Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pöydän hakkaaminen lusikalla loppuu?

Vierailija
17.10.2010 |

katkaisemalla kädet?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on molempien lapsien kanssa otettu ensin lusikka pois ja varoitettu, että mikäli jatkaa niin lähtee ruoka. Jos on jatkanut, kun on saanut lusikkansa takaisin niin ruoka pois ja seuraavalla ruokailulla uusi yritys. Eipä lapset ole pitkään paastonneet.

Ärsyttää sellainen turha uhkailu mitä ihmiset tekevät... Ei lapset tyhmiä ole.

Vierailija
22/34 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on lapsia otettu pois pöydästä jos siinä leikkii.

Vajaa 2- vuotiaan voi ottaa pois pöydästä jos ei usko sanaa ei.

Keittiöön ei leluja tuoda, leikki tapahtuu muualla.

Samaten kuten sänky: ei lapsi opi nukkumaan pedissä jos se on viihdekeskus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 kielto ja sen jälkeen lusikka pois (jos sanallinen kehotus ei toimi).

se lusikka annetaan takaisin? Teini-iässä?

JA vielä toivoisin tarkennusta mainokseen siitä hyvästä alustasta, jos sitä kehunut sattuisi lukemaan.

ap

Vierailija
24/34 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä ehdolla että nyt ei paukuta

Vierailija
25/34 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen ei enää niin, poistetan pöydästä yhden varoituksen jälkeen, mutta kuopus 10kk kyllä. Siihen jos keksitte konstit millä saan sen loppumaan.

Alustat on meilläkin käytössä, mutta kyllä pöydän pinta aika lommoilla on kun lusikat lentää molemmilta suuttuessa.

Vierailija
26/34 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap:n lusikan hakkaaja on 18kk.

No milloinkas se lusikka annetaan takaisin? Teini-iässä?

ap

Joo, sä voit antaa sen lusikan lapsellesi takaisin, kun hän muuttaa omaan kotiin.

Mä syöttäisin itse lapselle loput ruuat ja antaisin lusikan seuraavassa ruokailussa. Toistaisin tätä kuviota (vaikka pari kk), kunnes tekee lusikalla sitä, mihin se on tarkoitettu.

Tiedän, että kasvattaminen ei aina oo helppoa, mutta oon edelleen sitä mieltä, että tähän ongelmaan ratkaisu on yksinkertainen.

-17-

Ette taida ymmärtää että kyseessä on noin pieni lapsi eikä sen kuulukaan käyttäytyä kuin iso ihminen!!

Ei 18 kuukauden ikäistä voi täysin hallita etteikö lusikka heiluis. Se käytös kuuluu tuohon ikään, eri asia jos isompi lapsi paukuttelis lusikkaa jatkuvasti.

Ei ihme että äideillä on niin vaikeaa kun ei ymmärretä lapsen ikään kuuluvia asioita ja otetaan pultit pikkuasioista.

Vierailija
27/34 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikeasta saat n. 30 eurolla kirjoitusalustan

No Ikeasta.

Vierailija
28/34 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olinpa huolimaton, vissiin odotin jotain salaperäisempää kuin Ikean ratkaisua...

Joo, lapsen pitää olla luova jne, mutta minusta pikku hiljaa käytöstapojen opettaminen ei tarkoita luovuuden tukahduttamista. Toki kaikenlainen rymistely kuuluu ikään, mutta eikös näitä isompien tapoja ole hyvä opetella. Ja vielä: ei minulla ole vaikeaa, pöydän kuitenkin mielelläni säästäisin.

ap

Vierailija
29/34 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä oikein meinasit viestiä?

Vierailija
30/34 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa käyttäytyä "huonosti" eikä ole paha asia antaa käsille tekemistä. Mun 8kk ainakin vain pyörii paikoillaan ja huutaa, mutta jos saa pienenkin palan leipää, istuu nätisti ja syö.

Vierailija
31/34 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän turha miettiä tuollaista asiaa, lusikan hakkaaminen kun kuuluu tavallaan tuon ikäiselle.

Kaikkea pitää kokeilla ja testata.

