masennuksesta sairaslomalle?
Tuota, miten saa sairaslomaa masennuksesta tai vastaavasta mielenterveyteen liittyvästä asiasta?
Siis jos ei ole jatkuvassa työsuhteessa.
Kommentit (8)
hoidossa? Siis mikä on hoitava tahosi? Jos käytät lääkkeitä, kuka uusii reseptisi?
Itse käyn psykiatrisella poliklinikalla ja sieltä psykiatri olisi se taho, joka kirjottaisi sairaslomaa. Kai se voisi joku terveyskeskus tms lääkärikin olla, mutta masennus täytyisi varmaan ensin jotenkin todeta, esim. testillä.
Oletko aiemmin ollut saikulla ko syystä?
Onko sulla lääkitystä?
hoidossa? Siis mikä on hoitava tahosi? Jos käytät lääkkeitä, kuka uusii reseptisi?
Itse käyn psykiatrisella poliklinikalla ja sieltä psykiatri olisi se taho, joka kirjottaisi sairaslomaa. Kai se voisi joku terveyskeskus tms lääkärikin olla, mutta masennus täytyisi varmaan ensin jotenkin todeta, esim. testillä.
En käytä lääkkeitä. En käy polilla, joskus vuosia sitten kävin kyllä.
Aikoinaan sain yhdeltä yleislääkäriltä sairaslomaa kun vaan menin sinne.
nyt olevan tärkeintä saada sairaslomaa. Feikkaa vaikka selkäkipuja.
ja työkyvyttömäksi. Tilaa nyt toiselta lääkäriltä vielä aika, niin saat varmuuden, onko sun masis saikun arvoista.
ja kertoa tilanteesi. Kokemukseni mukaan pelkkä sairausloma ei riitä, tarvitaan lääkekokeiluja, oisko joku sopiva, lisäksi kannattaa käydä psykologin kanssa keskusteluja. Itse olen pitkällä sairauslomalla, sopivaa lääkitystä ei vielä löydetty mutta nuo keskustelut auttaa.
Ehkä käynkin toisella, pitäis kai käydä tutulla lääkärillä.Tuntui hassulle kun sanottiin ettei lääkäri tunne mua. Onhan se totta.
Siis en saanut sairaslomaa koska lääkäri ei tuntenut mua! Olipa kivikova lääkäri..harvemmin lääkäri on mulle ennestään tuttu.