KUKA äiti voi juottaa lapsilleen esim Fun light mehutiivistettä ?????
Fun Light juomatiiviste sisältää ainoan valmistusaineensa veden lisäksi pelkästään lisäaineita: Happamuudensäätöaineet (E296, E331), aromi, makeutusaineet (aspartaami ja asesulfaami K), stabilointiaineet (E415, E414, E445), väri (E160e), säilöntäaine (E202), hapettumisenestoaine (E300). Kirjan mukaan sen ei pitäisi edes olla mehuhyllyssä, vaan ihan jossain muualla.
Kommentit (88)
Eiköhän tähänkin päde se yleispätevä vastaus: tyhmä.
Ei huolta kirjoitti:
Mä lähen tähän keskusteluun omakohtaisilla kannoilla.
Eli olen mies 25v diabetikko 24v takaa ja olen elänyt näillä niin sanotuilla light mehuilla koko elämäni ja minkään näköstä häiriötä tai eroavaisuutta perus tallaajaan ole.
ÄO on tutkittu moneen otteeseen ja motoriikat sun muut kehitykseen liittyvät tekijät.Olen syönyt ja juonut oman maun ja tahdon mukaan ja näin aijon jatkossakin toimia, turha pelko kaikesta mitä laittaa suuhun on jätetty jo pois äidinpuolelta.
Jossain luki taannoin tutkimus että marja soseet pienille aiheuttaa diabetesta ja vaikka olisivatkin "luomua" niin ovat pahaksi sairauden etenemisen kannalta... noh jos ja kun tutkimuksia uskoo niin mitään tai mitään ei saisi laittaa suuhun.
Oma mielipiteeni on ollut jo pitkään että jos lapselle tulee joku tai jotain sairauksia se ei todellakaan johdu a ruokavaliosta b lääkkeista c muustakaan.
Kyllä ne lapset kasvaa ihmisiksi ja aikuisiksi ja jos tulee jotain lääketiede hoitaa.
Ps. Funlight oli 10v suosikki juomani 😀
Ehkä tuo litku on estänyt sua oppimasta esim. yhdyssanoja?
Meillä juodaan mehua, jossa on vain vettä ja aroniaa tai mustikkaa. Ei muuta. Ja ihan kaupan hyllyltä ostettua. Miksi kukaan edes valitsee sieltä mitään sellaisia, joissa ei ole muuta kuin makeutusaineita ja e-koideja?
Vierailija kirjoitti:
Ei huolta kirjoitti:
Eli olen mies 25v diabetikko 24v takaa ja olen elänyt näillä niin sanotuilla light mehuilla koko elämäni ja minkään näköstä häiriötä tai eroavaisuutta perus tallaajaan ole.
ÄO on tutkittu moneen otteeseen ja motoriikat sun muut kehitykseen liittyvät tekijät.Olen syönyt ja juonut oman maun ja tahdon mukaan ja näin aijon jatkossakin toimia, turha pelko kaikesta mitä laittaa suuhun on jätetty jo pois äidinpuolelta.
Jossain luki taannoin tutkimus että marja soseet pienille aiheuttaa diabetesta ja vaikka olisivatkin "luomua" niin ovat pahaksi sairauden etenemisen kannalta... noh jos ja kun tutkimuksia uskoo niin mitään tai mitään ei saisi laittaa suuhun.
Oma mielipiteeni on ollut jo pitkään että jos lapselle tulee joku tai jotain sairauksia se ei todellakaan johdu a ruokavaliosta b lääkkeista c muustakaan.
Kyllä ne lapset kasvaa ihmisiksi ja aikuisiksi ja jos tulee jotain lääketiede hoitaa.
Ehkä tuo litku on estänyt sua oppimasta esim. yhdyssanoja?
Ehkä, mutta silti ÄO pyrii siellä 120 paikkeilla 😁 mutta tälläkin foorumilla on syöty ja juotu osalta ne aivot pihalle 😂😂😂😂😂
Minä sekoitan Fun lightia vissyveteen. Loistava yhdistelmä!
Kerran istuin viereisellä penkkirivillä, kun kalpea pikkutyttö poukkoili ja vääntelehti levottomana ja ahdistuneena koko matkan "janooo janooo" ja muuttui kokoa ajan levottomammaksi, kun hänen ylipainoinen äitinsä juotti tuota roskajuomaa vain lisää.
Tytöllä oli satavarmasti aspartaamiriippuvuus.
Miten tuostakin olisi voinut informatoivisesti ja neutraalisti huomauttaa?
Miten tuollaista saastetta voidaan edes myydä elintarvikkeena?
Vain aivoton idiootti ostaa lisäainejuomaa ja lightina.
Samoin Mehukatti ei ole oikeata mehua.
Markkinoijat kokeilevat mitä kaikkea pölhöt ostavat.
ÄO on tutkittu moneen otteeseen ja motoriikat sun muut kehitykseen liittyvät tekijät.
Olen syönyt ja juonut oman maun ja tahdon mukaan ja näin aijon jatkossakin toimia, turha pelko kaikesta mitä laittaa suuhun on jätetty jo pois äidinpuolelta.