Mikä teitä "vanhempia" riivaa?!
Miksette pidä perheellänne rutiineja? Siis ihan tyyliin, että illalla mennään nukkumaan, nukutaan yö ja aamulla herätään.
Joko lähdetään hoitoon/ kouluun tai sitten jos ollaan kotona, niin syödään, ulkoillaan ja touhuillaan muutenkin noin suurin piirtein jonkin rutiinin mukaan.
Taitaa olla liikaa vaadittu? Annetaan lasten riekkua yöllä ja päivälläkin riehutaan jos ei sisällä, niin sitten ulkona ainakin tehdään kaikenmaailman tuhoja omasta tai muiden omaisuudesta välittämättä.
Sitten ihmetellään miksei meidän Janita-Jessica ja Nico-Petteri pärjää koulussa/armeijassa/työelämässä ja miksei se kunnioita vanhempiaan tai muita aikuisia.
Kommentit (23)
mitä vuodatusta tai yleistystä?
Tai siis myönnän että vuodatusta oli tosiaankin. Mutta en yleistänyt että KAIKKI antavat lapsensa kasvaa kuin pellossa. Nimenomaan omillani pidän perusrutiineja yllä ja aikatauluja (illalla nukkumaan aamulla ylös, mutta ei mitään kireetä minuuttiaikataulua). Ja peruskäytöstavat kohteliaisuuksineen kuuluu meidän kasvatustapoihin
Vuodatus ja avautuminen koskikin juuri näitä hälläväliä-asenteen omaaville vanhemmille. Lähinnä ihmettelen, että miten vanhemmat olettaa että lapset menestyy elämälle, kun peruspilaritkaan ei ole ihan vahvimmasta päästä. Tai mistä johtuu, että ei niitä lapsia haluta kasvattaa. Mennään siitä, mistä aita matalin?
Onko se oman elämän hallinta niin hukassa vai mistä se johtuu?! Joskus ihan "kunnollisiltakin" vaikuttavat ihmiset on aivan hukassa lasten kanssa. (Lapset määrää tahdin, eikä toisinpäin).Vaikeaa vain ymmärttä vaikka en minäkään tietenkään täydellinen ole.
t. ap
Mennä siitä mistä aita on matalin, on vähän hassusti sanottu. Itse nimittäin koen rutiinien noudattamisen paljon helpompana kuin ns. pellossa elämisen.
Monella syynä voi olla hälläväliä asenne, mutta toisilla se on ihan kasvatusoppaista kaivettu tapa kasvattaa lapset. Minun mielestäni hölmö. Mutta se on minun mielipiteeni. Itse kun pyrin kultaisen keskitien löytämään.
siis niinhän se on, että ne rutiinit on loppujen lopuksi se "aidan matalin kohta" mutta siis onhan se tavallaan ensi ajattelemalla helpointa antaa lasten olla sen kummemmin kasvattamatta. Ihmettelen edelleen, että miten joku jaksaa elää näin? Ei siinä ainakaan lapsen etua ajatella.
No tarkoitin lähinnä sitä, että jokainen meistä ns. ylittää aidan tavalla jonka itse katsoo mukavimmaksi. Toisilla se on tässätapauksessa rutiinit toisilla eletään pellossa, joillakin joku muu. Ihmiset kokee eri tavalla eri asiat. Siihen vaikuttaa luultavasti ihmisen perusluonne ja tausta. Miten on totuttu tekemään, ja miten omat vanhemmat ovat aikoinaan kasvattaneet. Tai antaneet kasvaa.
siis niinhän se on, että ne rutiinit on loppujen lopuksi se "aidan matalin kohta" mutta siis onhan se tavallaan ensi ajattelemalla helpointa antaa lasten olla sen kummemmin kasvattamatta. Ihmettelen edelleen, että miten joku jaksaa elää näin? Ei siinä ainakaan lapsen etua ajatella.