Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihana kuunnella, kuinka 10v. pojan isosisko (18v.) kasvattaa poikaa esim.

Vierailija
17.10.2010 |

luettelemalla miten typerää on ja mitä seurauksia voi olla esim.

-kiroilulla

-varastamisella

-vastaan väittämisellä

jne.

Itse ollut kyllä aikamoinen suustaan, mutta näin tilanteet muuttuu :))

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tahallaan halutaan ymmärtää väärin ja sitten on kiva piruilla..

Mutta ymmärrän ap täysin sun pointin!

Mun 11vuotiaalle on 17v serkku kuin puolijumala, ja heti hänen "opetuksiaan" kuuntelee!

Jos sama asia tulee äidin suusta niin vaan kohautellaan olkia.. :)

Ihana tilanne teillä!

Parasta olisi (ellei jo olekin) että isosisko menisi pojan kanssa vaikka mäkkiin syömään tms ja voisivat rauhassa "keskustella" elämän tosiasioista. :)

Vierailija
22/31 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla ei taida olla alkeellisimpiakaan käytöstapoja. Tai sitten olet uhmaiässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tahallaan halutaan ymmärtää väärin ja sitten on kiva piruilla..

Mutta ymmärrän ap täysin sun pointin!

Mun 11vuotiaalle on 17v serkku kuin puolijumala, ja heti hänen "opetuksiaan" kuuntelee!

Jos sama asia tulee äidin suusta niin vaan kohautellaan olkia.. :)

Ihana tilanne teillä!

Parasta olisi (ellei jo olekin) että isosisko menisi pojan kanssa vaikka mäkkiin syömään tms ja voisivat rauhassa "keskustella" elämän tosiasioista. :)

poika sai olla "asiantuntijana" autokaupoilla ;) Eivät ostaneet, katselivat vain autoja. Tuntuu tosiaan, että viesti tytöltä menee paremmin perille ja poika sanoikin heti niiden keskustelun jälkeen, että ei voi ymmärtää lapsia, jotka varastavat tai käyttävät väkivaltaa. Hyvä hyvä! ap

Vierailija
24/31 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin tuo kuulostaa hienolta. Se on kyllä totta, että sama asia jonkun muun kuin äidin suusta otetaan ihan eri tavalla.

Minulla kanssa yksi tuttu kertoi, että isosisko teki kaiken murrosiässä, mitä ei saanut tehdä, mutta järkiinnyttyään piti pikkuveljeään tarkasti silmällä. Nyt kumpikin lapsista on jo aikuisia ja tosi fiksuja ovatkin.

Vierailija
25/31 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pilata toisen ilo ja kääntää asia täysin päinvastaiseksi tai katsoa sitä mustavalkoisesti. Meillä tuolla vanhimmalla oli omat murrosiän oikut, mutta ei mitään mahdotonta, mutta on tosi esimerkillinen isosisko pikkusisaruksilleen. ap

Vierailija
26/31 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan outoja kommentteja olet saanut osalta:(

Mun mielestä on hienoa, että sisko opastaa pientä veljeään. Tossa iässä yleensä vielä ihannoidaan isompia sisaruksia, joten varmasti on vaikutusta.

Eikä todellakaan tarkoita, että poistais jotenkin vastuuta vanhemmilta. Tottakai saat tuntea ylpeyttä tyttärestäs!

Vierailija
27/31 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat kantavat kasvatusvastuun, muut täydentävät sitä ja samoilla säännöillä pelataan. ap

Vierailija
28/31 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai on teillä seurauksia kiroilusta. Helvetti sentään, taitaa olla äidillä perkeleen suu täynnä saippuaa usein.

Vierailija
29/31 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten 18v ollessaan nuorempaa veljeään. Ei se isosiskon kasvatus millään lailla mitätöi vanhempien antamaa kasvatusta. Mutta isosiskon sanomisia kuunnellaan taatusti huolellisemmin kuin vanhempien.

Lapset on otettu huostaan ja tuo 18v käy sijaisperheessä tapaamassa veljeään?

jäikö mulla jotain huomaamatta ap:n aloituksesta? Vaikka kuinka luin, en huomannut siinä mainintaa siitä, että lapset on huostaanotettuja. Missä kohtaa niin luki?

eli aika avuton on äiti, joka ei osaa 10v lasta kasvattaa, vaan tarvitsee siihen tuekseen 18v isosisaruksen. Perheessä pahasti oikeudet, vastuut ja velvollisuudet sekaisin.

Vierailija
30/31 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

häneltä ihan itsestään ruokapöytäkeskusteluissa jne. Eli en ala kieltämään tyttöä, että soo soo, äläpä jakele neuvojas, kun MINULLA on kasvatusvastuu ;-))) ap

Vierailija
31/31 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap laittoi ihanan aloituksen kaikkine noiden raskiden aiheiden sekaan joita on pari päivää vilissyt etusivulla, ja sitten täällä on tällaisia valopäitä loistamassa...!!!!!!!!!!!!!Onneks oli siunaantunut muutama fiksukin mamma :).

Mut ap, tuo kuullostaa hienolta =)!! Saat todellakin olla ylpeä tyttärestäsi.