Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ikivanha mummo kyläili

Vierailija
17.10.2010 |

...Sainpas, onnistuinpas, ihanaa!

Oon nyt syksyn aikana tutustunut hiljalleen yhteen yli ysikymppiseen mummoon joka asuu palvelutalossa. On sit niin herttainen täti että... :)

Tänään mä sain sen kyläilemään kotonamme ekaa kertaa. Oli kanssamme lopulta viisi tuntia. sinä aikana me ehdittiin mm. pelata sammakkolampea porukalla, jonka ikähaarukka oli 4-94 v ja joukossa oli myös eräs vähemmän älykäs ihminen. tämä mummo ehti ihastella meidän kodin (ihan tavallinen) ja mun miehen (no, kyllä mä siitä itekin tykkään) sekä riemuita vilkkaista lapsista (pelkäsin että ne kumoo sen mummon).

Olipas huippukiva sunnuntai!!!

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan yllättävä ja positiivinen viesti. Miten olette häneen tutustuneet? Oletko ihan tarkoituksella etsinyt "mummokaveria" perheella vai vahingossa tutustunut?

Vierailija
2/29 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun häneen niin kovasti tuttavuutta teet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämpimät terveiset mummolle ja perheellesi!

Vierailija
4/29 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

perusnegatiivinen kommentti. Onko elamassasi mitaan positiivista?

Vierailija
5/29 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

perusnegatiivinen kommentti. Onko elamassasi mitaan positiivista?

Oli pakko kirjoittaa näin. Mukavaahan se tälle mummolle ja ap:n perheelle on jos ap on ihan rehellisellä asenteella mukana, mutta yllättävän usein nykyään törmää ihmisiin jotka ajattelevat vain omaa hyötyään ja tällaisia "mahdollisia perintöjä".

Vierailija
6/29 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mutta me eletään pienessä ja turvallisessa pikkupitäjässä, joten sekä mummon hampaattomuus että meidän perheemme tausta on tiedossa.

Mä tajusin kun ihastuin tähän mummoon, että oma mummonkaipuu se siellä nostelee päätään. Olin viisi, kun mummini kuolivat - siis molemmat. Sen jälkeen en tuohon ikäluokkaan oikein ole tutustunut, en ollut tekemisissä :(

Mut siis miettikää; yhteisen pelin ääressä viisi pelaajaa tuolla ikähaarukalla ja mulla oli kivaa (mä voitin!). Jos se mummo suostuu tulla meille uudestaanki, niin superkivaa. Se kuýllä sano että meidän vuoro seuraavaksi. Täytyy varmaan ottaa peli mukaan, ku mennään.

ap

Vierailija
7/29 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

19 v?

Vierailija
8/29 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli pakko kirjoittaa näin. Mukavaahan se tälle mummolle ja ap:n perheelle on jos ap on ihan rehellisellä asenteella mukana, mutta yllättävän usein nykyään törmää ihmisiin jotka ajattelevat vain omaa hyötyään ja tällaisia "mahdollisia perintöjä".

Jotka eivät ole valmiita tekemään minkään asian eteen yhtään mitään, mutta ovat sitäkin kerkevämpiä näkemään toisten tekemiset kurjassa valossa.

Ihan älykäs mummo saa laittaa rahansa ihan mihin itse lystää. Ja älytön mummo ei laita rahojaan yhtään mihinkään.

Vierailija
9/29 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

19 v?

vaan huomattavasti vanhempi. Kun munmmini kuolivat ei lähipiirissä ole enää ollut yhtään tuon ikäluokan edustajaa. Tai, no, etäisiä isotätejä jäi kolme mutta en minä heihin kunnolla tutustunut.

Heillä on uskomattoman rikas historia. On eletty peräkorvissa ilman sähköä, hiihdetty aamuisin kouluun seitsenvuotiaina kahdeksan kilometriä - kesäkelissä juostu se matka. Kauppaan on kävelty saman verran ja juna on nähty vasta aikuisena. On nähty sot ja pula-aika, kärsitty nälkää ja pelkoa. On hoidettu sairaat vanhemmat työn ohessa, hoidettu samalla sekä karja että lapset. Huikeita tarinoita, upeita ihmisiä.

ap.

