Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Räsänen jatkaa homovihan levittämistä aamutv:ssä

Vierailija
18.10.2010 |

Ykkösen aamu-tv: Päivi Räsänen vastaa syytöksiin

http://areena.yle.fi/video/1367438

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Räsäsen kommentit saavatkin hyvää aikaiseksi kirkon suhtautumisessa homoihin - eli vapaamieliset ajatukset saavat enemmän tilaa. Nyt arkkipiispa ja Helsingin piispa ovat jo olleet "homomyönteisine" mielipiteineen mediassa.

Vierailija
2/45 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Räsänen vie, arkkipiispa vikisee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kyllä pahuutta täynnä.

Vierailija
4/45 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että ihmiset reagoi Räsäseen niin rajusti koska se on niin armoton ja kova ihminen, polkee maassa makaavaa hymy naamalla. Se muistuttaa siitä mihin ihminen on kykenevä hyvin kyseenalaisilla perusteilla. Räsänen ei voi mitenkään olla varma siitä mitä Jumala tästä asiasta ajattelee, silti hän esiintyy jumalan "ajatusten" suorana kanavana.

Vierailija
5/45 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen täysin samoilla linjoilla Räsäsen kanssa, enkä ymmärrä mitä pahaa siinä on. Avioliitto on miehen ja naisen välinen. Homot ja lesbot rekisteröitykööt maistraatissa, mutta kirkkoon se ei kuulu.

Vierailija
6/45 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hän voi sanoa, että "juu juu, homostelkaa rauhassa vain". Ei kai mielipiteitä voi vaihtaa kuin paitaa...

Annetaan tilaa Räsäsellekin mielipiteineen, pitäähän tänne kaikkien mahtua. Ja nämä mielipiteet minulla on silti, että en itse kuulu kirkkoon, kannatan ehdottomasti homojen yhtäläisiä oikeuksia adoptio-oikeutta myöten. Pelottavaa on jos tulee yksi oikea ja yhtäläinen totuus.

Antaa siis Räsäsen ja muiden olla omaa mieltään ja laitetaan me niille kampoihin. Ja katsotaan kuka voittaa. Mutta reilusti.

Vierailija
7/45 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhteen rekisteröinti ei ole sama kuin naimisiin meno.

Minusta kirkko saa päättää miten jäsenensä vihkii, mutta siihen sen pitää jäädäkin eikä valittaa jos muualla toimitaan toisin.

Miksi muuten kirkko vihkii eronneita? Eikös senkin pitäisi olla syntiä?

olen täysin samoilla linjoilla Räsäsen kanssa, enkä ymmärrä mitä pahaa siinä on. Avioliitto on miehen ja naisen välinen. Homot ja lesbot rekisteröitykööt maistraatissa, mutta kirkkoon se ei kuulu.

Vierailija
8/45 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivin mielestä homoja tai ainakaan homojen parisuhteita ei pitäisi olla lainkaan. Tai ainakaan ne kamalat homot eivät saa kuulua häneen kirkkoonsa.

Liittojen rekisteröinnit ja siunaukset on tässä sopassa yksi laakerinlehti.

Vierailija
9/45 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että ihmiset reagoi Räsäseen niin rajusti koska se on niin armoton ja kova ihminen, polkee maassa makaavaa hymy naamalla. Se muistuttaa siitä mihin ihminen on kykenevä hyvin kyseenalaisilla perusteilla. Räsänen ei voi mitenkään olla varma siitä mitä Jumala tästä asiasta ajattelee, silti hän esiintyy jumalan "ajatusten" suorana kanavana.

Juuri näin minäkin Räsäsen näen. On outoa, että monet uskovaiset eivät huomaa tuota pirullisuutta noissa ja vastaavissa lausunnoissa. Ihminen, jolla asemansa (SKD:n puheenjohtaja ja lääkäri) puolesta on paljon sananvaltaa, kehtaa kirkkain silmin väittää, olevansa mielipiteineen vain rivijäsen ja tuomita lähimmäisensä. Sitten vielä kaiken huipuksi puhuu armosta, vaikka itse ei lainkaan tunnu käsitettä sisäistävän. Pahimmillaan dogmaattinen uskonnolisuus on juuri tätä, ja tässä juuri on syy siihen, miksi en halua kuulua kirkkoon, en niin mihinkään kirkkoon tai uskontoon. Uskonnon nimissä ihmiset monasti päästävät pahuutensa ja suvaitsemattomuutensa valloilleen ja verhoavat ne uskoonsa ja kauniisiin sanoihin (mm. juuri nyt se armo), vaikka kyseessä on syrjintä, halveksunta ja tuomitseminen. Kuitenkin monet ovat niin sokeita, etteivät näe pintaa syvemmälle, vaan helpottuneina voivat sanoa olevansa yhtä mieltä Jumalan sanan mukaan.

