Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkalainen ihminen on ahdasmielinen ihminen?

Vierailija
18.10.2010 |

Onko se ihminen joka ei hyvaksy homoja? Vai se joka ei hyvaksy ihmisia, jotka eivat hyvaksy homoja?

Arsyttaa tama paasaus ahdasmielisyydesta, kun totuus on, etta me kaikki olemme jollain tavalla ahdasmielisia. Mika tekee sinun maailmankatsomuksestasi oikeamman kuin naapurisi?

Nyt aiheena on homot. Nyt vihataan homojen vihaajia. Aihe aina vaihtuu, mutta kasi pystyyn sina ihminen, joka olet oikeasti avarakatseinen ja avoin, etka senttiakaan ahdasmielinen. Hyvaksyt ihan kaikenlaiset ihmiset maailmassa ihan kaikenlaisineen tekemisineen. Et tuomitse ketaan, koskaan.

No, kasi pystyyn!

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen hampaille kuin tuttipullo :) Luulen ap, että olet nyt vähän eksynyt kauas tuosta ahdasmielisyys-termistä.

Vaan koitin tuoda esille, etta lapsen henkiselle hyvinvoinnille tuo tuttipullo voi olla yhta tarkea kuin nalle. Joten mielestani on ahdasmielista vaittaa ilman sen kummempaa ajattelua, etta lapsen tarve pullolle on tyhma ja haitallinen, kuuntelematta lasta ja tarpeita. Suvaitsevaa mielestani on myontaa, etta joskus se tuttipullo voi olla "terveellisempi" vaihtoehto.

Jos luit koko ketjun, niin huomaat, mita hain takaa maarittelemalla ahdasmielinen.

ap

Vierailija
22/28 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka kokee olevansa pätevä määrittelemään, mikä on hyväksyttävää ja mikä ei eikä ymmärrä, että ihmisiä, (elämän)tilanteita ja -katsomuksia on erilaisia. Ihminen, joka kapeakatseisesti uskoo, että hänen ajattelutapansa ja arvonsa ovat ne ainoat oikeat. Minä itse en hyväksy alle 3-vuotiaiden lasten hoitoon viemistä silloin, kun äiti on vauvan kanssa kotona. Silti ymmärrän, että joissain perheissä ja tietyissä tilanteissa tämä voi pitkällä aikavälillä olla se järkevin ratkaisu. Joten en huutele oman näkemykseni puolesta turuilla ja toreilla, näin toimivia vanhempia syntisiksi väärintekijöiksi syyttäen.

Jokaisen "ahdasmielisyys" ja "suvaitsevaisuus" on tilanteesta riippuvainen.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ahdasmielisyys tarkoittaa vai saako muutkin? :) Itse kerroin jo aikaisemmin, että tuomitsen vain sellaiset asiat jotka ovat mielestäni haitallisia tai vahingollisia muille ihmisille. Ihmisiä en halua tuomita ja jos tämä "tuttipulloäiti" olisi ystäväni niin antaisin hänen elää kuten parhaaksi katsoo. Omaa mielipidettäni se ei muuttaisi. En halua rajoittaa kenenkään elämää, joten en koe olevani ahdasmielinen. Homot ja kaikki muutkin saavat elää kuten tykkäävät.

lapsen hampaille kuin tuttipullo :) Luulen ap, että olet nyt vähän eksynyt kauas tuosta ahdasmielisyys-termistä.

Vaan koitin tuoda esille, etta lapsen henkiselle hyvinvoinnille tuo tuttipullo voi olla yhta tarkea kuin nalle. Joten mielestani on ahdasmielista vaittaa ilman sen kummempaa ajattelua, etta lapsen tarve pullolle on tyhma ja haitallinen, kuuntelematta lasta ja tarpeita. Suvaitsevaa mielestani on myontaa, etta joskus se tuttipullo voi olla "terveellisempi" vaihtoehto.

Jos luit koko ketjun, niin huomaat, mita hain takaa maarittelemalla ahdasmielinen.

ap

Vierailija
24/28 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestäni kaikilla saa siis olla omat mielipiteensä (tuttipulloista ja muista), mutta pitää hyväksyä muiden mielipiteet ja antaa heidän elää kuten haluavat.

Vierailija
25/28 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ahdasmielisyys tarkoittaa vai saako muutkin? :) Itse kerroin jo aikaisemmin, että tuomitsen vain sellaiset asiat jotka ovat mielestäni haitallisia tai vahingollisia muille ihmisille. Ihmisiä en halua tuomita ja jos tämä "tuttipulloäiti" olisi ystäväni niin antaisin hänen elää kuten parhaaksi katsoo. Omaa mielipidettäni se ei muuttaisi. En halua rajoittaa kenenkään elämää, joten en koe olevani ahdasmielinen. Homot ja kaikki muutkin saavat elää kuten tykkäävät.

ap

omastani. Siksi kaytin muotoa "mielestani". Kaytin myoskin sanoja ahdasmielisyys ja suvaitsevuus kyseisessa vastauksessa tuomaan esille, kuinka ahdasmielisyys voi liittya jopa tuttipulloon. Koska minun esitettiin eksyneen hakoteille tuosta termista.

Kuten jo aikaisemmin sanoin, jokaisen ahdasmielisyys tai suvaitsevaisuus riippuu tilanteesta. Mutta siita olen taysin varma, ettei 100 prosenttisen suvaitsevaista ihmista loydy maapallolta. Ja ehka hyva niin :)

ap

Vierailija
26/28 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä maailmassa ihan kaikesta tykätä. miksi pitäisi...

Vierailija
27/28 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

erityisen sairas ahdasmielisyys on sitä, että kokee itse olevansa oikeassa omissa eettisissä ja moraalisissa valinnoissaan ja yrittää sen perusteella saada muutkin pakotettua elämään samalla tavalla. Näin toimivat monet kiihokuskovaiset, kiihkopoliitikot, ekoterroristit jne. jotka kokevat elämänsä tarkoituksellisen turvalliseksi suuren samoin ajattelevan massan keskellä.

Vierailija
28/28 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset on monesti hyvin ahdasmielisiä. Eivät ota paljaalla edes poskeen, ei saa laskea sisään, kakkoseen ei saa koskea jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yhdeksän