Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olipa tympeä lainaneuvottelu

Vierailija
17.10.2010 |

Kilpailutimme kaksi pankkia lainaa varten. Meillä miehen kanssa tilit eri pankeissa. Pankissa, jossa miehellä tili meidät otettiin hyvin vastaan ja kaikki ok. Pankissa, jossa minulla tili ja olen omistajajäsenenä (vai mikä sen nimi on, jossa maksetaan joku maksu ja sitten ei mene palvelumaksuja) virkailija kätteli vain mieheni, minua ei noteerannut mitenkään. Kysyi vaan jossain vaiheessa, että tuleeko ostettava asunto myös vaimon nimiin. Totesimme että kyllä, kuten nykyinenkin asuntomme. Lainaa luvattiin molemmissa pankeissa suht samoin ehdoin, mutta päädyimme pankkiin, jossa miehellä jo oli tili. Plus että sanon oman tilini omassa pankissa irti ja rahat tähän toiseen pankkiin. Omassa pankissani oli niin tympeä vastaanotto. Koko ikäni tili ollut ko pankissa, mutta nyt loppuu sitten se.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho. Minäkin kävin Treen OP:ssa lainaneuvotteluissa. Ei luotettu pätkääkään. Vieläpä yritettiin huijata. Taitaa mennä pankki vaihtoon. Olen muuten mies, joten ei nuo OP:n Tampereen huonon palvelun ongelmat vain naisia koske.

Vierailija
2/28 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille sattu samantyylinen tilanne, tai oikeastaan pojalleni. Joensuussa on onneksi muitakin pankkeja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kävin kolmessa pankissa. Vakuudet kunnossa, kohtalaiset tulot, ei ongelmia maksujen kanssa koskaan.

Yhdessä pankissa haluttiin myös puolison tulotiedot. Kysyin, miksi ihmeessä, eihän mies sitä lainaa ota eikä maksa. Vastaus oli, että heillä on näin tapana. (siskonmies kävi samassa pankissa pari kuukautta myöhemmin samoilla asioilla, ei puhettakaan siitä, että vaimon tulotietoja kysyttäisiin).

Toisessa pankissa kehotettiin palaamaan takaisin, kunhan olisin mieheni kanssa sopinut, että voin ostaa sijoitusasunnon ja antaa vakuudeksi omistamani kiinteistön. Ihmettelin, että miksi. Vastaus oli, että ehkä mies on ajatellut sitä kiinteistöä jonkun oman lainansa vakuudeksi.

Kolmannessa pankissa minuun suhtauduttiin asiallisesti. Se oli Osuuspankki.

Vierailija
4/28 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä saatu lahden op:ssa todella hyvää palvelua.

Vierailija
5/28 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kävi myös noin. Mies suurempituloisena oli se jolle puhuttiin ja jolle esitettiin kysymykset ym. Katselin typertyneenä vieressä. Ei sitten otettu sieltä lainaa, ei.

Vierailija
6/28 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuollaista törkeyttä saada muuten loppumaan.

Vierailija
7/28 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten ärsytti se, että miehelle puhuttiin myös minun pankissani. Minä olin aivan, kuin ilmaa. Huvittavaa sikäli, että minulla oli omassa pankissani huomattava summa säästöjä. Minäkin sanoin tilini irti ja siirryin mieheni pankin asiakkaaksi. Siellä sain lämpimän vastaanoton jo silloin, kun haimme lainaa.

Omasta pankista tuli aika nihkeä vastaanotto, kun irtisanoin tilini ja säästöni siirtyivät toiseen pankkiin. Ja kyllä vain minunkin pankkini oli Osuuspankki.

Vierailija
8/28 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
9/28 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on ihana pankkitäti, jonka kanssa asiointi on erittäin mukavaa ja asiallista. muutaman kerran on jouduttu käyttämään toista virkailijaa, kun "oma" virkailijamme on ollut estynyt. jos tää toinen olis meillä jatkuvasti, niin pankki olis vaihtunut jo aikoja sitten.

Vierailija
10/28 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin ensin kysymässä lainaa omasta pankista jossa olin ollut asiakkaana syntymästäni asti. Haimme muistaakensi 170 000 euroa lainaa silloin. Vastaus oli, että olisimme saaneet max 150 000 ja sekin armolla pankinjohtajan luvalla. Ihmettelin pieniä kuukausieriä ja vertasin silloiseen vuokraan ja lainanlyhennys pienempi kuin vuokramme. Eivät luottaneet maksukykyymme ollenkaan.

Kävimme sitten mieheni pankissa samoilla asioilla ja siellä suhteuttivat lainan takaisinmaksukykyä silloiseen vuokraan. Naureskelivat ääneen minun pankkini systeemiin.

Loppujen lopuksi otimme lainan mieheni pankista ja siirsin saman tien oman tilini sinne. Jos en saa palvelua niin äänestän jaloillani... Näin kävi myös mieheni silloiselle pankille. Kilpailutimme kaikki pankkiasiat ja pyysin omasta silloisesta pankista uutta tarjousta. Mutta sattumoisin sairastuin enkä voinut mennä pankkiin tapaamiseen. Sanoin soittavani kun tervehdyn mutta kukaan ei vaivautunut vastaamaan soittoihini/soittopyyntöihini viikkoon niin otin ja irtisanoin tilit ja siirsin raha-asiani toiseen pankkiin. Ei vissiin kelvannut meidän rahat sille pankille....

Näin voi aina käydä ja kaikkea kannattaa ottaa huomioon.

