Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pöydän hakkaaminen lusikalla loppuu?

Vierailija
17.10.2010 |

katkaisemalla kädet?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sattui aina korviin. Hakkasi ja nauroi vaan. Kävi sitten ilmi, että oli liimakorva kummassakin korvassa ilman tulehduksia ja kuulonsa oli heikentynyt eli omiin korviin ei sitten tietenkään tuo mökä sattunut. Vähän ohi aiheen, mutta tuli vaan mieleen.

Vierailija
2/34 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita alle joku alusta, niin pöydän pinta ei kärsi.

Äläkä reagoi siihen hakkaamiseen liian voimakkaasti. Suuntaa huomio lempeästi johonkin muuhun...Kyllä se ajan kanssa loppuu :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainosta lisää! Mistä tuollaisen saa? Just ostin kirjoituspöydälle ihan normaalin halvan kirjoitusalustan, mutta tuollaisia ei ollut tarjolla.

Ja joo, tehottoman komentamisen jälkeen otan lusikan pois ja syötän itse. Saatan antaa lusikan takaisin vähän ajan päästä ja jos sama peli jatkuu, uhkaan poistaa pöydästä ja lähes joka kerta ruokailu päättyykin siihen. En siis uhkaile tyhjää, enkä myöskään hetken päästä lepyttele välipaloilla. Ei vaan nälkäkään tunnu opettavan.

Siis minkäikäisen pelleilyä ruokapöydässä olisi vielä katsottava lempeästi..?

ap, ensimmäisen äiti

Vierailija
4/34 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta aika yksinkertaista:

1 kielto ja sen jälkeen lusikka pois (jos sanallinen kehotus ei toimi).

Vierailija
5/34 |
20.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kuitenkin ymmärtävinäni ap:n aloituksesta, että hän kaipaa vinkkejä, kuinka opettaa lapselle, että kyseinen toiminta ei ole lusikan tarkoitus.

Satun tietämään useita tapauksia, joissa pieni lapsi saa vanhemmat menettämään hermonsa ruokapöytäpelleilyllään mutta päiväkodissa syöminen onnistuu mutkattomasti. Mistäköhän johtuu...?

Ai että mä nyt jaksan...

17 & 27 & 32

Vierailija
6/34 |
20.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kuitenkin ymmärtävinäni ap:n aloituksesta, että hän kaipaa vinkkejä, kuinka opettaa lapselle, että kyseinen toiminta ei ole lusikan tarkoitus.

Satun tietämään useita tapauksia, joissa pieni lapsi saa vanhemmat menettämään hermonsa ruokapöytäpelleilyllään mutta päiväkodissa syöminen onnistuu mutkattomasti. Mistäköhän johtuu...?

Ai että mä nyt jaksan...

17 & 27 & 32

Vierailija
7/34 |
20.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"pehmolusikan" eli sellasen josta ei hakatessa lähde ääntä, onhan niitä myynnissä vauvoille.Kannustat välillä laittamaan itse sitä ruokaa suuhun sillä lusikalla ja vaikka hakkaiskin

niin sellasella lusikalla ei saa pöytää kuhmuille eikä lähde kummoistakaan ääntä.Meillä muksu ei hakannut lusikalla mutta tykkäsi tiputtaa lusikkaa lattialle ja odotti että joku sen sieltä aina nostais.Leikki loppui lyhyeen kun joutui syöttötuolista pois jos ei lusikka pysynyt pöydällä.

Vierailija
8/34 |
20.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sillä silikonisella, pehmeällä ensilusikalla (joka ainakin meillä on lapsen oma lusikka) hakkaa pöytää? Se pehmeä pää ei tuo tuota melua, ei täristä pöytää eikä vahingoita pöytäpintaa. Hakatkoon mun puolesta vaikka armeijaikään asti jos huvittaa, se ei mun mielestä ole mikään häiriötekijä.

Vierailija
9/34 |
20.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja anna hakata rauhassa.

Loppuu sitten kun et enää kiinnitä siihen huomiota.

Vierailija
10/34 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista pehmolusikoista: toki meillä on niitä, mutta minusta on häiriötekijä, jos lapsi soppaisella lusikalla hakkaa pöytää, niin että ruokaa pirskuu ympäri keittiötä.

Mutta joo, kiellän, otan lusikkaa pois jne, kuten ennenkin, ja ihan kuin alkaisi vähän mennä perille. Toteuttaa sitten luovuuttaan muualla kuin ruokapöydässä...

Sitten tärkein asiani: kiitos sinulle joka vinkkasit sitä Ikean alustaa (vaikka se vinkki ei meinannutkaan minulle ensin mennä jakeluun..)! Kävin tänään hakemassa alustan Ikeasta ja vaikuttaa erittäin pätevältä ja samalla siistiltä. Suurkiitos vinkistä!

ap

Vierailija
11/34 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiko?

Mitäs jos kieltäisit?

Vierailija
12/34 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuta mitä voi paukuttaa. Tai jotain muuta vähintään yhtä mielenkiintoista tekemistä. Mielenkiintoisimmat tekemiset harvoin vaan ovat äidin mieleen.

Vierailija
13/34 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

... ja kyllä ne ihan pienetkin ymmärtävät, pitävät teitä vaan pelleinä.

Vierailija
14/34 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istu sen lapsen (?) seuraan, syö itsekin ja juttele mukavia. Palsta kiinni.

Vierailija
15/34 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos 2,5 v., varoittaisin ja sen jälkeen poistaisin pöydästä miettimään. Sen jälkeen saa vielä yhen mahdollisuuden syödä ruokansa kunnolla. jos vielä hakkaa, poistaisin lopullisesti pöydästä. Ruokaa saa seuraavan kerran seuraavalla aterialla.

ja pitää olla johdonmukainen, pitää toimia joka kerta samalla lailla.

Vierailija
16/34 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi on tarpeeksi vanha tajutakseen kiellon.

otat lusikan pois.

poistat lapsen pöydästä.

pöytä viimein lahoaa hakkaamisesta.

Vierailija
17/34 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kielletty, poistettu pöydästä jne. Ei tosin ole annettu syönnin ajaksi mitään kiinnostavampaa tekemistä tai muuta paukutettavaa, niin kuin täällä joku ehdotti. Ei kuulu meilläruokapöytään. Eikä äidin palstailu kuin päiväunien aikana.

t: sitä pöydän lahoamista odottava ap

Vierailija
18/34 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

syököön sitten soppansa sormin

Vierailija
19/34 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikeasta saat n. 30 eurolla kirjoitusalustan, jossa sisällä on metallilevy. Sellainen puolipyöreä, tekonahalla päällystetty alusta, joka on ihan tyylikkään näköinen, pysyy hyvin paikallaan ja todella suojaa pöytää iskuilta. Meillä lähes kaikilla tuttavilla tämä alusta ruokapöydän suojana.

Sorry tämä mainostaminen, mutta ainoa toimivaksi todettu kikka meillä.

Vierailija
20/34 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 3 lasta eikä yksikään ole hakannut lusikalla pöytää. En ymmärrä koko kysymystä. Lusikka pois, jos ei osaa olla ihmisiksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yksi