Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmisten ajattelukyvyn puutteen huomaa kyllä kaupassa

Vierailija
20.10.2010 |

Muun muassa hedelmäosastolla huomaa että kaikki ihmiset eivät hoksaa ja osaa ajatella siinä vaiheessa kun hedelmiä ostetaan ja punnitaan ja laitetaan ostoskoriin.

Jännä seurata kuinka jotkut tekee eri lailla.

Vaikka kysessa pikkujuttu, pidän kuvaavana juuri näitä pieniäkin asioita miten toimitaan..

Sama se on metrolaiturilla, 70-80% ihmisistä tunkee itsensä ensimmäiseen vaunuun vaikka taulussa merkintä että seuraava juna on lyhyempi ja olisi hyvä asettua kauemmas jos meinaa löytää istumapaikan..

Kommentit (82)

Vierailija
61/82 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä ne pysyy kiinni. ot.

Kokeilin jossain vaiheessa myös kestopusseja (niitä ohuesta kankaasta tehtyjä), mutta laput irtoili ja pussin narut aukeili.

Vierailija
62/82 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

välttämättä eikä melooneja, koska kuoria ei syödä. Mutta kyllä mä mielelläni laitan pussiin kaalinkerän, jottei se enempiä likaannu, koska se on usein syömäkelpoista kaikki.

Tyhmempää minusta heittää ruokaa roskiin kuin ottaa tuotteelle pussi, jonka käyttää vielä kotona uudestaan. Eli ei osta sitten esim. roskapusseja erikseen. Säästää omia rahoja ja osin luontoakin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/82 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän paras aloitus! :DDD

vedet silmissä nauran nyt... pitäsköhän mennä nukkumaan.

ap voisi kehitellä lisää arvoituksia.

Vierailija
64/82 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pussitan kaalin, vesimelonin yms. siksi, että niiden kuljettaminen muiden ostosten kanssa samassa muovipussissa on hyvin hankalaa ja tilaavievää. On siis järkevää pakata se kaali hedelmäpussiin ja kantaa se sillä kotiin sen sijaan että joutuisi ostamaan yhden ISON muovikassin enemmän:) Ja lapsikin voi kantaa.. Käytän paljon kyllä kangaskasseja, monet ovat niin pieniä, ettei niihin edes mahdu melooni.

Näin ainakin meillä, kun tehdään kerran viikossa 5-henkisen perheen ostokset.

Vierailija
65/82 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei nyt olis aapeella pikkasen liioittelulisää tuossa.

Kaikille ei muuten ole tärkeintä se, että saa istumapaikan, vaan toiset menevät sellaiseen vaunuun josta pääsee mahdollisimman nopeasti eteenpäin, ts. määräasemasta riippuen eka, vika tai keskimmäinen vaunu. Itse metsästän myös istumapaikkaa, ekassa vaunussa niitä itse asiassa saattaa olla enemmän kuin keskellä, riippuen vähän mihin aikaan ja missä kohtaa metroverkkoa kulkee.

Vierailija
66/82 |
20.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että monet laittavat kaikki hevi-ostokset omiin pusseihinsa, vaikka usein yksikin riittäisi?

Se on nimittäin asia jota itse ihmettelen. Että miksi jos ostaa esim. 2 omenaa ja 2 appelsiinia ne pitää laittaa omiin pusseihinsa, kun voisi laittaa vaan yhteen ja liimana tarrat siihen. Tietty kaikkea ei ole kiva tunkea yhteen pusiin, esim. multaisia perunoita ja viinirypäleitä. Mutta miksi monet pussittaa esim. banaanit?

Tässä vastauksessa se oikea vastaus tuli, onneksi olkoon!! (Ja missäköhän lauseessa..sanokaa vielä se).

Ap

Siis asiani liittyi hedelmiin, pusseihin ja turhaan pussitukseen. Ja se oikea havainto on tuossa ylempänä.. ap

Vierailija
67/82 |
20.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole kissaa eikä koiraa, eikä hedelmäpusseille ole juuri mitään käyttöä. Yritän käyttää niitä esim. elmukelmun sijaan (esim. juustot pakataan meillä kelmun sijaan hedelmäpusseihin kotona mutta silti niitä kertyy ja kertyy ja kertyy...

Kestopusseja olen kokeillut, mutta koin ne hankaliksi (tarrat irtoili, pussit aukeili). No, saapahan myyjät päästellä höyryjä kun aion jatkossakin kartella muovipussien ostamista mahdollisimmnan paljon (toki yritän helpottaa heidän työtään laittamalla hintalaput tarpeeksi kauas toisistaan yms), vaikka kassalla menisikin 30 s kauemmin aikaa. Olisipa kaupoissa paperisia hedelmäpusseja!

muuten laitan kaikki kyllä kiltisti omiin pusseihinsa. Olen ollut kaupassa töissä kassalla ja kyllä muuten on harvinaisen rasittavia ne "kaikki samassa pussissa-tyypit"!! Paljon enemmän aikaa menee siihen että sit yhtä pussia siinä kääntelee ja vääntelee niin että saa varmasti ne kaikki laput siihen lukijan eteen. Ja se lukia vielä monesti pussia käännellessä saattaa ottaa kaksi kertaa jonkin tuotteen...

Ja mä ainakin moneen tarkoitukseen uusiokäytän niitä pusseja kotona. Totta että niitä kertyy paljon kun syödään paljon hedelmiä ja kasviksia, mutta tähän asti ainakin niille on löytynyt kyllä kotoa käyttöä lasten askarteluihin, kissankakkapusseina...

