Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kroppa nukahtanut jos synnytys ei itsestään käynnisty

Vierailija
19.10.2010 |

ja onko näin enemmän huonokuntoisilla tai ylipainoisilla naisilla?

Jos se menee käynnistykseen asti yliajalle.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
20.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntemani ylipainoiset ja huonokuntoiset äidit ovat lähinnä maanneet raskauden. Ja koko elämänäs, niin imten niidne kroppa voisi toimia normaalisti? Mahtaa olla hankala synnytyskin, jos ei ole lihaksia missään.

Vai leikataanko ne kaikki.

Vierailija
2/5 |
20.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tunnen fysioterapeutin, jonka kaikki synnytykset käynnistetty. Ylipainoinen voi olla hyväkuntoinen liikapainosta huolimatta, oletko ajatellut myös sitä? Tunnen lievästi ylipainoisia maratonia juoksevia.

Oletko vastasynnyttänyt, vai miksi kirjoitat noin sekavia? Tiedät varmasti itsekin, että Suomessa sektioon täytyy olla lääketieteellinen syy. Liian lihaksikkaat lantionpohjanlihakset voivat jopa pahimmassa tapauksessa hankaloittaa synnytyksen etenemistä.

Vielä toistaiseksi ei myöskään tiedetä, mikä synnytyksen käynnistää, onko se joku hormoni vai mistä johtuu. Oksitosiini, jota käytetään synnytyksen edistämisessä on "mielihyvähormoni", jota erittyy muutenkin silloin kun äiti rentoutuu. Todennäköisesti useilla ihmisillä liikunta kohtuullisesti suoritettuna lisää mielihyvän tunteita.

Voi olla kyse myös ahtaasta lantiosta. Joillakin naisilla lantion ahtaus voi vaikuttaa siihen, ettei synnytys etene tai käynnisty lainkaan. Joskus kysymyksessä voi olla lantion ja sikiön välinen epäsuhta, mutta vielä nykyisinkin on äitejä, joiden lantiosta ei pientäkään vauvaa meinaa mahtua. Tosin harvinaista tämä on. Kun supistus tulee, sikiön pää alkaa painaa kohdunsuuta joka alkaa avautua. Jos pää on esim. liian suuri lantioon nähden, ei tätä tapahdu, koska pää ei mene alss päin lantiossa. Puhutaan yläaukeaman ahtaudesta. Kuten varmaan itsekin tajuat, lapsen pään kokoon ei omalla ruokavaliolla voi vaikuttaa, lapsen kokoon hieman voi niin, että välttää liikaa sokeria ja rasvaa. Ylipainoisella on suurempi riski saada raskausajan diabetes ja sitä kautta iso lapsi.

Lantion ahtaus ei sensijaan näy päälle päin: voi olla lihava, laiha, isopeppuinen tai pienipyllyinen.

Ylipainoisten naisten kohdalla pyritään alatiesynnytykseen aivan samalla tavoin, kuin kaikilla muillakin. Moni ylipainoinen kuitenkin on motivoitunut elämään terveellisesti raskausaikana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
20.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävin spinningissä vielä pari kk ennen la, lihoin raskausaikana vain 8kg, lenkkeilin päivittäin. Lepopulssini on 50 ja olen erittäin hyväkuntoinen, eikä synnytykseni silti käynnistyneet itsestään...

Vierailija
4/5 |
20.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisää vielä, että on kuullut pikemminkin omakohtaisten kokemustensa perusteella sellaisen tarinan, että liika rehkiminen ei loppuajasta ole hyvä, vaan päinvastoin lepo ja rentoutuminen edistävät synnytyksen käynnistymistä.

Ja näin mulle sanottiin! t. se himolenkkeilijä

Vierailija
5/5 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse erittäin hyväkuntoisen ja siron äidin yliaikainen lapsi. ;D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kaksi