Opettajan työtä halajavat! Ammatilliseksi opeksi pääsee suht lyhyellä koulutuksella, jos
työkokemusta riittävästi alalta. Saisitte nauttia helposta työstä, pitkistä kesälomista ja lyhyistä työpäivistä ;)))
Kommentit (28)
pystyn tekemään oikeastaan vaan iltaisin ja viikonloppuisin. Peruspalkka 2500-2800€ luokkaa täysillä ikälisillä. ap
Mulla ois yhden alan ylemmän opistoassteen tutkinto (ei amk) ja sekä siltä että pian uudelta alalta kouluasteen tutkinto.
Tykkäisin opettaa. Mutta onhan siinä pentujen paimentamisessa melko työmaa :)
terv. amisope 4500 e/kk
tulee paljon esim. eo-laskutuksia samaan tiliin. ap
Mulla ois yhden alan ylemmän opistoassteen tutkinto (ei amk) ja sekä siltä että pian uudelta alalta kouluasteen tutkinto.
Tykkäisin opettaa. Mutta onhan siinä pentujen paimentamisessa melko työmaa :)
Kaikki muu kyllä syö paaaaljon enemmän kun se "pentujen paimentaminen", se on kivaa! ap
Mutta miten saat sitä työkokemusta alalta ilman, että sinulla on koulutusta?
Millaista koulutusta tarkalleen ottaen tarkoitat?
Pääsisikö kasvatustieteitä yliopistossa lukemalla ala-asteen opettajaksi ;-)?
kun hoitoalan ammatillisislta opettajilta vaaditaan kuitenkin maisterin paperit. Muille aloille riittää se työkokemus + opettajan pätevyys, jonka ainakin meidän oppilaitoksessa moni on saanut suoritettua työn ohessa suht kivuttomasti. Toki töitä on pitänyt tehdä, mutta ei siis opintovapaata ole tarvinnut ottaa kuten hoitotieteen tai kansanterveystieteen opintoihin.
siis päästä ammatilliseen opekoulutukseen. Peruskoulun opettajanvaatimukset ihan eri juttu!
olet pätevä opettamaan AIKUISIA (esim. aikuiskoulutuskesk.), mutta et nuorisoasteella jo ilman maisterinpätevyyttä. Tai nykyään siis ylempi amk-tutkinto ajaa saman asian. ap
mutta vastaan kuitenkin.
Täytyy olla työkokemusta siltä alalta, johon on tutkinnon(esim. AMK- tai yliopistotutkinto) kautta pohjakoulutus. Tämän pohjakoulutuksen ja työkokemuksen jälkeen varsinaiset "ammatilliset opettajaopinnot", tai miksi niitä sitten nykyään kutsutaankin, ovat varsin lyhytkestoiset.
Kasvatustieteitä yliopistossa lukemalla ei saa pätevyyttä ala-asteen opettajaksi. Pätevyyden saamiseksi pitää opiskella yliopiston opettajankoulutuslaitoksella.
jos mulla on nyt kaupan alalta työkokemusta 6v, joista esimieshommia 2v., ja kohta aikuiskasv.tiet. maisterin paprut taskussa voin opettaa vaikkapa kauppiksessa? Vai täytyykö olla vielä erikseen pedagogiset opinnot suoritettuna? Tai kenties jotain kaupallista koulutusta?
Mietin vaan kun tuota työharjoittelupaikkaa pitäis alkaa katseleen ja jatkotyöllistymismahdollisuudet kiinnostais tietysti...
jos mulla on nyt kaupan alalta työkokemusta 6v, joista esimieshommia 2v., ja kohta aikuiskasv.tiet. maisterin paprut taskussa voin opettaa vaikkapa kauppiksessa? Vai täytyykö olla vielä erikseen pedagogiset opinnot suoritettuna? Tai kenties jotain kaupallista koulutusta? Mietin vaan kun tuota työharjoittelupaikkaa pitäis alkaa katseleen ja jatkotyöllistymismahdollisuudet kiinnostais tietysti...
Aika moni AMK järjestää opettajakoulutusta työn ohessa tehtävänä 1-2 vuoden joustavana kokonaisuutena. Sinun taustallasi saat varmasti ison osan pedagogisia luettua hyväksi, mutta opetushajoittelut sun muut pitää tehdä.
Itse sain vastaavat paperit Jyväskyläsn AMK:stä viime kesänä.
Opettaa voi vaikka ilman mitään papereita, mutta virkoihin pääsee vakituiseksi yleensä vain, jos on opettajan pätevyys tai ehdollisena niin, että sitoutuu suorittamaan sen tietyssä ajassa valinnasta.
vielä nuo ammatilliset opettajaopinnot.
t.#12
jos mulla on nyt kaupan alalta työkokemusta 6v, joista esimieshommia 2v., ja kohta aikuiskasv.tiet. maisterin paprut taskussa voin opettaa vaikkapa kauppiksessa? Vai täytyykö olla vielä erikseen pedagogiset opinnot suoritettuna? Tai kenties jotain kaupallista koulutusta?
Mietin vaan kun tuota työharjoittelupaikkaa pitäis alkaa katseleen ja jatkotyöllistymismahdollisuudet kiinnostais tietysti...
ap
Hei,
olisiko ketään ammatillista opettajaa paikalla? Kertokaapa työstänne, ihan mitä vain! :) Esimerkiksi:
Mitä alaa opetat?
Miten kouluttauduit?
Miten koet työn?
Saako ryhmän pidettyä kurissa?
Onko jatkosuunnitelmia, opiskelemaan?
Toki palkka ja lomakin kiinnostaa :) Millaiset ovat?
Ja onko kellään kokemusta matkailun opettajana? Kiinnostaisi kovasti!
Terv. ensi talvena opekorkeaan hakeva
Aammatillliset koulutukset on monesssa suhteessa täysin empallaaan. Ne oppilaaat joilla on jo tietotaitoooa tulisi voida suoritttaaa etänä kartutttaaaa tietotaitoja ja työpaikoillllla mutta ne joillla on vähän kokemuksia tulisi panostaaa lähiopetukseeeen.
Pöh. Ei se koulutus mikään haastava ole, siinä olet oikeassa. Mutta ei sen suorittaminen tarkoita, että alalle työllisyisi. -En nyt muista milloin valmistuin ammatilliseksi opettajaksi, olikohan 2012, mutta päivääkään en ole niitä töitä tehnyt, vaikka kyllä se minulle kelpaisi. Iski koulutusleikkaukset päälle.
Vierailija kirjoitti:
Aammatillliset koulutukset on monesssa suhteessa täysin empallaaan. Ne oppilaaat joilla on jo tietotaitoooa tulisi voida suoritttaaa etänä kartutttaaaa tietotaitoja ja työpaikoillllla mutta ne joillla on vähän kokemuksia tulisi panostaaa lähiopetukseeeen.
Minuuusta peruajatus tuosssa instituution toimivuuuudessa on se että lukumiehet hakeuuutuu lukioon ja käytännön osaaajat oppivat tietotaidot ja soveltamisen käytännnnnössssä.
terv. amisope 4500 e/kk