Apua kurkkukipuun! Kaikki vinkit otetaan vastaan
Hirveä kurkkukipu jatkunut jo monta päivää ja vaan pahenee. Burana ja Strepsils käytössä, mutta sattuu silti. Mitä tälle voi vielä tehdä?
Kommentit (21)
Kylmä oikeasti turruttaa kivun hetkeksi, mutta ehkä sitä jäätelöä ei kannata aamusta iltaan mussuttaa... :D
kuin Strepsils? Strepsilsiä siis jo käytän, joka myös puuduttaa, mutta tuntuu, että se ei "yllä" riittävän pitkälle.
Jäätelöä en edes pysty ajattelemaan, sattuu jo ajatuskin.
Kuumaa mehua on, mutta mustaviinimarjaa ei valitettavasti.
t. ap
kuin Strepsils? Strepsilsiä siis jo käytän, joka myös puuduttaa, mutta tuntuu, että se ei "yllä" riittävän pitkälle.
Onko varmistettu ettei ole angiina?
Mikä Strepsils sulla on käytössä? Niistä se Mint maku on ainut joka toimii (ainut, jossa jotain vahvempaa ainetta).
Itsekin flunssassa ja ei ole herkkua ei. Pakko lähteä tänään katsomaan korva-nenä-kurkkulääkäriä, niin paljon olo huononee vaan.
kuin nuo kaikenmaalilman lääkkeet.
Eli höyryhengitystä; Keität kuuman veden ja varovasti hengittelet siitä nousevaa höyryä. Ei tarvitse polttaa naamaansa tässä hommassa. veteen voi lisätä Carmolis-tippoja! Se tekee hyvää. Carmolis muutoinkin toimii, vaikka teen seassa.
Pitää muistaa juoda paljon!
Ja sit voi kurlata, se auttaa yllättävän hyvin. Ihan vaikka suolavedellä.
auttavat edes vähäsen. Mulle lääkäri määräsi Burana 800, niiden välissä otin Panadolia. Melkein koko ajan oli pastilli, Strepsils tai Bafucin suussa. Mulla oli kurkkuvirus, joka kesti 2 viikkoa. Aluksi kärvistelin kuumilla juomilla yms. ,mutta olo vain paheni. Suosittelen, mene lääkäriin, että saat kunnon särkylääkkeet!
Näkyykö peitteitä, onko paiseita? Entä kuumetta? Jos mitään näistä löytyy niin mene päivystykseen ja hae antibiootit, voihan se toki olla viruskin ja paranee vain ajallaan. Mutta bakteereihin auttaa antibiootit. Itselläni oli kurkkukierre juuri niiden paiseiden johdosta, ja niihin ei lopulta enää antibiootitkaan purru. Nieleminen oli tuskaa ja kuume korkealla. Risat poistettiin ja sinne jäi kurkkukierre.
väliin. Venäläiset vannoo tämän toimivan.
Ja minusta Bafucin on puuduttavampaa kuin Strepsils.
Perjantaina kävin lääkärissä, eikä ollut pikatestissä angiinaa. Viljelystä tulee tulokset vasta maanantaina.
t. ap
Kärsin jo toista viikkoa järkyttävästä kurkkukivusta. Syön Buranaa ja Panadolia vuorotellen neljän tunnin välein. Eikä silti kipu kurissa. Onkohan tätä nyt liikkeellä? Espoossa asun minä, entä sinä?
Pirkanmaalla. Mulla tähän tosin liittyy myös kuume.
Kyseessä luultavasti mun kohdalla enteroviruksesta, kun lapset sairasti samaan aikaan enterorokon. Minulle ei näppylöitä tullut.
t, espoolainen
kurkkuun suihkutettavaa lääkettä. Se auttao ainaki mulla!! On kallista, mutta toimii oikeesti.
kuumaa kaakaota ja rommia. Itsensä hemmottelua.
kuumaa kaakaota ja rommia. Itsensä hemmottelua.
+ lepo + rommi. Ei kuulosta kovin realistiselta yhdistelmältä. Enkä mä tähän olotilaan saa mitenkään yhdistettyä hemmottelua, sen verran ikävä olo on lääkkeistä huolimatta. Ikinä ei ole tainnut olla näin kipeä kurkku yhdistettynä vielä korkeaan kuumeeseen, ei olisi nyt kovin hemmoteltu olo vaikka Hunksit tulisivat tarjoilemaan sitä hunajaa ja rommia.
t. ap
vaikutus on vaan liian lyhyt. Jotain puuduttavaa ainetta on olemassa. En kyllä yhtään muista nimeä.