Jos lapsi ei tee mitään käsillään, ei hakkaa, ei taputa, ei läiski, lapsi ei ole enää lapsi vaan pelkkä nukke tai robotti.

Ap ymmärtänee että tuon ikäinen lapsi on pieni ja luova.

Vierailija
32/34 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap:n lusikan hakkaaja on 18kk.

No milloinkas se lusikka annetaan takaisin? Teini-iässä?

ap

Joo, sä voit antaa sen lusikan lapsellesi takaisin, kun hän muuttaa omaan kotiin.

Mä syöttäisin itse lapselle loput ruuat ja antaisin lusikan seuraavassa ruokailussa. Toistaisin tätä kuviota (vaikka pari kk), kunnes tekee lusikalla sitä, mihin se on tarkoitettu.

Tiedän, että kasvattaminen ei aina oo helppoa, mutta oon edelleen sitä mieltä, että tähän ongelmaan ratkaisu on yksinkertainen.

-17-

Vierailija
33/34 |
20.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, lapsen pitää olla luova jne, mutta minusta pikku hiljaa käytöstapojen opettaminen ei tarkoita luovuuden tukahduttamista. Toki kaikenlainen rymistely kuuluu ikään, mutta eikös näitä isompien tapoja ole hyvä opetella.

ap

Siis nimenomaan. Puolitoistavuotias lapsi osaa jo hienosti "pyörittää" vanhempiaan, jos vanhemmat siihen suostuvat. Lapsi (yrittää) käyttää valtaansa mieluiten ruokailuun, pukemiseen ja nukkumaan menemiseen liittyvissä tilanteissa. Toki vanhemmat voivat luistaa auktoriteettiasemastaan näissä perusjutuissa, mutta maailmansivu, siitä ei hyvää seuraa.

Luovuutta ei tarvitse harjoittaa ruokapöydässä. Rummuttamista ja äänen tuottamista voi harrastaa esim. kattilalla ja puulastalla. Mutta hei, ei ruokapöydässä!

Sori, mä vähän provosoiduin tästä keskustelusta, mutta näin ajattelen. On säälittävää katsoa perheitä, joissa tahdin määrää lapsi.

17 & 27

Vierailija
34/34 |
20.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, lapsen pitää olla luova jne, mutta minusta pikku hiljaa käytöstapojen opettaminen ei tarkoita luovuuden tukahduttamista. Toki kaikenlainen rymistely kuuluu ikään, mutta eikös näitä isompien tapoja ole hyvä opetella.

ap

Siis nimenomaan. Puolitoistavuotias lapsi osaa jo hienosti "pyörittää" vanhempiaan, jos vanhemmat siihen suostuvat. Lapsi (yrittää) käyttää valtaansa mieluiten ruokailuun, pukemiseen ja nukkumaan menemiseen liittyvissä tilanteissa. Toki vanhemmat voivat luistaa auktoriteettiasemastaan näissä perusjutuissa, mutta maailmansivu, siitä ei hyvää seuraa.

Luovuutta ei tarvitse harjoittaa ruokapöydässä. Rummuttamista ja äänen tuottamista voi harrastaa esim. kattilalla ja puulastalla. Mutta hei, ei ruokapöydässä!

Sori, mä vähän provosoiduin tästä keskustelusta, mutta näin ajattelen. On säälittävää katsoa perheitä, joissa tahdin määrää lapsi.

17 & 27

Siis jos noin pieni pyörittelee ja rummuttaa lusikkaa, ei se vielä ole tahdin määräämistä perheessä!

Eiköhän noin pieni hae ihan muuta tahtia sillä lusikalla, lapsi kokeilee kaikkea mistä kuuluu ääniä.

Se on eri asia sitten kun oikeasti lapsi määrää perheessä, eli isompi lapsi joka esim. määrää mitä ostetaan kaupasta ja minne matkustetaan ja vanhemmat tottelevat.

Noin pieni ei osaa edes suunnitella mitään määräämistä, kuhan leikkii. Ja hiukan isompana se oppi menee perille, noin pieni ei edes sisäistä kaikkia että mitä ja miksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän seitsemän