Onko muilla sukulaisia, joiden luona vierailusta pitää maksaa?
Aina pitää maksaa jollain tavalla, joko rahalla kulutetusta vedestä ja sähköstä tai sitten työllä.
Kyseessä on ihan lähisukulainen.
Kommentit (60)
"vedestä ja sähköstä voitaisiin maksaa tuo huntti."
Ei kai vaan euroista kysymys?
--- että sukulaisesi elää ihan tavallista elämäänsä ulkomailla? Hän ei ole siellä lomalla eikä siis mitenkään ihmeemmin ilahdu, kun tulet sinne lomailemaan hänen kustannuksellaan.
Ja asuu ulkomailla, mutta vesi ja sähkö on halvempaa kuin Suomessa. Itse olisin iloinen saadessani sukulaisia Suomesta kylään. En ikinä kehtaisi pyytää rahaa, vaan maksaisin mielelläni kulut siitä, että saan rakkaita ihmisiä kylään. Toisaalta rahallahan siitä selviää, mutta mies on ihan risana.
just! en kyl itse enää menisi sinne kylään... aika outoa.. ei vissiin ole hirveän iloinen teidän kyläilystä.... varmaan miettii, että "mitä hittoa noi tulee meille, eikö saatana ymmärrä, että muutettiin ulkomaille jotta ei tarvitse enää sukulaisia nähdä"
Siellä ei saa vain olla, vaan koko ajan pitää tehdä jotain. Anoppi itse hösää paikasta toiseen eikä tajua, että voisi vain istua alas. Koko ajan soi puhelin, porukkaa soittaa yötä myöten, laitetaan pihaa, tehdään ruokaa, siivotaan, korjataan.
Kun mennään mun vanhemmille, ei tarvitse tehdä mitään. Siellä palvelu pelaa ja äiti hoitaa lapset, anoppi vetoaa siihen, että navettatyöt on tehtävä tai eläinlääkäri tekee ilmoituksen eikä meijeri maksa maidosta.
Siellä ei saa vain olla, vaan koko ajan pitää tehdä jotain. Anoppi itse hösää paikasta toiseen eikä tajua, että voisi vain istua alas. Koko ajan soi puhelin, porukkaa soittaa yötä myöten, laitetaan pihaa, tehdään ruokaa, siivotaan, korjataan.
Kun mennään mun vanhemmille, ei tarvitse tehdä mitään. Siellä palvelu pelaa ja äiti hoitaa lapset, anoppi vetoaa siihen, että navettatyöt on tehtävä tai eläinlääkäri tekee ilmoituksen eikä meijeri maksa maidosta.
ja jostain ihmeellisestä syystä kutsuu meitä sinne.
Ja me maksamme oleskelumme kulut moninkertaisesti, olemme aina vuokranneet auton, viemme heitä syömään, me tunnemme alueen joten meitä ei tarvitse kuskata.
Mutta onhan se kauheaa, jos joutuu kerran vuodessa katsomaan veljensä naamaa.
--- että sukulaisesi elää ihan tavallista elämäänsä ulkomailla? Hän ei ole siellä lomalla eikä siis mitenkään ihmeemmin ilahdu, kun tulet sinne lomailemaan hänen kustannuksellaan.
Ja asuu ulkomailla, mutta vesi ja sähkö on halvempaa kuin Suomessa. Itse olisin iloinen saadessani sukulaisia Suomesta kylään. En ikinä kehtaisi pyytää rahaa, vaan maksaisin mielelläni kulut siitä, että saan rakkaita ihmisiä kylään. Toisaalta rahallahan siitä selviää, mutta mies on ihan risana.
anoppi vetoaa siihen, että navettatyöt on tehtävä tai eläinlääkäri tekee ilmoituksen eikä meijeri maksa maidosta.