Vierailija
11/28 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa mies on se, joka päättää. Enkä sano tätä kaupunkilaisena vaan itsekin maalaisena. Mulla (naisella siis :)) on maatila ja omistan perheemme kiinteistöt, ja muistan kyllä ensimmäiset lainaneuvottelut! Minut meinattiin ohittaa ihan samaan tapaan kuin teille on tehty. Vihjaisu siitä, että olen jo kysynyt kilpailevaa tarjousta ja että lainat ja omistus tulee minulle, auttoi keskustelun oikealle raiteelle.

Mutta kyllä otti päähän!

Vierailija
12/28 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä nimenomaan OP:ssä homma hoituu mallikkaasti.

Oma pankkini oli Aktia ja sieltä sitten Sampoon... ja takaisin noihin en mene vaikka maksettais.

Tämä siis Helsingissä.

Handelsbanken ei ole tähän päivään (2vuotta) otta yhteyttä vaikka jätin heille yhteydenottopyynnön. Pitäköön nekin rahansa...

Vierailija
13/28 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mulla oli muutama vuosi sitten vain huono tuuri, mutta onko tää sittenkin enemmän firman tapa? Mulle kyllä puhuttiin, sillä olin yksin neuvottelussa, mutta aika tympeä vaikutelma jäi.

Tarjottu marginaali oli aika kova verrattuna muihin ja kun siitä kysyin, vastahakoisesti todettiin, että voi hän siitä yrittää kysyä konttorinjohtajalta. Hirveästi yritettiin tyrkyttää kaikkia lisävakuutuksia. Bonusjutut laskettiin väärin. Ei sitten, en jaksanut, kun oli niin vaikeaa.

Vaihdoin sitten minäkin asiakkuuteni miehen pankkiin.

t. Tampereelta minäkin

Vierailija
14/28 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja opiskeluaikoina kymmenisen vuotta sitten samainen pankki, mutta eri konttori ei myöskään jättänyt kovin hyvää vaikutelmaa. Olin joitakin vuosia aiemmin neuvotellut opintolainaa, mutta oli jäänyt nostamatta. Sitten tarvitsin lainan ja menin pankkiin ja olisivat auliisti myöntäneet sen vanhoilla ehdoilla: Marginaali noin tuplasti sen, mitä sillä hetkellä myönnettävissä opintolainoissa oli. (Marginaalitaso oli laskenut reippaasti.) Kun huomautin marginaalista (taisivat jossain peräti mainostaa nykyisiä marginaaleja, kun edes tiesin asian niin hyvin), niin virkailija totesi laiskasti ja vastahakoisesti: "No voin mä nyt ton sitten laittaa."

Eli nätisti olisi vedätetty tuplamarginaali tietämättömältä opiskelijalta, joka oli ollut lapsuudesta lähtien asiakkaana.

Kiitos tämän ja yllämainitun tapauksen, en ole enää asiakas ja lapsenikin sai ensimmäisen tilinsä muualle. Kannattaa joskus miettiä miten asiakkaitaan kohtelee.

t. Tampereelta minäkin

Vierailija
15/28 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut pankit, konttorit ja virkailijat osaa. Muistan, että samainen op kieltäytyi antamasta (valtion takaamaahan se on) opintolainaa ex-miehelleni. Mitään perusteluita eivät antaneet. Liekö syynä oli se, että oli yh-isän poika. Yhtä kaikki olen tuon episodin jälkeen kiertänyt OP:n, vaikka omia huonoja kokemuksia ei olekaan, mutta ihan empatiasta exää kohtaan.

Onko joltain muulta evätty opintolainan saanti jostain pankista? En ollut koskaan kuullutkaan moisesta, varsinkin kun exällä oli kesätyöt, ei koskaan mitään maksunongelmia jne.

Vierailija
16/28 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kaveria oli aika ihmeissään että voiko se olla noin yksinkertaista...ilmeisesti pankista riippuu!

Vierailija
17/28 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haimme mieheni kanssa lainaa omasta pankistamme Nordeasta, jonka asiakkaana olimme olleet lapsesta saakka, ei tippunut lainaa. OP myönsi lainan heti, vaihdoimme toki pankkia. Lainasumma oli alle 100 000e ja takaajat ja kaikki oli. Emme todellakaan ymmärtäneet Nordean logiikkaa.

Vierailija
18/28 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin olen kyllä ollut laina-asioissa se jota on kuunneltu ja huomioitu. Miehen pankki oli Osuuspankki ja omani Sampo, molemmat hävisivät kirkkaasti Tapiolan tarjoukselle.

Vierailija
19/28 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä naiset sentään ymmärtää puhua myös naisasiakkaan kanssa.

Itse olen törmännyt tasan kerran tuollaiseen "ylipuhumiseen", autokaupassa. Jos kysyin jotain, myyjä vastasi miehelle, ei mulle.

Jäikin sitten ilman diiliä...

Vierailija
20/28 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinkuin yleisesti on tiedossa ja niinkuin näistäkin viesteistä näkyy, pankin asiakkuudella ei ole merkitystä lainaa haettaessa. Lainat myönnetään ihan eri perusteilla. Tärkeintä lainanmyöntäjille on varmistua lainansaajan takaisinmaksukyvystä.

Vähänkin suurempaan lainaan kannattaa ottaa noin 5 kilpailevaa tarjousta jo valmiiksi edullisista pankeista. Veronmaksajien lehti "Taloustaito" listaa joka numerossaan edullisimmat asuntolainapankit. Nyt on ostajan markkina ja lainanhakija on kingi, joten kilpailutus tuo selvää säästöä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi neljä