Vierailija
10/29 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ärsyttävää kun jotkut suhtautuvat vanhuksiin kuin lemmikeihin. Mistä tiedät sitäkään, miten upea ihminen tuo mummo on, voi olla vaikka millainen pettäjä, lasten hakkaaja tai sosiopaatti. Upeus perustuu sinulle vain siihen, että mummo on "ikivanha". Siksi kysyin ikääsi, kun kuulostat todella lapselliselta.

Vierailija
11/29 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja melelläni kuunnellut heidän tarinoitaan. Minullakaan ei ole enää mummoja elossa. Mistäköhän löytäisi tuollaisen varamummon?

Vierailija
12/29 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sosiopaatti saisi ennen kuolemaansa myönteisiä tuntemuksia aikaan.

Vierailija
13/29 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja melelläni kuunnellut heidän tarinoitaan. Minullakaan ei ole enää mummoja elossa. Mistäköhän löytäisi tuollaisen varamummon?

mummon olla niin kuin satukirjoissa, vai kelpaako sellainen, joka kiroilee ja sylkee ja lähentelee nuorempia miehiä? Sellaisia löytyy monista laitoksista ja vanhainkodeista.

Vierailija
14/29 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ärsyttävää kun jotkut suhtautuvat vanhuksiin kuin lemmikeihin. Mistä tiedät sitäkään, miten upea ihminen tuo mummo on, voi olla vaikka millainen pettäjä, lasten hakkaaja tai sosiopaatti. Upeus perustuu sinulle vain siihen, että mummo on "ikivanha". Siksi kysyin ikääsi, kun kuulostat todella lapselliselta.

ja mä omaan varmaankin kuolemaani asti maailmaasyleilevän asenteeni.

Ja ei, upeus ei perustu hänen ikivanhuuteensa. Hän on elänyt uskomattoman pitkän elämän, jossa muutokset ovat olleet hurjia. Kokemus on se mikä hänessä kiehtoo, ei hän pienistä hetkahda -ei pelkää edes kuolemaa. Mutta hän nauttii elämästään, vaikka kolottaa ja on kipuja, vaikka on listalla lääkkeitä ja piikkejä. Hän on elänyt niin pitkän elämän että osaa ottaa kiinni yhdestä hetkestä.

Eikä hän mikään sosiopaatti ole. Minäkään en ole.

ap.

Vierailija
15/29 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnea teille.

Vierailija
16/29 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kivalta! Toivottavasti saatte vielä monta yhteistä hetkeä. Mukavaa, kun molemmat osapuolet nauttivat.

Sinunkaltaisiasi saisi olla enemmänkin, ap!

Vierailija
17/29 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisiköhän jonkun perustaa mummoihin keskittyvä adoptio-organisaatio ;)

Kukaan ei ole täydellinen. Tätä mummoa täytyy avustaa liikkumisessa eikä hänen lähimuistinsa ole kovin terävä. Mutta hän tykkää minun lapsistani ja miehestäni, kodistani ja minustakin. Se helpottaa yhtisetyötä, etenkin kun minä pidän hänen tyylitajustaan ja elämäntavastaan, jossa vähän on enemmän kuin paljon.

ap

Vierailija
18/29 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tulisin sinne kiroilevaa, syljeskelevää ja miehiin menevää mummoa valkkaamaan kuten kissanpentua konsanaan?

Meidän naapurissa asui ennen ihana kovia kokenut pappa joka aina toivotti meille jumalan siunausta. En ole sukovainen mutta sillä miehellä oli niin sydämellinen hymy ja lapseni tykkäsivät hänestä kovasti. Oli mukavaa että hän oli olemassa kun isäni kuoli ja tyttöni sai purkaa tuntojaan.

Ap halaile sinä vaan koko maailmaa. Ehkä se maailma halaa joku päivä takaisin, ehkä ei mutta kyynisyys ei ainakaan tee kenellekään mitään hyvää.

12

Vierailija
19/29 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

naapurissa asui ihana tod näk kovia kokenut vanha pariskunta. Naisosapuoli sitten kuoli, ja jonkun ajan päästä kävin tältä mieheltä kysymässä, voiko hän lainata yhtä juttua. Mies osoitti makuuhuonetta ja ehdotteli seksiä. Ai kun ne on niin ihania.

Vierailija
20/29 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jotkut vanhat ihmiset ovat epäystävällisiä tms. niin tarkoittaako se todella sitä että ne kaikki ovat ja että heidät olisi parempi kiertää kaukaa? Ihmisiähän he ovat vaikka vanhoja sellaisia. Jotkut kovoja ja toiset kaikkea muuta.