Elukat on hoidettava, vaikka miniä kuinka tykkäisi passauksesta.
en menisi enää heille yötä vaan varaisin hotellista huoneen. Hyvähän teiän on heille kaikenlaista maksaa ja jos teillä siihen rahaa riittää niin That's fine mutta itse en tuollaiseen suostuisi. Ja sanoisin suoraan että päästään halvemmalla asumalla hotellissa niin ehkä menisi viesti perille...
mutta mieti näin,
jos menisit sinne hotelliin, vuokraisit kuitenkin auton, varmaan menisit heidän kanssaan syömään kuitenkin ja ehkä tarjoaisit aterian ym, luultavasti maksaisit joka tapauksessa enemmän vierailusta, jos asuisit hotellissa. Jos menee aika samoihin, niin sitten tietty menet hotelliin, niin ei ole tätä ongelmaa ja saat vapaammin elää ja tehdä asioita siellä ollessasi.
En itse pyytäisi rahaa, mutta kyllä mä voin ymmärtää tuollaisen toisaalta, kun ollaan ulkomailla ja siellä lomaillaan toisten nurkissa.
niin minusta tuo hotellivaihtoehto olisi hyvä! Voisitte sitten vierailla päiväseltään siellä perheessä muutamia kertoja ja sitten kierrellä itseksenne. Tapaisitte nämä sukulaiset, mutta ei tulisi kiusallista oloa. Näin minä tekisin tällaisessa tilanteessa.
Itse olen asunut ulkomailla ja meille ainakin sukulaisten tulo oli aina suuri ilon asia! Tosi monet lupasivat muuttaessamme tulla käymään, mutta aika harva loppujen lopuksi tuli. Kun joku tuli, yritimme tehdä heidän olostaan mahdolllisimman hyvän eikä tullut mieleenkään, että oleskelusta tulisi maksaa jotain. Päivät vieraamme viettivät osin itsekseen kaupungissa liikkuen, mutta iltaisin menimme yhdessä syömään tai tekemään jotain muuta. Ja kaikki tämä ihan vapaaehtoisesti tai hampaita kiristelemättä.
Suomalaisissa on vielä jäljellä joku metsäläisyysgeeni, sillä mikään muu kansa ei ole näin eristäytynyttä ja vihamielistä.
Itse olen asunut ulkomailla ja meille ainakin sukulaisten tulo oli aina suuri ilon asia! Tosi monet lupasivat muuttaessamme tulla käymään, mutta aika harva loppujen lopuksi tuli. Kun joku tuli, yritimme tehdä heidän olostaan mahdolllisimman hyvän eikä tullut mieleenkään, että oleskelusta tulisi maksaa jotain.
Ja tosiaan, sinne vierailulle menijä maksaa jo pitkän pennin matkoista. Eikö tapaaminen ole kuitenkin molempien osapuolien ilo? Toinen uhraa matkaan rahaa, toinen uhraa tarjoamalla majoituksen, reilu peli? Siis olettaen, että molemmat tosiaan haluavat tavata toisensa, eikä kyse ole vain ilmaisen majoituksen vuoksi matkalle lähtijöistä.
ainoa, mitä mietin, että mitä jos heillä on oikeasti talous tosi tiukassa, ja se satanen auttaa selviämään kuun laskuista?
En ymmärrä, mikä sinua riipii. Tai sitten on kyse vain omasta suhtautumisestani. Minä kun en välitä vierailla tutuilla tai sukuni luona. Sillä tunnen olevani kiitollisuudenvelassa - maksoin sitten tai en. Mikset mene motelliin-hotelliin ja tapaa läheistäsi sitten muuten vain? Siihenhän tuo lähi-ihminen sinua yrittää kasvattaa. En muutenkaan ymmärrä, miksi ihmiset pyrkivät toistensa koteihin - ei kai nykypäivänä voi olla kyse siitä, ettei majoituskapasiteettia löydy??
