertoo mitä tarkoitti jos se on niin tärkeää.
että monet laittavat kaikki hevi-ostokset omiin pusseihinsa, vaikka usein yksikin riittäisi? Se on nimittäin asia jota itse ihmettelen. Että miksi jos ostaa esim. 2 omenaa ja 2 appelsiinia ne pitää laittaa omiin pusseihinsa, kun voisi laittaa vaan yhteen ja liimana tarrat siihen. Tietty kaikkea ei ole kiva tunkea yhteen pusiin, esim. multaisia perunoita ja viinirypäleitä. Mutta miksi monet pussittaa esim. banaanit?
Tässä vastauksessa se oikea vastaus tuli, onneksi olkoon!! (Ja missäköhän lauseessa..sanokaa vielä se). Ap
saisi olla melkoinen pussi että sinne mahtuisi pari kiloa mandariineja ja kilo omenoita ja nippu banaaneja. Nih.
että monet laittavat kaikki hevi-ostokset omiin pusseihinsa, vaikka usein yksikin riittäisi? Se on nimittäin asia jota itse ihmettelen. Että miksi jos ostaa esim. 2 omenaa ja 2 appelsiinia ne pitää laittaa omiin pusseihinsa, kun voisi laittaa vaan yhteen ja liimana tarrat siihen. Tietty kaikkea ei ole kiva tunkea yhteen pusiin, esim. multaisia perunoita ja viinirypäleitä. Mutta miksi monet pussittaa esim. banaanit?
Tässä vastauksessa se oikea vastaus tuli, onneksi olkoon!! (Ja missäköhän lauseessa..sanokaa vielä se). Ap
saisi olla melkoinen pussi että sinne mahtuisi pari kiloa mandariineja ja kilo omenoita ja nippu banaaneja. Nih.
Jätesäkit vaan suurpeheitä varten tuonne heviosastolle, ettei vaan mene eri pusseihin ne hedelmät! ;)
pussithan on turhia. kasaa ne omenat siihen vaaalle ja siitä koriin. kassalla ne voi kätevästi kipata siitä korista hihnalle. joskus vaan kassat on niin hitaita että niillä menee miljoona vuotta etsiä että missä hedelmässä se tarra onkaan, mutta sitten yllätän ne ja ne kaikki tarrat on maitotölkin kyljessä järjestyksessä. rasittaa vaan sanoa aina siitä kun ei kassaneidit ikinä muista sitä.
tai ainakin minä ymmärsin etät pussinsäästäjät pistää samaan pussiin silloin kun ostettavaa on vähän, vaikka 4 mandariinia ja 1 päärynä.
Vai ymmärsinkö väärin?
En tarkoita tuota että samaan pussiin lykätään kaikki. Se mitä ajan takaa, on tuossa ylempänä ja se on sanottu selvästi...onpa vaikeaa.
En tarkoita tuota että samaan pussiin lykätään kaikki. Se mitä ajan takaa, on tuossa ylempänä ja se on sanottu selvästi...onpa vaikeaa.
Sitä en ymmärrä miksi seuraavat tuotteet tarvitsevat pussin yksittäin ostettaessa (tai yleensäkään mikään mitä ostetaan yksi kappale): Kokonainen kaali, meloni, kokonainen kukkakaali, kurkku, jne.
En kyllä tajua, miksi vastaan tähän ääliömäisen ketjuun, mutta...
Jos on paperipusseja, panen kaikki eri pusseihin, koska käytän niitä biojätepusseina, jos on muovisia, panen kaikki samaan pussiin, koska en halua muovijätettä.
Metrossa yritän mennä sellaiseen vaunuun, joka on mahdollisimman lähellä ulosmenoaukkoa toisessa päässä. Istumapaikka ei ole niin tärkeä.
Ja mitä tarkoittaa, että "taulussa merkintä että seuraava juna on lyhyempi ja olisi hyvä asettua kauemmas jos meinaa löytää istumapaikan.."? Mikä seuraava juna? Se juna johon olen menossa vai sitä seuraava? Ja sama määrä niitä istumapaikkoja on ensimmäisen vaunun kohdalla vaikka juna olisi lyhyempikin. Saat kyllä "Tikusta epäselvää asiaa" -kirjoituskilpailun ensimmäisen palkinnon!
Sitä en ymmärrä miksi seuraavat tuotteet tarvitsevat pussin yksittäin ostettaessa (tai yleensäkään mikään mitä ostetaan yksi kappale): Kokonainen kaali, meloni, kokonainen kukkakaali, kurkku, jne.
Samaa mieltä, jos ostan kaalin, kiinnitän sen lapun
kaalinkerän kantaosaan, jota en syö.
On muutakin missä ei tarvita pussia ja tässä sitä asiaa haen.
ap
En kyllä tajua, miksi vastaan tähän ääliömäisen ketjuun, mutta...
Jos on paperipusseja, panen kaikki eri pusseihin, koska käytän niitä biojätepusseina, jos on muovisia, panen kaikki samaan pussiin, koska en halua muovijätettä.
Metrossa yritän mennä sellaiseen vaunuun, joka on mahdollisimman lähellä ulosmenoaukkoa toisessa päässä. Istumapaikka ei ole niin tärkeä.
Ja mitä tarkoittaa, että "taulussa merkintä että seuraava juna on lyhyempi ja olisi hyvä asettua kauemmas jos meinaa löytää istumapaikan.."? Mikä seuraava juna? Se juna johon olen menossa vai sitä seuraava? Ja sama määrä niitä istumapaikkoja on ensimmäisen vaunun kohdalla vaikka juna olisi lyhyempikin. Saat kyllä "Tikusta epäselvää asiaa" -kirjoituskilpailun ensimmäisen palkinnon!
Mäkin käytän paperipusseja samasta syystä.
Ja se lyhyt juna tarkoittaa että juna ei ole koko laiturin pituinen, vaan toinen pää pysähtyy sen oranssin viivan luo.
Olen huomannut että aika paljon ihmisiä odottaa junaa juuri siellä päässä minne juna ei pysähdy.
Sitten kaikki änkeävät siitä yhdestä ovesta, tämä on ns. laumakäyttäytymistä.
Yksi (a)asiakas on unohtanut punnita hedelmänsä. Toinen (a)asiakas muistaa ostoksia liukuhihnalle latoessaan, että "ai niin, unohdin ottaa sitä, voisinko käydä äkkiä hakemassa..."
Ihan järkyttävää ja osoittaa kyllä ihan kamalaa ajattelukyvyn puutetta!
Itse pussitan hedelmät hevi-osaston biopusseihin, toivottavasti teidän muidenkin kaupoista löytyy niitä. Uusiokäyttöä ei tarvinne selittää edes ap:lle :)
Siis asiani liittyi hedelmiin, pusseihin ja turhaan pussitukseen. Ja se oikea havainto on tuossa ylempänä.. ap
Näin monta lukijaa tarvittiin että arvoitus ratkesi. Ja kai tajusit pointin?
paskavaipat hedelmä pusseihin niin ei haise niin pahasti.