Ilmaisia roskapusseja siis.

Banaanit pussitan, jos ovat tahmeita. Joskus osuu siisti puntti, silloin en laita pussiin.

Vierailija
68/82 |
20.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan järkyttävää ja osoittaa kyllä ihan kamalaa ajattelukyvyn puutetta!

Itse pussitan hedelmät hevi-osaston biopusseihin, toivottavasti teidän muidenkin kaupoista löytyy niitä. Uusiokäyttöä ei tarvinne selittää edes ap:lle :)

että monet laittavat kaikki hevi-ostokset omiin pusseihinsa, vaikka usein yksikin riittäisi? Se on nimittäin asia jota itse ihmettelen. Että miksi jos ostaa esim. 2 omenaa ja 2 appelsiinia ne pitää laittaa omiin pusseihinsa, kun voisi laittaa vaan yhteen ja liimana tarrat siihen. Tietty kaikkea ei ole kiva tunkea yhteen pusiin, esim. multaisia perunoita ja viinirypäleitä. Mutta miksi monet pussittaa esim. banaanit?

Tässä vastauksessa se oikea vastaus tuli, onneksi olkoon!! (Ja missäköhän lauseessa..sanokaa vielä se). Ap

Siis asiani liittyi hedelmiin, pusseihin ja turhaan pussitukseen. Ja se oikea havainto on tuossa ylempänä.. ap

Vierailija
69/82 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pussitan kaalin, vesimelonin yms. siksi, että niiden kuljettaminen muiden ostosten kanssa samassa muovipussissa on hyvin hankalaa ja tilaavievää. On siis järkevää pakata se kaali hedelmäpussiin ja kantaa se sillä kotiin sen sijaan että joutuisi ostamaan yhden ISON muovikassin enemmän:) Ja lapsikin voi kantaa.. Käytän paljon kyllä kangaskasseja, monet ovat niin pieniä, ettei niihin edes mahdu melooni.

Näin ainakin meillä, kun tehdään kerran viikossa 5-henkisen perheen ostokset.

Ok, tosin en tarkoittanut aloituksessani vihanneksia, mutta ymmärrän tuon.

Tekis mieli vielä heittää kysymys kuin alakoululaisille mutta en viitsi, koskien sitä miksi toiset hedelmät tarvitsevat pussin jne..

en jaksa enää.. olkoon.

Vierailija
70/82 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei nyt olis aapeella pikkasen liioittelulisää tuossa.

Kaikille ei muuten ole tärkeintä se, että saa istumapaikan, vaan toiset menevät sellaiseen vaunuun josta pääsee mahdollisimman nopeasti eteenpäin, ts. määräasemasta riippuen eka, vika tai keskimmäinen vaunu. Itse metsästän myös istumapaikkaa, ekassa vaunussa niitä itse asiassa saattaa olla enemmän kuin keskellä, riippuen vähän mihin aikaan ja missä kohtaa metroverkkoa kulkee.

Siis sillä yhdellä metrolaiturilla ainakin jota

paljon käytän, siellä yhdessä kohtaa on paljon ihmisiä jotka ihan oikeasti menevät siitä ensimmäisestä ovesta sisään ja osa kävelee kauemmas jo ruuhkankin takia.

Vierailija
71/82 |
20.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt meni vähän pointti ohi :)

Vierailija
72/82 |
20.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla ainoa ihminen maailmassa, joka osaa ajatella =D

Vierailija
73/82 |
20.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tajunnut, mitä me ei huomata hedelmiä ostaessamme?

Vierailija
74/82 |
20.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä nyt oli niin korkealentoista ajattelua, ettei tuo alemman tason hedelmien osto avautunut mullekaan.

Vierailija
75/82 |
20.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä ei hoksata eikä osata, kunhan ostetaan ja punnitaan ja laitetaan. Jotkut tekee eri lailla, se on paha paha paha juttu. Juuri näin pienissä asioissa voi toimia väärin eli toisin, kuin ap, joka lienee kirjoittanut kirjan aiheesta "Näin asettelen hedelmät ostoskoriin".

Harmi, että hurjan moni käyttää ostoskärryjä, niihin asettelusta ei liene opusta saatavilla.

Vierailija
76/82 |
20.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä ei hoksata eikä osata, kunhan ostetaan ja punnitaan ja laitetaan. Jotkut tekee eri lailla, se on paha paha paha juttu. Juuri näin pienissä asioissa voi toimia väärin eli toisin, kuin ap, joka lienee kirjoittanut kirjan aiheesta "Näin asettelen hedelmät ostoskoriin". Harmi, että hurjan moni käyttää ostoskärryjä, niihin asettelusta ei liene opusta saatavilla.

Vierailija
77/82 |
20.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin silloin ei osaa? :D

muakin kiinnostaa tuo hedelmäosasto juttu, mitä tarkoitat?!

Vierailija
78/82 |
20.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sellainen kirja ilmeisesti pitäisi hommata jos ap on kirjoittanut :) Olisi hyvin mielenkiintoista tietää teenkö jotakin väärin :)

Vierailija
79/82 |
20.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuu nyt selittämään meille vähäisille, mitä tarkoitit! Ei me kato ymmärretä ilman apua noin hienostunutta ajattelua.

Vierailija
80/82 |
20.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jättäisinkin sen hedelmäjutun teidän pohdittavaksenne:) enpäs sanokaan, oon niin inhottava;)

Se on kuin pieni aivopähkinä.

Sanoisin vinkkinä että jotkut hedelmät pysyvät korissa paremmin kuin toiset ja millä lailla?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän seitsemän