En ole ap, mut eiköhän ole ihan yleinen käytäntö ja (yleensä) toivottua, että mikäli joku asuu kauempana, kuten ulkomailla, niin toisen luoksehan siinä mennään. Mulle ei todellakaan tulisi mieleenkään passittaa läheisiäni motelliin, jos jaksavat meitä tulla moikkaamaan. Vaikka tulisivat ilman kutsua. Ihan hölmöläisen hommaa.
että maksan kaikki ruokaostokset (antaa kauppalistan herkkuineen), teen ruuat ja että hoidan omat ja hänen lapsensa koko ajan yksin.
Aika kupattu olo aina kotimatkalla.
Ja asuu ulkomailla, mutta vesi ja sähkö on halvempaa kuin Suomessa.
Itse olisin iloinen saadessani sukulaisia Suomesta kylään. En ikinä kehtaisi pyytää rahaa, vaan maksaisin mielelläni kulut siitä, että saan rakkaita ihmisiä kylään. Toisaalta rahallahan siitä selviää, mutta mies on ihan risana.
kävi ulkomailla asuessamme paljon vieraita Suomesta, ja olivat kyllä toivottua seuraa.
Useimmat ymmärsivät etteivät ole meillä ilmaisessa täysihoidossa ja ymmärsivät osallistua arjen askareisiin.
Yksi vieras tuli kuitenkin ihan vaan lomailemaan. Hän ei saanut edes vesilasia itse otettua kaapista, vaan hänelle täytyi tuoda vesi nenän eteen.
Ruokapöydästä nousi mitään sanomatta ja jätti käyttämänsä astiat pöytään. Ei edes kiittänyt ruoasta. Muutenkin tämä vieras onnistui jättämään käsittämättömän sotkun jälkeensä mm. levittelemällä tavaroitansa ympäri asuntoa :/
Ruokaostoksia kun käytiin tekemässä, osallistui kyllä täysin rinnoin ostosten valitsemiseen mutta maksamiseen ei osallistunut ollenkaan.
Jostain syystä vierailun loppuajat syötiin ulkona ..ja jokainen maksoi itse ruokansa.
Häneltä teki mieli pyytää maksua vierailusta >:( vaikka normaalisti olen hyvinkin vieraanvarainen enkä odota vieraideni maksavan ruokiaan tai osallistuvan siivoamiseen.
Se mikä tässä vierailussa eniten ärsytti, oli se että hän piti minua ilmaisena palvelijana itselleen ja aiheutti todella paljon ylimääräistä työtä ja vaivaa sotkemalla paikkoja ja vaatimalla palveleuksia.
Jotenkin asian tekee ymmärrettäväksi se, että he ovat ulkomailla, pyörittävät tavallaan B&B-paikkaa sukulaisille. Ilman muuta aika asiatonta tuo on, mutta joltain näkökantilta sittenkin melkein järkeen käypää. Te pääsette ulkomaille sukulaismajoitukseen hyviin olosuhteisiin, ehkä siitä voisi VÄHÄN maksaakin.
Mutta oisin ittekin hiilenä.
Paikka on sen verran tuttu jo, että jos he eivät asuisi siellä, emme me sinne menisi! Heitä me haluamme nähdä, emme kyseistä kaupunkia. Emme me itseksemme menisi sinne lomalle.
Ja mieluiten näkisimme heitä Suomessa.
En ymmärrä, mikä sinua riipii.
Tai sitten on kyse vain omasta suhtautumisestani.
Minä kun en välitä vierailla tutuilla tai sukuni luona. Sillä tunnen olevani kiitollisuudenvelassa - maksoin sitten tai en.
Mikset mene motelliin-hotelliin ja tapaa läheistäsi sitten muuten vain? Siihenhän tuo lähi-ihminen sinua yrittää kasvattaa.
En muutenkaan ymmärrä, miksi ihmiset pyrkivät toistensa koteihin - ei kai nykypäivänä voi olla kyse siitä, ettei majoituskapasiteettia löydy??