Vierailija
10/45 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmää kyyti on tulossa jatkossakin. Ensi keväänä on eduskuntavaalit ja vaalikeskusteluita tullaan käymään epi paneeleissa. Homo kysymys tulee nousemaan vielä moneen kertaan esiin. Räsästä tullaan krillaamaan vielä moneen kertaan. Räsänen on ajanut itsensä nurkkaan mielipiteineen ja tulee ottamaan vielä monta kertaa takkiin.

On luvassa erittäin mielenkiintoisia vaalikeskusteluita talvella ja keväällä.

On helppo ennustaa, että kirkosta eroaminen tulee jatkumaan erittäin kiivaana seuraavat puoli vuotta.

Vierailija
11/45 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on miehen ja naisen välinen. Piste. Homot ja lesbot voivat rekisteröityä. Enkä ole homovastainen. Minullakin on ystäväpiirissä paljon homoja ja lesboja. Räsänen taas sanoo, että seurakunnassa pitää olla tilaa myös homoille ja lesboille ja ettei se mitä ihmiset makuuhuoneessaan tekee kuulu kellekään. Eipäs vääristellä. Minä muuten onneksi kuulun ortodoksiseurakuntaa, mutta jos olisin luterilainen ja kirkossa ruvettaisiin noin selkeästi rikkomaan raamatun sanaa vastaan, niin eroaisin välittömästi. Kirkon kyllä pitää muuttua ajan mukana, mutta pöyristyttävää on, jos se rupeaa rikkomaan omia opetuksiaan vastaan.

Vierailija
12/45 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen kirkko on valtion kirkko ja saa tukensa Suomen valtiolta. Tämä ei ole ainostaan kirkon kiista, vaan yleinen kiista lainsäädännön kannalta. Päivä Räsänen e puhunut pelkästään kirkon jäsenenä, vaan kansanedustajana.

Vierailija
13/45 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Räsänen pyyhki arkkipiispa Mäkisellä ja kulttuuriministeri Wallinilla pöytää. Kiva nähdä mihin tämä lopulta johtaa.

Vierailija
14/45 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen korostan sitä, että lapsen kannalta tärkeintä on huolenpito, pysyvyys ja rakkaus, ja sitä ovat aivan varmasti homoseksuaalit ihan yhtä kelvollisia antamaan kuin heteroseksuaalit.

Vierailija
15/45 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikseivät homot saa mennä naimisiin edes maistraatissa?

on miehen ja naisen välinen. Piste. Homot ja lesbot voivat rekisteröityä. Enkä ole homovastainen. Minullakin on ystäväpiirissä paljon homoja ja lesboja. Räsänen taas sanoo, että seurakunnassa pitää olla tilaa myös homoille ja lesboille ja ettei se mitä ihmiset makuuhuoneessaan tekee kuulu kellekään. Eipäs vääristellä. Minä muuten onneksi kuulun ortodoksiseurakuntaa, mutta jos olisin luterilainen ja kirkossa ruvettaisiin noin selkeästi rikkomaan raamatun sanaa vastaan, niin eroaisin välittömästi. Kirkon kyllä pitää muuttua ajan mukana, mutta pöyristyttävää on, jos se rupeaa rikkomaan omia opetuksiaan vastaan.

Vierailija
16/45 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sinä taidat jatkaa räsäsvihan levittämistä. Kuuntelepa uudestaan, mitä hän sanoo tuossa haastattelussa.

Vierailija
17/45 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lesbot eivät voi mennä naimisiin edes maistraatissa, koska avioliitto on miehen ja naisen välinen.

T: 6 ja 12

Vierailija
18/45 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesitkö etät katolinen kirkko vihki miespareja ns. ystävyysliittoon aina 1000-luvulle saakka?

Avioliitto ei ole kristittyjen keksintöä, joten siviilivihkimisen ei tarvitse perustua kristinuskon käsityksiin.

ja lesbot eivät voi mennä naimisiin edes maistraatissa, koska avioliitto on miehen ja naisen välinen.

T: 6 ja 12

Vierailija
19/45 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja "ystävyysliitto" eivät ole sana asia. Ja tiedätkö, että avioliitto on kirkon sakramentti/mysteeri? Muut liitot ja rekisteröinnit yms. eivät ole sama asia...

Vierailija
20/45 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi siviilivihkiminen pitäisi kieltää homoilta Raamatun perusteella?

ja "ystävyysliitto" eivät ole sana asia. Ja tiedätkö, että avioliitto on kirkon sakramentti/mysteeri? Muut liitot ja rekisteröinnit yms. eivät ole sama asia...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kuusi