Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jalkojen jatkuva "rummuttaminen". Pakko heilutella. Voiko johtua ahdistuksesta?

Vierailija
07.01.2024 |

On sellainen pakko heilutella jalkoja. Istuin tai makasin niin rummutan jalkojani. 

Joskus päässä tekisi mieli huutaa ja jalkojen heiluttelu kiihtyy. On sisäisesti niin levoton ja ahdas olo, että en tiedä miten päin olisi. 

Jalat eivät ole kipeät vaan tuo on kai enemmän psyykkistä. Iltaisin kestää todella kauan nukahtaa, useita tunteja ja vaan pyörin sängyssä, jalat vispaavat tai sitten potkin niitä patjaa vasten. Onneksi olen yksin, joten en häiriköi muita. 

Onko tuo yksi ahdistuksen/masennuksen oirekuva?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole normaalia!

Vierailija
2/14 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla. Myös esim. ADHD:n yksi oire. Oleellista tuossa on se olo mikä saa sinut noin toimimaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Levottomat jalat -oireyhtymä. Googlaa.

Vierailija
4/14 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Levottomat jalat oireyhtymä

Vierailija
5/14 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla noin vaikuttaa masennuslääke ketiapiini, 200 mg/vrk. Pystyn kyllä hillitsemään tahdonvoimalla, jos on tarvis. Hyvä puoli näillä keleillä on että pysyy paremmin lämpöisenä. 😀

Vierailija
6/14 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaan myös esimerkiksi töissä, että minun on vaikea pysyä paikoillaan. Kun kerta siellä joutuu olemaan niin on pakko tehdä jotain. Olen kyllä tietoisesti yrittänyt tuota lopettaa, sillä tiedän miten ärsyttävää se toisten mielestä on kun toinen ei pysy paikoillaan vaan tekee koko ajan jotain. 

Pahimpia on siis tauot. Olen myös kuullut kun joku on sanonut että hän ihan hengästyy kun katsoo minun tekemistäni. 

On vain sisäisesti niin vaikea joskus olla, että tuntuu, että "räjähdän" siihen olotilaan ja liikkeen avulla tai muuhun keskittymällä yritän siirtää huomion muualle. 

Joskus onnistun kyllä olemaan ihan rauhallinen mutta sisäisesti on silti hälytys päällä. Tekisi mieli vain huutaa tai jotenkin kanavoida sisäistä oloa ulospäin. 

-ap

Vierailija
7/14 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

mt-lääkeen sivuvaikutuksia

Vierailija
8/14 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla samankaltainen tilanne, diagnosoitu TIC-oireeksi.

Vierailija
9/14 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mitään diagnoosia siihen saatu vaikka yksityiseltä. Mikäli siis jokin lääke ei aiheuta sitä. Nykymaailma on ahdistava ehkäpä. Minkälainen ympäristö on. Onko pakko-oire se. Energiaa on, juotko kofeiinia miten paljon, entä alkoholi, tv, ruutu, traumat, muu. Onko ylivilkkautta vai stressiä. Mitä itse arvelet.

Vierailija
10/14 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on todella ärsyttävää kun siinä sitten heiluu pöytä koko ajan tai kuuluu ärsyttävä ääni. 

Vierailija
11/14 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

OCD?

Vierailija
12/14 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Njaa, voi olla myös magnesiumin puutos.

Vierailija
13/14 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on ainakin päin helvettiä. Olen impulssiivisesti käyttänyt rahojani jo pidempään ja tästä pahat vaikeudet. Kaikkea muutakin olen itseäni vastaan tehnyt. Olen myös vaikeasti masentunut enkä saa nykyään enää aikaiseksi mitään. Huusholli on likaisessa kunnossa, en jaksa peseytyä usein ja olen jotenkin lamaantunut. Kuin jokin eläin häkissä pääni sisällä. Ei ole oikein minulle elämisen arvoista elämää tämä ja kaikesta yrityksestä huolimatta en ole enää onnistunut kääntämään suuntaa paremmaksi. -ap

Vierailija
14/14 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Levottomilla jaloilla tarkoitetaan alaraajojen epämiellyttävää tuntemusta, joka pakottaa liikuttelemaan jalkoja, koska liikuttelu helpottaa epämiellyttävää oloa. Vaiva tuntuu henkilön ollessa levossa ja ilmenee yleensä nukkumaan mennessä. Tällöin se voi haitata pahastikin unen saantia.

Levottomat jalat -oireyhtymä vaivaa yleensä yli 40-vuotiaita, ja sen yleisyys lisääntyy iän myötä. Väestössä sitä voi esiintyä 515 %:lla. Osittain vaivaan näyttävät vaikuttavan perintötekijät, ja se liittyy hermoston dopamiinijärjestelmän toimintaan. Vaiva voi myös joskus olla yhteydessä raskauteen tai raudan puutteeseen. Myös eräät lääkeaineet, kuten trisykliset masennuslääkkeet, serotoniinin takaisinoton estäjät ja beetasalpaajat, samoin kuin kahvi ja alkoholi, voivat aiheuttaa tai lisätä levottomien jalkojen oireita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kuusi