Erositko kirkosta/kuulutko kirkoon?
Itse erosin tänään. Yksi syy tämä "homoilta" ja toinen on, että kummilapsia on 5 ja lisää en halua. Hyvä syy perustella. Komaneksi vaikka uskon johonkin korkeampaan, niin voin uskoa ihan ilman, että kuulun kirkkoon.
Kommentit (19)
kirkkoon,ja en tosiaaka aijo homojen takia erota!
miksi kuulua yhteisöön jonka periaatteisiin ei usko?
Jos olisin itse saanut valita, en olisi koskaan kirkkoon liittynytkään, mutta eip sitä vauvoilta yleensä kysytä...
kuin nelonen: En ole koskaan kuulunut enkä tule kuulumaan
kirkkoon,ja en tosiaaka aijo homojen takia erota!
Syy: en hyväksy ev.lut kirkon kummikäytäntöä. Mielestäni lapset pitäisi voida kastaa ilman kummeja. Kun tämä ei käynyt, erosin kirkosta, eikä lapsia ole kastettu ollenkaan.
Tosin se lapsi, jota silloin odotin, ei olisi tarvinnutkaan kummeja, sillä se syntyi kuolleena.
erosin kirkosta 19vuotiaana kun tulin uskoon ja liityin helluntaiseurakuntaan.
Ev.lut kirkko ei vastannut minun hengelliseen tarpeeseen enkä kokenut saavani sieltä raamatun mukaista opetusta. Jos ev.lut kirkossa olisi ollut tilaa myös aidosti uskovalle nuorelle niin tuskin olisin niin pian eronnot. vaikea olla mukana yhteisössä jossa on paljon tapauskovia, ei uudesti syntyneitä, meillä ei ole yhteistä säveltä ja vaikea puhua papin kanssa joka ei ole oikeasti uskossa vaan tekee papin hommia työkseen. Ei taaskaan samaa kieltä. :(
menimme mieheni kanssa maistraatissa naimisiin virallisesti ja helluntaiseurakunnassa saimme liitollemme siunaksen.
lapsemme kuuluvat väestörekisteriin ja heidät on siunattu. Liityimme myöhemmin mieheni kanssa helluntaikirkkoon ja alaikäiset lapsetkin olisi ollut mahdollista liittää mukaan. sitä emme haluneet. Haluamme, että lapset tekevät omat uskonratkaisut sitten kun ovat siihen kypsiä.
Jos en kuuluisi, niin nyt voisin liittyäkin.
En myöskään käytä mitään seurakunnan palveluita, lapseni eivät ole käyneet seurakunnan kerhoissa enkä halua tulla haudatuksi hautausmaallekaan.
Mut poltetaan, tuhkat sirotellaan järveen ja se on siinä.
ja minulla on seurakuntayhteys. Olen siis uskovainen. Koen kristittyjen yhteyden ja Kristuksen seurakunnan hyvin tärkeäksi asiaksi. Juuri nyt minä kuulun ev.lut. kirkkoon, mutta seurakuntayhteys voisi toteutua myös jossain muussa seurakunnassa. Nyt minulla on kuitenkin hengellinen koti, jossa koen rauhaa ja saan levätä. Miksi jättäisin kotini?
En ole vakaumukseltani kristitty.
En ole ollut koskaan uskonnollinen tai uskonut jumalaan. Perheeni kastoivat minut lapsena sosiaalisen paineen vuoksi. Erosin kirkosta heti täysi-ikäisenä.
Jos joku IHMINEN tuomitsee homot, ei tarkoita että Jumala tuomitsisi. En usko Jumalan tuomitsevan rakkautta.
Mielestäni eräät ovat unohtaneet sen, että ei ole ihmisen asia tuomita yhtään ketään.
Uskon kuitenkin omalla tavallani Jumalaan, mutta kirkon ahdasmielinen ilmapiiri ei sovi minun uskooni.
ahdasmielistä instituutiota uskoakseni Jumalan rakkauteen. Kyllä tuo minusta varmaan välittää vaikken tuekaan rahallisesti ahdasmielisyyttä.
Jos joku IHMINEN tuomitsee homot, ei tarkoita että Jumala tuomitsisi. En usko Jumalan tuomitsevan rakkautta. Mielestäni eräät ovat unohtaneet sen, että ei ole ihmisen asia tuomita yhtään ketään.
lauantaina olin täyttänyt 18 vuotta, maanantaina olin ennen kymmentä kirkkoherranviraston oven takana odottamassa. Sillä, että pääsin vihdoin eroamaan kirkosta, jonka jäsenenä olin vasten tahtoani joutunut olemaan viimeiset pari vuotta, oli minulle suurempi merkitys kuin esim. baariin pääsyllä yms.
Ihan vaan siksi että en ole uskovainen. Mitä homokeskusteluun tulee, en ymmärrä ollenkaan miksi he niin kovasti haluavat kirkon siunauksen. Jos joku uskonto on tietynlainen niin eihän raamattua muun muassa voi päivittää 2000-luvulle. Hölmöä. Itseasiassa kunnioitan kirkkoa kuitenkin konsernina kuten myös muita uskontoja. Voisitteko kuvitella vaikkapa islaminuskoisien aloittavan samanlaista kampanjaa. Ne homot ei varmaan kauaa eläisi.
Voihan kauniit häät järjestää muutenkin ja toimituksen sitten vain suorittaa maistraatin väki.
Ja homoja vastaan minulla ei ole mitään ja mukavia lesboja ja homoja tunnenkin. Mutta tämä on periaatteellinen juttu. Vaihdetaan vaikka kymmenen käskyäkin. Eikös se voisi olla lain mukaan oikein että tapetaan ihmisiäkin jos ei jostain vaikka tykkää. Ja silmä silmästä ym...
Nämä ovat vain provosoivia. Musta siinä keskusteluillassa erittäin hyvä kommentti oli siltä yhdeltä mieheltä olikohan raamatunopettaja, että mitä jos sisarukset haluavat pian mennä naimisiin tai isä ja aikuinen tytär? Siis piti vaan sanoa että kirkko on sanonut että avioliitto on miehen ja naisen välinen asia niin miksi se ei riitä että mahdollista kirkon ulkopuolella on kuitenkin mennä naimisiin.
En tarvinnut siihen muuta kimmoketta kuin omat järkeilyni.
Minä kuulun kirkkoon enkä aio erotakkaan. Minulle ei ainakaan kummilapset ole taakka vaikka minullakin niitä on useampia. Homoilta ei saa minua eroamaan. Ei ole syytä erota nii kuulun kirkkoon nyt ja tulevaisuudessakin.