Minkä verran ja mitä kotitöitä miehen kuuluu tehdä?
- pestä pyykkiä ja silittää
- laittaa ruokaa
- hoitaa lapsia
- siivota, siis imuroida, pyyhkiä pölyjä ja lattioita
- huolehtia talon kunnosta
- pitää autot kunnossa
- pitää pyörät kunnossa
- pitää piha siistinä, haravoida ja hoitaa pihan kasvit
- olla lasten kanssa yhdessä
- tokihan miehen pitää tuoda rahaa perheeseen myös
Kommentit (27)
Pesee kaikki pyykit ja ripustaa kuivumaan, Imuroi ja pesee lattian, hoitaa auton, on lapsen kanssa ja tuo rahaa kanssani taloon. Tämän lisäksi laittaa tiskit.
Kun mies asuu poikamiehenä niin kuka vie hänen roskansa ? Kuka tiskaa hänen tiskinsä? Kuka siivoaa? Kuka pyykkää?
HÄN IHAN ITSE! Miksi mies taantuu lapsen tasolle mennessään naisen kanssa asumaan ? Hyvät naiset-teitä käytetään hyväksi. Kyllä mies edelleen kaiken osaa, mutta onhan se paljon kätevämpää , kun pääsee kuin koira veräjästä. Mutta on se myös monen naisen oma syy. Mikäli mies imuroi ja nainen kulkee perässä ja huomauttelee , että tuosta ja tuo nurkka jäi likaiseksi jne. En minäkään naisena imuroisi sen jälkeen, jos mies kulkisi perässä neuvomassa. Samaa olen nähnyt monessa muussakin, kun nainen vain tietää kuinka ne pyykit kuuluu ripustaa.
kommenttini oli yleinen, eikä vastaus edelleisille, joiden miehet osallistuvat.
Jos toinen on kotona syystä tai toisesta, hän tekee enemmän. Ja tietysti puhutaan nyt terveistä ihmisistä.
ja pyykkihuollon. Ja ihan vaan sen vuoksi, että olen kotona ja mies töissä ja paljon työreissuissa. Mies huolehtii yleensä kaikki ulkohommat ja viikonloppuisin kokkailee mielellään. Mutta siivoukseen osallistuu harvemmin, koska ei ole yleensä edes paikalla, kun siivota pitäisi. Renkaidenvaihdot ym on ulkoistettu.
Mies siivoaa ja imuroi minulle apuna ja pelkän imuroinnin hoitaa usein itse. Huoltaa pyörät. Yhdessä pidetään auto kunnossa. Laittaa ruokaa tarvittaessa. Käy kanssani ja puolesyani kaupassa. Osallistuu pihahommiin.
Aika tasapuolisesti siis jaetaan työt. Mies osallistuu "naisten" töihin siinä missä minä osallistun "miesten" töihin. Ja me molemmat tuodaan rahaa perheeseen.